تهاتر بدهی‌های بانکی و پرداخت بدهی‌های رسوبی

بخشی از بدهی‌های عمده ذوب‌آهن با سیستم بانکی تهاتر و باعث افزایش سرمایه شد اما بخش دیگری از بدهی‌های ذوب‌آهن در قالب توافقی که انجام‌شده باید پرداخت شود و این مهم باعث شد تا هزینه‌های مالی و بدهی‌های این مجموعه به‌شدت کاهش یابد.

بهرام سبحانی رئیس هیات مدیره ذوب‌آهن اصفهان ضمن بیان این مطلب گفت:  مجموعه ذوب‌آهن درگذشته با مشکلاتی رو به ‌رو شد و مدیران مجموعه در دوره جدید درصدد رفع این مشکلات برآمدند . 

وی ادامه داد: یکی از این مشکلات نسبت سرمایه و دارایی ذوب‌آهن به بدهی‌های آن بود که این مجموعه را مشمول ماده 141قانون تجارت در سیستم بانکی کرد .

سبحانی با اشاره به تصمیم اخیر مدیران ارشد ذوب‌آهن برای افزایش سرمایه تصریح کرد: این تصمیم، رقم سرمایه این شرکت را از 3هزار و 300میلیارد تومان به 6هزار و 150میلیارد تومان افزایش داد و بنابراین ذوب‌آهن از شمول ماده 141قانون تجارت خارج شد. وی افزود: خروج ذوب‌آهن از شرایط حاکم بر ماده 141، برای سهام این مجموعه و فعالین بازار سرمایه بسیار مهم و مؤثر بود.

عضو هیات مدیره ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به تهاتر انجام‌شده توسط «شستا» گفت: خوشبختانه با ظرفیت قانونی ایجادشده بخشی از بدهی‌های عمده ذوب‌آهن با سیستم بانکی تهاتر و باعث افزایش سرمایه شد.

سبحانی در پایان افزود: بخش دیگری از بدهی‌های ذوب‌آهن در قالب توافقی که انجام‌شده باید پرداخت شود و این مهم باعث شد تا هزینه‌های مالی و بدهی‌های این مجموعه به سیستم که به‌شدت کاهش و آینده‌ای روشن برای سهام‌داران ایجاد کند.

    


اعطای تندیس بلورین جایزه ملی حسابرسی داخلی به شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

چهارمین کنگره انجمن حسابرسان داخلی ایران روز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

جایزه ملی حسابرسی داخلی براساس مدل بلوغ حسابرسی داخلی انجمن بین‌المللی حساب‌رسان داخلی تعریف شده است. این جایزه مبنایی مناسب برای مقایسه تطبیقی واحدهای حسابرسی داخلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها است. از آن‌جا که ارزیابی این جایزه توسط ارزیابان معتبر مورد تایید انجمن صورت می‌گیرد، نتایج ارزیابی مبنایی برای شناسایی توانمندی‌ها و ضعف‌های واحد حسابرسی داخلی است. شرکت فولاد امیرکبیرکاشان در اولین حضور در جایزه ملی حسابرسی داخلی که توسط انجمن حسابرسان داخلی برگزار شد، در رقابت با بیشتر از ۲۰ شرکت بزرگ صنایع مختلف و چندین موسسه حسابرسی تراز اول کشور موفق به کسب تندیس بلورین شود.

    


راه اندازی خطوط جدید تولید فولاد در چین ممنوع شد

وزیر صنعت چین اخیرا اظهار داشته دولت چین قصد دارد با توسعه پروژه‌های جدید آهن و فولاد در سال ۲۰۱۹ به شدت مقابله کند.

ظاهرا این محدودیت ها مربوط به توسعه ظرفیت های تولید در صنایع تولید سیمان و شیشه های تخت که از سال ۲۰۱۸ با این ممنوعیت ها روبرو بوده نیز اجرا خواهد شد. افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم نیز با محدودیت های شدیدی روبرو است. گرچه روشن نشده منظور از پروژه های جدید دقیقا چیست ولی دولت چین سعی دارد برای کنترل آلاینده ها و پاک نگه داشتن هوای شهرها تا می‌تواند مانع راه اندازی خطوط تولیدی شود که مجوز های زیست محیطی کافی را نداشته باشند. چین برای سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ هدف کاهش ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون تنی را برای صنعت فولاد خود تعیین کرد ولی دو سال زودتر به این هدف دست یافته است. سال ۲۰۱۸ این کشور ظرفیت تولید ۹۰۰ میلیون تن فولاد در سال را داشته است. ژوئن ۲۰۱۸ اعلام شد راه اندازی خطوط تولید جدید فولاد، کک و آلومینیوم در برخی مناطق کلیدی از جمله پکن، تیانجین و هبی ممنوع می شود ولی این اظهارات جدید مشخص نکرده ممنوعیت ها محدودیت جغرافیایی دارند یا نه؟