گروه حوادث: 2 برادر در نقش مامور و با در دست داشتن تفنگ وینچستر دست به سرقت‌های سریالی در تهران می‌زدند.

این 2 برادر در زمان دستگیری سعی بر فرار از دست ماموران داشتند که با شلیک پلیس زمینگیر شدند. عقربه‌ها ساعت 2 ظهر پنج شنبه 7 آذر ماه سال جاری را نشان می‌داد و مرد جوان که دستبند پلیس به دستش زده شده بود به سمت خودروی ماموران گشت کلانتری 137 جنت آباد رفت و این در حالی بود که ماموران با دیدن این صحنه شوکه شده بودند.

مرد جوان با چهره‌ای آشفته ادعا کرد که از دست 2 سارق مامورنما فرار کرده و آنها همه وسایل و پول‌هایش را به سرقت برده‌اند.

تحقیقات پلیسی

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس پرونده برای دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست مرد جوان را هدف تحقیق قرار دادند و وی به ماموران گفت: در خیابان جنت‌آباد بودم که 2 مرد سوار بر خودروی سمند سفید رنگ جلوی مرا گرفتند و در حالیکه اسلحه و دستبند در دست داشتند خود را پلیس معرفی کردند و بدون اینکه کارت شناسایی خود را نشان دهند به دستانم دستبند زدند و مرا سوار بر خودرویشان کردند.

وی افزود: پس از سوار شدن بر خودروی مردان مرموز، آنها کیف پول، گوشی موبایل و کارت‌های بانکی‌ام را گرفتند و ادعا کردند که دستور دستگیری مرا دارند و این در حالی بود که من به رفتارهای آنها مشکوک بودم.

مرد جوان ادامه داد: هنوز لحظاتی نگذشته بود که آنها رمز کارت‌های بانکی‌ام را پرسیدند و من نیز به ناچار رمز کارت‌های بانکی‌ام را در اختیارشان قرار دادم و همانجا بود که فهمیدم این مردان سارقان مامورنما هستند.

وی افزود: 2 مرد جوان در جلوی یک بانک توقف کردند تا رمز کارت‌ها را امتحان کنند که من در همین فرصت که یکی از دزدان از خودرو پیاده شده بود استفاده کردم و درحالیکه دستبند به دست داشتم توانستم از خودروی آنها پیاده شوم و پا به فرار بگذارم تا اینکه خودرو گشت پلیسی را دیدم و از آنها کمک خواستم.

نخستین سرنخ

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوربین مداربسته بانک رفتند و در بررسی فیلم‌های ضبط شده توانستند تصویر یکی از دزدان را به دست آوردند و تصویر سارق جوان وقتی پیش روی طعمه‌شان قرار گرفت، شناسایی شد. تیم پلیسی در این مرحله با نخستین سرنخی که در اختیار داشتند تحقیقات فنی خود را آغاز کردند و خیلی زود مشخص شد مرد جوان که تصویرش در دروبین مداربسته بانک ثبت شده، یکی از مجرمان سابقه‌دار است.

در این شاخه از تحقیقات مشخص شد که سارق جوان که امیر 34 ساله است بارها به اتهام سرقت در نقش مسافرنما و سرقت مسلحانه دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز به اتهام آزار و اذیت روانه زندان شده و سال گذشته از زندان آزاد شده است.

2 برادر تبهکار

کارآگاهان در این مرحله با اقدامات فنی و پلیسی پی‌بردند که برادر امیر که از مجرمان سابقه‌دار است چندی قبل یک خودروی سمند سفید رنگ خریداری کرده است. بدین ترتیب کارآگاهان تصویر برادر امیر را که حسام 36 ساله است پیش روی طعمه‌شان قرار دادند که مرد جوان حسام را نیز به عنوان راننده خودروی سمند شناسایی کرد.

کارآگاهان در ادامه تجسس‌ها موفق به شناسایی مخفیگاه 2 برادر تبهکار در منطقه تهرانسر شدند و مخفیگاه آنها تحت نظر ماموران قرار گرفت تا اینکه ساعت 10 صبح شنبه 17 آذرماه عملیات دستگیری متهمان کلید زده شد.

شلیک پلیس

2 برادر تبهکار که متوجه حضور ماموران شده بودند سوار بر خودرویشان قصد فرار از دست پلیس را داشتند و کارآگاهان وقتی در برابر صحنه فرار متهمان قرار گرفتند اقدام به تیراندازی به خودروی سمند سفید رنگ دزدان کردند.

خودروی دزدان در این صحنه متوقف شد و تیم پلیسی پس از دستگیری 2 برادر جوان به بازرسی داخل خودروی آنها و مخفیگاهشان پرداختند که چند پلاک سرقتی، چراغ گردان، یک تفنگ وینچستر وی یک موتور سیکلت NS که سرقتی بود به دست آمد.

کارآگاهان در این مرحله پی بردند که 2 برادر بعد شناسایی صاحب موتور سیکلت که در سایت دیوار قصد فروش آن را داشته قرار ملاقاتی را طراحی کردند و در زمان قرار با تهدید اسلحه اقدام به سرقت موتور سیکلت کرده‌آند.

در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که 2 برادر اعتیاد شدید به مواد مخدر شیشه دارند و در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه موتور سیکلت و سرقت در نقش مامور اعتراف کردند.

تیم پلیسی در ادامه بازجویی‌ها پی‌بردند که این 2 برادر در نقش مامورقلابی و با تهدید اسلحه در مناطق الهیه، اتوبان همت و غرب تهران دست به سرقت زده‌اند.

بنا به این گزاش، بازپرس سهرابی از شعبه 9 دادسرای امور جنایی تهران با توجه به گسترده بودند این سرقت‌ها خواست تا کسانیکه به این شیوه هدف سرقت مسلحانه 2 مرد مامورنما قرار گرفته‌اند به اداره یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.