پیشنهاد تازه فلاحت‌پیشه:

ایران و آمریکا میز قرمز تشکیل دهند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در توئیتی نوشت: بالاترین مقامات ایران و آمریکا جنگ را رد کرده‌اند اما بازیگران ثالثی برای ویران کردن بخش بزرگی از دنیا عجله دارند. باید یک میز قرمز در عراق یا قطر از مسئولان دو طرف تشکیل شود. کار ویژه این میز مدیریت تنش است.

    

شورای نگهبان محدویت  سه دوره نمایندگی را رد کرد

به گزارش فارس، جلسات شورای نگهبان برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه، پایان یافت. شورای نگهبان در نهایت به طرح اصلاح قانون انتخابات ایراداتی گرفت و قرار است جمع بندی شورا در این زمینه تا روز شنبه هفته آینده به مجلس ارسال شود. اعضای شورای نگهبان در جلسات نظر منفی درباره استانی شدن نداشتند اما روش‌های پیش‌بینی شده در مصوبه مجلس را عاملی برای نادیده گرفتن حقوق نامزدها و مردم قلمداد کردند.  عدم شرکت کاندیداها در انتخابات پس از سه دوره متوالی نمایندگی هم از سوی این شورا رد شد.

    

دستگیری سردار ربیعی  واقعیت دارد؟

افکار نیوز نوشت: اخیرا رسانه‌های ضد انقلاب در خبری مدعی شدند که سردار ربیعی و جمعی دیگر از نیروهای سپاه پاسداران به جرم جاسوسی بازداشت شده‌اند. در همین راستا یک مقام‌عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تکذیب این شایعه گفت: این موضوعی که در رسانه‌های معاند و فضای مجازی منتشر شده کاملا کذب می‌باشد و سردار ربیعی همچنان محکم و استوار به عنوان یکی از نیروهای باارزش و خدوم  مشغول انجام وظیفه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

    

ابتکار:

در دولت کسی را نمی‌شناسم که دنبال مذاکره باشد

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که «مخالفان دولت می‌گویند بخشی از دوت طرفدار مذاکره با امریکاست، آیا شما کسی را در دولت می شناسید که موافق مذاکره باشد؟» گفت: خیر من چنین کسانی را در کابینه نمی‌شناسم. قطعا فرمان رهبر معظم انقلاب در این موضوع خیلی شفاف است و به نظرم مسئله روشن است.

    

سخنگوی کمیسیون مستقلین مجلس:

لاریجانی خط قرمز ماست

مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی کمیسیون مستقلین از حمایت این کمیسیون برای ابقای علی لاریجانی در ریاست مجلس خبر داد و درباره بررسی مسئله انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در فراکسیون مستقلین به ایلنا گفت: خط قرمز ما دکتر لاریجانی است و تمامی اعضای فراکسیون با یکدیگر اجماع داریم که ایشان رئیس مجلس شود. اجازه نمی‌دهیم شخص دیگری به ریاست مجلس برسد و با هر فراکسیونی هم که با ما روی ریاست وی اجماع داشته باشد ائتلاف می‌کنیم. وی درباره کاندیداتوری عارف نیز اظهار کرد: بهتر است آقای عارف هم کاندید نشود زیرا این کار به صلاح خودش نیست.

    

ادعای کارگزاران:

«پارلمان اصلاحات»  ایده حزب ما بود

یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره ایده اولیه تشکیل پارلمان اصلاحات، گفت: ایده اولیه توسط محمدعلی نجفی که او هم عضو حزب کارگزاران بود مطرح شد و بعد از آن مرعشی پیگیری کرد و در این اواخر کواکبیان خیلی پیگیر بود که در شورای هماهنگی مطرح شود اما ایده اولیه آن برای حزب کارگزاران بود. وی در عین حال تاکید کرد: تلاش این است که «پارلمان اصلاحات» به انتخابات ۹۸ برسد اما بنده خوش‌بین نیستم.