تب داغ جام باشگاه‌های جهان در بجنورد

ششمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان از امروز رسما استارت می‌خورد و جمعه 29 دی به پایان می‌رسد. پنجشنبه فینال مسابقات کشتی فرنگی و جمعه فینال مسابقات کشتی آزاد برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها با پیشنهاد فدراسیون ایران از ۶ سال قبل در تقویم فدراسیون جهانی قرار گرفت و امسال هم به میزبانی ایران و در شهر بجنورد خراسان شمالی برگزار می‌شود و با وجود غیبت تیم‌هایی مثل روسیه و آمریکا به نظر می‌رسد سطح خوبی داشته باشد. تیم‌هایی همچون گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، هند، چین و قرقیزستان به جز نمایندگان ایران در این رقابت‌ها حضور دارند. از ایران هم سه تیم برتر لیگ برتر کشتی فرنگی یعنی بازار بزرگ ایران، سیناصنعت ایذه و گهر زمین سیرجان و سه تیم برتر لیگ برتر کشتی آزاد یعنی بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی در جام باشگاه‌های جهان حاضر هستند. از میان تیم‌های خارجی تیم جمهوری آذربایجان با برخی از قهرمانان خود در این مسابقات حاضر شده و گفته می‌شود هند هم ترکیب نسبتا قدرتمندی دارد. با این حال تقریبا تمامی قهرمان‌های پرآوازه کشتی ایران در این مسابقات حاضر خواهند بود. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی جزو کشتی‌گیران مشهوری هستند که با تیم بازار بزرگ ایران قرارداد امضا کردند. در رشته کشتی فرنگی هم برادران گرایی با تیم بازار بزرگ ایران قرارداد دارند.

    

معادله پیچیده قهرمان نیم‌فصل بسکتبال

فصل جاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال با برگزاری دیدارهای هفته سیزدهم به پایان نیم فصل رسید در حالی که هنوز سه دیدار معوقه از هفته‌های پنجم و ششم این رقابت‌ها برگزار نشده است. در این هفته از مسابقات، پتروشیمی بندرامام صدرنشین در دیدار قابل پیش‌بینی مقابل شهرداری بندرعباس صاحب یازدهمین برد این فصل خود شد. اگرچه حفظ صدرنشینی پتروشیمی در گرو دیدارهای معوقه و نتایج آنها خواهد بود. در این هفته همچنین نفت آبادان پس از سه هفته ناکامی متوالی در گرگان و مقابل شهرداری این شهر پیروز شد تا معادلات قهرمانی نیم‌فصل را پیچیده‌تر کند. در صورتی که شاگردان مهران شاهین‌طبع در شهرداری گرگان پیروز این رقابت می‌شدند، مجموع امتیازات خود را به ۲۳ رسانده و می‌توانستند با برد در دیدار معوقه قهرمانی نیم‌فصل خود را مسجل کنند. این شکست خانگی حالا رسیدن به این هدف را برای گرگانی‌ها به اما و اگر کشاند. این تیم در صورت پیروزی در دیدار معوقه، در امتیاز ۲۴ با پتروشیمی مساوی می‌شود. البته برد به دست آمده در دیدار رودررو کمک‌حال این تیم برای کسب جایگاه برتر می‌شود اگرچه مهرام و موقعیت این تیم هم تعیین‌کننده خواهند بود. مهرام با بردی که در هفته سیزدهم مقابل رعد پدافند هوایی کسب کرد مجموع امتیازاتش را به ۲۲ رساند. این تیم در صورت پیروزی مقابل مس کرمان (دیدار معوقه)، در امتیاز ۲۴ با شهرداری گرگان و پتروشیمی برابر می‌شود. در این صورت و با توجه به اینکه شاگردان هاشمی در دیدار رودررو مقابل این دو تیم پیروز بوده‌اند، آنها قهرمان نیم‌فصل می‌شوند.

    

هاشمی به اردوی تفنگ آمد

بعد از حدود یک ماه بالاخره اردوهای تیم ملی تفنگ ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از روز گذشته آغاز شد. الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ که پیش از این استعفای خودش را اعلام کرده بود، با مذاکره‌ای که با مسئولان فدراسیون تیراندازی داشت به تمرینات بازگشت تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. به این ترتیب می‌توان گفت آرامش به اردوی تفنگ بازگشت و یکی از نگرانی‌های تیراندازان المپیکی برطرف شد. پیش از این علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی گفته بود قرارداد هاشمی تا پایان مسابقات قطر بوده اما تلاش این است تا المپیک همکاری با این مربی ادامه یابد. هاشمی پیش از حضور در ایران، سرمربی تیم ملی سنگاپور بود.