عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

استیضاح زنگنه کلید خورد

هدایت الله خادمی،  عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مدیریت زنگنه باعث هدر رفت منابع ملی کشور، خام‌فروشی و از دست دادن بازار گازی منطقه شده است، به مهر گفت: جمعی از نمایندگان در حاشیه جلسه قوه مقننه، با تدوین طرحی خواستار استیضاح وزیر نفت شدند و در حال جمع‌آوری امضا برای آن هستند. به گفته وی از دست دادن بازار گاز منطقه، رها نمودن میادین مشترک برای کشورهای رقیب،  عدم تحقق افزایش تولید نفت طبق برنامه ارائه شده و موضوع توتال، کرسنت، قرارداد پاکستان، عمان ترکمنستان تعدادی از محورهای استیضاح بیژن زنگنه است. 

    

محکومیت یاسین رامین  به 17 سال زندان 

به گزارش فارس، حکم یاسین رامین در پرونده شیرخشک‌های آلوده وارداتی صادر شد. حکم وی در دادگاه بدوی ۱۷ سال محکومیت است و آنچه اجرایی خواهد شد حکم حبس به مدت ۷ سال است. بر اساس قانون در زمانی که متهم از سوی دادگاه به چند جرم محکوم شده و مجازات برایش تعیین شود، تنها مجازات اشد (بالاترین محکومیت) اعمال می‌شود. همچنین دادگاه وی را به رد مال یک تا ۲ میلیون یورو محکوم کرده است. او پسر محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی دولت احمدی‌نژاد) و همسر مهناز افشار (بازیگر) است.

    

روزنامه سعودی:

باید به ایران حمله کرد!

روزنامه انگلیسی‌زبان سعودی عرب نیوز با تاکید بر اینکه که تحریم‌های یکجانبه آمریکا به تنهایی کارگر و موثر نیستند، نوشت: «روشن است که تحریم‌های ایالات متحده پیام درستی را – به ایران- ارسال نمی‌کنند و در رابطه با ایران باید با شدت عمل بیشتری برخورد کرد.» عرب‌نیوز حملات نظامی محدود علیه ایران در واکنش به حملات هفته گذشته به نفتکش‌ها در بندر فجیره امارات و تاسیسات نفتی در داخل خاک سعودی را «یک گام منطقی» برای پاسخ به تهدیدهای ناشی از ایران در منطقه دانسته است.

    

عارف قطعا در انتخابات هیأت رئیسه شرکت می‌کند

یک عضو فراکسیون امید از حضور قطعی محمدرضا عارف در انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد. مصطفی کواکبیان با رد برخی شایعه‌ها مبنی بر حضور احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در انتخابات هیات رئیسه برای کرسی نایب رئیسی، به ایلنا گفت: نه این حرف درست نیست. ما دو کرسی نایب رئیسی مجلس را که در اختیار داریم از دست نخواهیم داد وگرنه من از همه آنها بیشتر رأی دارم.

    

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا توضیح داد

انتظار رهبری از سپاه

سردار سرتیپ محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا در آیین تودیع و معارفه جانشین و معاونین جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت مقتدرانه ماموریت‌های سپاه موضوع مورد انتظار رهبری است و در شرایطی که دشمن در حال زوال است، کسانی باید فرماندهی را برعهده بگیرند که دشمن را غافلگیر کنند چنانچه در انتصاب فرمانده کل سپاه نیز صدای دشمن درآمد. وی با بیان اینکه توجه به نخبگان یکی دیگر از مطالبات خاص فرمانده معظم کل قواست، افزود: این کار تا به حال در سطح نیروهای مسلح انجام شده اما انتظار ایشان بیش از این است چراکه اگر از این ظرفیت استفاده نشود، می‌تواند موجب ناامیدی و دلسردی در رده‌های مختلف شود.

    

نماینده شاهین شهر در تذکری:

سامانه شفاف‌سازی حقوق مقامات راه‌اندازی شود

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در جلسه دیروز مجلس با تذکری درباره سامانه مربوط به شفاف‌سازی حقوق مدیران و مقامات، گفت: به اعتقاد ما این سامانه هنوز راه‌اندازی نشده و عموم مردم دسترسی ندارند که بدانند مقامات و مدیران چه میزان حقوق دریافت می‌کنند. لاریجانی در پاسخ به تذکر وی گفت: پیگیری کردم اشکالاتی وجود دارد، امیری معاون رییس جمهوری را هم در جریان گذاشته‌ایم که پیگیری کند. ظاهراً سامانه مشکلاتی داشته و ایراد وارد است.