پترو پرحاشیه باخت

از مجموع دیدارهای پیش‌بینی شده برای هفته بیست و پنجم لیگ برتر بسکتبال، پتروشیمی بندرامام و شهرداری گرگان با حواشی زیادی همراه بود و در نهایت هم با شکست تیم میزبان به پایان رسید. در این دیدار پرحاشیه بعد از خطایی که روی حامد حسین‌زاده، بازیکن پتروشیمی صورت گرفت، این بازیکن اعتراض‌های زیادی انجام داد و داوران او را از زمین مسابقه اخراج کردند. پس از این صحنه تماشاگران پتروشیمی عصبانی شده و برخی از صندلی‌ها را شکستند و علیه داوران هم شعار دادند. با توجه به این مسائل ناظر مسابقه چند بار بازی را متوقف کرد و حتی تیم‌ها به رختکن هم رفتند و پس از آرام شدن جو بازی از سر گرفته شد. درنهایت شهرداری گرگان این بازی را 70 بر 55 به سود خود تمام کرد. همچنین رقابت تیم‌های شیمیدر قم و نفت آبادان در وقت قانونی با تساوی ٧٣ بر ٧٣ به پایان رسید اما در وقت اضافی تیم شیمیدر این دیدار خانگی را با نتیجه ٨١ به ٨٥ واگذار کرد. در دیگر دیدارهای این هفته شورا و شهرداری قزوین 72 بر 61 رعد پدافند هوایی را شکست داد و مس کرمان در خانه نیروی زمینی را 82 بر 57 برد. دیدار تیم‌های مهرام با آویژه صنعت و اکسون با ذوب آهن نیز با یک روز تاخیر روز گذشته برگزار شد.

    

بازگشت امید به ژیمناستیک

رقابت‌های جام‌ جهانی ژیمناستیک در استرالیا و گزینشی بازی‌های المپیک توکیو اوایل اسفند در شهر ملبورن برگزار خواهد شد و تیم ملی ژیمناستیک با ترکیب سعیدرضا کیخا، عبدا... جامعی و مهدی احمدکهنی به سرمربگیری رضا خیرخواه در این رویداد حضور پیدا خواهد کرد. در شرایطی که طی روز‌های گذشته اخباری مبنی بر مخالفت دولت استرالیا با صدور روادید ملی‌پوشان کشورمان به برخی دلایل مطرح شده بود اما در نهایت با مکاتبات فدراسیون ژیمناستیک و همینطور درخواست و پیگیری کمیته ملی المپیک و کمیته بین‌المللی المپیک و همچنین همراهی وزارت امورخارجه، روادید ملی‌پوشان ژیمناستیک برای حضور در این مسابقات صادر شد. به این ترتیب ژیمانست‌های کشورمان به خصوص کیخا شانس رسیدن به سهمیه المپیک را پیدا کردند.

    

آبروداری با یک برنز

مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی آسیا در تایلند برگزار شد. ایران در این دوره از مسابقات ۸ نماینده داشت اما حاصل آن تنها یک مدال برنز بود که فرانک پرتوآذر گرفت که تیم دست خالی از مسابقات برنگردد. اما نکته قابل توجه این است تقریبا بیشتر نفرات اعزامی به تایلند، در مسابقات سال قبل هم حضور داشتند اما نه‌تنها مدال‌های سال قبل تکرار نشد بلکه در رده جوانان و امید نتایج نسبت به سال قبل افت هم داشته است. ایران در مسابقات ۲۰۱۹ صاحب دو مدال نقره و یک برنز شد اما امسال مدال نقره دانهیل به مقام هفتم، مدال نقره کراس کانتری امید به مقام سی و سوم و مدال برنز تیم ریلی به مقام چهارم تبدیل شد!

    

داوودی، امید مدال در المپیک

سایتInsidethegames  با اشاره به عملکرد وزنه‌برداران ایران در جام فجر، علی داوودی را یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در المپیک توکیو معرفی کرد.:«علی داوودی وزنه‌بردار فوق‌سنگین 20 ساله، امیدهای ایران را برای کسب مدال در المپیک توکیو زنده نگه داشت. وی در مسابقات فجرکاپ که به میزبانی رشت برگزار شد، به مدال طلا دست پیدا کرد. رکورد این وزنه‌بردار در مسابقات جوانان جهان باعث شده تا امید ایران برای کسب مدال در المپیک باشد. اما رستمی که در دسته 85 کیلو بازی‌های ریو قهرمان شد، در جام فجر هر سه حرکت یک‌ضرب خود را اوت کرد. سهراب مرادی هم با مشکل آسیب‌دیدگی روبه‌رو شده. وی با حضور در رقابت‌های غرب آسیا به میزبانی دوبی به میادین برمی‌گردد و امیدوار است در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان که ماه آوریل برگزار می‌شود، نتایج خوبی بگیرد.»