دیدار حساس بسکتبال در آزادی

لیگ برتر بسکتبال امروز با برگزاری هفت دیدار وارد هفته بیست و دوم (هفته نهم از مرحله برگشت) می‌شود. هفته‌ای که اغراق نیست اگر مدعی شد تمام نگاه‌ها را متوجه شمال کشور می‌کند و دیداری که در سالن امام خمینی (ره) و میان شهرداری گرگان و مهرام تهران برگزار خواهد شد. شهرداری گرگان و مهرام هر دو از تیم‌های مدعی این فصل از مسابقات هستند که تقریبا حضورشان در مرحله پلی‌آف را هم قطعی کرده‌اند اما در تلاش برای کسب حداکثر امتیاز در دیدارهای باقی‌مانده نیم‌فصل دوم هستند تا با جایگاه بهتری وارد مرحله بعدی رقابت‌ها شوند. رقابت دو تیم در نیم‌فصل نخست مسابقات با شکست گرگانی‌ها پایان رسید آن هم تنها با یک اختلاف امتیاز؛ از این حیث آنها مصمم به کسب پیروزی در دیدار امروز هستند. این ویژگی اما در میان بازیکنان مهرام هم کم نیست به خصوص که آنها هفته گذشته در دیدار خانگی برابر پتروشیمی شکست تلخی را متحمل شدند. با این شرایط دو تیم امروز با توپ پر وارد زمین خواهند شد. همین کافی است برای تاکید بر حساسیت این دیدار و تاثیرگذاری آن بر دیگر دیدارهای این هفته از رقابت‌ها؛ چه برسد به اینکه یادآور شویم مهران شاهین‌طبع و مصطفی هاشمیِ همیشه رقیب هدایتگران اصلی این بازی به حساب می‌آیند. در سایر دیدارهای این هفته از رقابت‌ها، پتروشیمی که هفته گذشته در رقابتی نفس‌گیر در تالار آزادی برابر مهرام صاحب برتری شد دیداری یک‌طرفه برابر مس کرمان خواهد داشت. برخلاف شیمیدر که در نیم‌فصل نخست مقابل مشهدی‌ها تن به شکست داد و حالا برای بهبود جایگاهش باید رقابت نزدیکی با آنها داشته باشد. فعلا شیمیدر یک پله پایین‌تر از آویژه صنعت و در رده ششم قرار دارد اما با دو بازی کمتر. همچنین این هفته نفت آبادان میزبان توفارقان آذرشهر است و ذوب آهن هم در شهرکرد برابر رعد پدافند هوایی به میدان می‌رود. در تهران نیز دو تیم نیروی زمینی و اکسون مقابل هم قرار می‌گیرند و شهرداری بندرعباس به مصاف شورا و شهرداری قزوین می‌رود.

    

ششمی هندبال بی‌انگیزه

تیم ملی هندبال ایران در ادامه نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا پس از کسب یک برد مقابل کویت، یک مساوی مقابل کره‌جنوبی و یک باخت مقابل قطر در مرحله دوم این رقابت‌ها و عدم راهیابی به جمع چهار تیم، برای کسب عنوان پنجم به مصاف تیم ملی امارات، تیم سوم گروه مقابل رفت. نیمه نخست این مسابقه با نتیجه 14 بر 13 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. این دیدار در نهایت با نتیجه 29 بر 26 به سود امارات تمام شد. به این ترتیب تیم ملی هندبال امارات عنوان پنجم رقابت‌های قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد و ایران که با بی‌انگیزگی وارد میدان شده بود، در جایگاه ششم قرار گرفت. کاروان هندبال روز‌ سه‌شنبه وارد تهران خواهد شد.

    

وعده حقوقی که محقق نمی‌شود

ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تصویب کرد تا ماهانه پنج میلیون تومان به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند و همچنین به سرمربیان و مربیان ملی مبلغی پرداخت شود. با توجه به نشست ستاد در روز دوم دی‌ماه، قرار شد تا 50 درصد حقوق المپیکی‌ها پیش از اعزام و 50 درصد باقی‌مانده در زمان اعزام پرداخت شود. تصمیم براین بود وزارت ورزش تا پایان دی نخستین پرداختی را داشته باشد اما با وجود گذشت یک هفته از این تاریخ هنوز هیچ پولی به حساب ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند، واریز نشده است. پیش از این اعلام شده بود از تیرماه این حقوق به سهمیه‌داران پرداخت می‌شود اما بعد از مدتی چگونگی تخصیص تغییر کرد و مربیان ملی هم اضافه شدند اما با وجود وعده و وعیدهای متعدد هنوز هیچ پرداختی به کاروان فعلی 41 نفره ایران تا امروز صورت نگرفته است.