مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد

استفاده از بازارهای جایگزین برای صادرات فولاد ایرانی

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: این شرکت برای مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است.

حمیدرضا عظیمیان در خصوص تحریم صنعت فولاد در سال جاری و اثرات آن اظهار کرد: صنعت فولاد یکی از صنایع مهم کشور بوده و جایگاه درخشان تولید فولاد ایران در دنیا باعث شد تا این صنعت به عنوان اولین هدف تحریمی امریکا مورد تمرکز وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قرار گیرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: تلاش آمریکا در ایجاد تحریم‌های سنگین علیه صنعت فولاد ایران نیز نتوانست خللی در اراده پولادین، فعالان صنعت فولاد در ایران ایجاد کند و تمام تلاش فولادسازان ایرانی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای دور زدن تحریم‌ها و بهره بردن از ظرفیت‌های قانونی برای صادرکردن محصولات متمرکز شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، با وجود عقب نشینی برخی کشورهای شمال اروپا و همچنین کانادا در خرید فولاد ایرانی، صادرات این محصول به کشورهای جنوب اروپا ادامه دارد.

عظیمیان در ادامه افزود: فولاد مبارکه برای مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه رشد متوازن صنعت فولاد را راهی برای برقراری رشد پایدار در اقتصاد عنوان کرد و گفت: برای خلق ارزش افزوده بالا برای اقتصاد کشور، باید صنعت فولاد به صورت متوازن رشد کند و همه اجزای آن به تناسب یکدیگر رشد کنند.

وی با انتقاد از صدور برخی مجوزهای تولید فولاد متذکر شد: وقتی شرکت‌های معدنی، مجاز به تولید فولاد شوند، عدم توازن به کل صنعت فولاد سرایت می‌کند و باعث بروز مشکل برای فولاد سازان می‌شود.

عظیمیان خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر وزارت صنعت در خصوص استفاده از ارز حاصل از صادرات برای تأمین کالاهای مورد نیاز این صنعت نیز اتفاق مثبتی است که می‌تواند به رفع قسمتی از مشکلات این صنعت کمک کند.

    


مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خبر داد

بهره‌برداری بخش زیرزمینی انگوران از ابتدای سال ۹۸

بخش زیر زمینی انگوران از ابتدای سال ۹۸ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امید فلاح مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: بخش زیرزمینی انگوران هم‌اکنون در مراحل پایانی تجهیز کارگاه قرار دارد. با پیش‌بینی تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی سولفوره و با اشتغال به کار حدود ۳۲۰ نفر، از ابتدای سال ۹۸ به بهره‌برداری کامل 

خواهد رسید.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان بهمن سال جاری همزمان با تجهیز کارگاه حدود ۵۷ هزار تن ماده معدنی در این بخش استخراج و حدود ۵۲ هزار تن نیز فروخته شده است. 

فلاح با اشاره به بخش روباز معدن سرب و روی انگوران گفت: در ۱۱ ماه سال ۹۷ بیش از ۹۵۴ هزار تن ماده معدنی از این بخش استخراج شده که با توجه به برنامه از پیش تعیین شده شاهد رشد ۱۲درصدی هستیم. 

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطر‌نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رکورد تولید ماده معدنی در این مجتمع (در طول یک سال کاری) شکسته شود و بیش از یک میلیون تن ماده معدنی استخراج و تحویل واحدهای فرآوری شود.

وی تصریح کرد: در بخش فروش و ارسال ماده معدنی نیز تا پایان بهمن ۹۷ بیش از ۶۲۹ هزار تن ماده معدنی به شرکت‌های خریدار خاک طبق سهمیه‌بندی ارسال شده است. بر اساس این گزارش، مجتمع سرب و روی انگوران در استان زنجان، کیلومتر ۲۲ جاده دندی به تکاب واقع شده است.