گروه حوادث: مرد جوان که کاری جز پلیس بازی بلد نیست با آزادی از زندان دسیسه ماهرانه ای طراحی کرد.

این مرد در نقش مامور و با کمین در سایت دیوار دست به سرقت موتورهای گرانقیمت و سنگین می‌زد.

دزدی عجیب

چندی قبل پسر جوانی در تماس با ماموران پلیس تهران از ماجرای به سرقت رفتن موتور گرانقیمتش از سوی یک مامور قلابی پرده برداشت. پسر جوان به ماموران گفت: قصد فروش یک موتور سیکلت سنگین داشتم به همین خاطر آن را در سایت دیوار آگهی کردم تا اینکه مرد جوانی با من تماس گرفت و خواست تا موتور را از نزدیک مشاهده کند.

وی افزود: وقتی مرد جوان در محل قرار ملاقات آمد تا موتور را برای خرید بررسی کند ادعا کرد که مامور پلیس است و با تهدید دستگیری‌ام بخاطر داشتن موتور سنگین سوئیچ موتور را گرفت و سوار بر موتور شد و سپس ادعا کرد برای پیگیری به کلانتری محل مراجعه کنم.

پسر جوان ادامه داد: ابتدا ترسیده بودم که خودم را هم دستگیر کنند اما وقتی به کلانتری رفتم و پیگیر ماجرا شدم، فهمیدم که مرد جوان در نقش مامور قلابی مرا فریب داده و اقدام به سرقت موتور سیکلتم کرده است.

سرقت از اتباع خارجه

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارق مامورنما وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست پی‌بردند که سارق مامورنما مردی 38 ساله است که با چرب زبانی و تهدید از چند جوان به بهانه خرید موتور سیکلت دست به دزدی زده است.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت که مشخص شد مرد مامورنما در سناریوی دیگری به سراغ مردان افغان رفته و با تهدید اقدام به اخاذی و گرفتن گوشی موبایل و پول‌هایشان کرده است.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات متوجه شدند که سارق جوان با همدستی چند جوان دیگر سوار بر خودروی پژو 206 مجهز به چرا ال ای دی در نقش پلیس سناریوی اخاذی از مردان افغان را به اجرا گذاشته‌اند.

تیم پلیسی در تحقیقات میدانی پای در محل‌های سرقت گذاشتند و در بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد سارق حرفه‌ای با نصب پلاک‌های سرقتی روی خودروی پژو 206 این نقشه را به اجرا رسانده است.

ماموران در این شاخه از تحقیقات آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی طعمه‌های سارق حرفه‌‌ای قرار دادند و خیلی زود پلیس قلابی که بارها به خاطر سرقت در نقش مامور دستگیر شده بود را شناسایی کردند.

دستگیری سارق

بدین ترتیب کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه متهم در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری احمد 38 ساله شدند.

احمد ابتدا سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند اما وقتی در برابر طعمه‌هایش قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

این سارق گفت: هیچ کار و خلاف دیگری بجز پلیس بازی بلد نیستم و بعد از آزادی از زندان برای تامین هزینه زندگی‌ام مجبور به سرقت در نقش مامور قلابی شدم.

وی افزود: برای اجرای سرقتم ابتدا چند پلاک خودرو سرقت کردم و سپس با نصب چراغ ال ای دی در جلوی خودروی پژو 206 به سراغ مردان افغان می‌رفتم و در نقش مامور اقدام به اخاذی و سرقت گوشی موبایل، پول، ساعت و دستبند آنها می‌کردم به سرعت پا به فرار می‌گذاشتم.

احمد ادامه داد: در سناریوی دیگری برای اجرای نقشه‌ام به سراغ کسانیکه در سایت دیوار موتور سنگین آگهی کرده بودند می‌رفتم و وقتی در محل قرار و مشاهده موتورها می‌رفتم خودم را پلیس معرفی می‌کردم و با تهدید دست به سرقت موتورهای گرانقیمت می‌زدم.

بنا به این گزارش، بازپرس پرونده خواست تا کسانیکه در دام فریبکاری این پلیس قلابی گرفتار شده‌اند به اداره یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه یا با شماره 51055601 تماس گیرند.