مدعی‌های جنوبی مقابل هم

هفت دیدار از هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود. در جریان این دیدارها و در مهم‌ترین آنها دو تیم مدعی و جنوبی پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان رو‌درروی هم قرار می‌گیرند. پتروشیمی در شرایطی میزبان این بازی است که بعد از باخت مقابل مهرام هفته گذشته با غلبه بر توفارقان و ثبت یک برد دیگر در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند. نفت آبادان اما در حالی این دیدار را برگزار می‌کند که هفته گذشته در دیدار خانگی برابر ذوب آهن متحمل اولین شکست این فصل خود شد. شاگردان فرزاد کوهیان حتی اگر نتیجه این دیدار خانگی خود را واگذار کنند باز هم با توجه به دیدار معوقه شهرداری گرگان در صدر جدول باقی می‌مانند، اما آبادانی‌ها برای تثبیت یا بهبود جایگاه سومی خود به هر دو امتیاز این دیدار نیاز دارند. نتیجه این دیدار علاوه بر دو تیم برای شهرداری گرگان هم که شرایطی مشابه نفت دارد، خالی از اهمیت نیست. گرگانی‌ها به خاطر تفاضل بهتر فعلا در رده دوم جدول ایستاده‌اند اما کوچک‌ترین تزلزلی این جایگاه را از آنها می‌گیرد. شهرداری گرگان برای حفظ این جایگاه علاوه بر نیم‌نگاهی که به سالن بندرامام دارد به دو امتیاز کامل دیدار خود برابر توفارقان هم نیاز دارد. ذوب‌آهن اصفهان که هفته گذشته در آبادان با غلبه بر نفت یکی از تاریخی‌ترین بردهای خود را ثبت کرد، در این هفته از رقابت‌ها به مصاف شیمیدر قم می‌رود. شهرداری بندرعباس دیگر تیم شگفتی‌ساز هفته گذشته که موفق به شکست مهرام شد نیز با تیم ته جدولی مس کرمان دیدار می‌کند و مهرام هم در تهران و در رقابت با نیروی زمینی برگزارکننده دربی پایتخت خواهد بود. در دیگر دیدارهای این هفته اکسون تهران به مصاف رعد پدافند هوایی می‌رود و شورا و شهرداری قزوین با آویژه صنعت مشهد دیدار می‌کند.

    

افزایش 70 میلیاردی بودجه کمیته المپیک

بودجه سال 99 توسط رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد. بر این اساس ماده واحده لایحه بودجه 99 بالغ بر 1988 هزار میلیارد تومان است. در بودجه پیشنهادی سال 99 اعتبارات کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و وزارت ورزش نیز مشخص شده است. با توجه به برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، بودجه کمیته در لایحه جدید مبلغ 144 میلیارد تومان پیشنهاد شده است. البته مبلغ پیشنهادی کمیته ملی المپیک بیش از این بوده است. در جدول شماره 9 لایحه بودجه در ردیف اعتبارات مبلغ 30 میلیارد تومان برای بازی‌های المپیک 2020 توکیو به چشم می‌خورد. بودجه کمیته در لایحه سال گذشته 74 میلیارد و 200 میلیون تومان پیشنهاد شده بود. مبلغ بودجه سال جدید 70 میلیارد تومان افزایش داشته است. بودجه پارالمپیک نیز 86 میلیارد تومان پیشنهاد شده است. در این لایحه بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال آینده نیز پیش‌بینی و پیشنهاد شده است.

    

دعوت از 16 کشور برای جام باشگاه‌ها

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان طبق تقویم اتحادیه جهانی در روزهای ۲۶ تا ۲۹ آذرماه به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود. پیکارهایی که با حضور سه تیم ایرانی و سه تیم خارجی در هر دو رشته پیگیری خواهد شد و فدراسیون کشتی در تلاش است تیم‌های خارجی با کیفیتی را به کشورمان دعوت کند.حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی از دعوت 16 کشور برای شرکت در این رقابت‌ها خبر داد. در کشتی آزاد تیم‌های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و در کشتی فرنگی تیم‌های بازار بزرگ ایران، سیناصنعت ایذه و هیات کشتی سیرجان از کشورمان سهمیه حضور در جام باشگاه‌های جهان را به دست آورده‌اند. اما روز گذشته ملک‌محمد بویری سرمربی سیناصنعت ایذه اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی و بالا بودن توقعات کشتی‌گیران قادر نیستند تیمی قدرتمند را برای ر جام باشگاه‌ها سازمان‌دهی کنند و احتمالا از حضور در این رقابت‌ها انصراف خواهند داد.