بازگشت داورزنی به خانه

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار روز گذشته انتخابات فدراسیون والیبال برگزار شد تا این رشته بعد از یک سال بدون رییس ماندن، از بلاتکلیفی بیرون بیاید. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت این داورزنی بود که بار دیگر صندلی ریاست والیبال را به دست آورد. داورزنی که پیش از این تجربه 12 سال ریاست بر والیبال را داشته، راهی خیابان سئول شد تا ادامه موفقیت‌هایش را در وزارت ورزش و به عنوان معاون ورزش قهرمانی به دست بیاورد. اما او در این سمت به اندازه کار در والیبال موفق نبود تا حالا بار دیگر در شرایطی به والیبال برگردد که این رشته چندان آرام نیست.

قرار بود ریاست مجمع والیبال را شخص وزیر ورزش برعهده داشته باشد اما درنهایت این مسئولیت به عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش سپرده شد. در حالی که افشین داوری یکی از نامزدهای خبرساز تا پیش از روز مجمع بود، او در انتخابات حاضر نشد تا به این ترتیب انصراف خود را اعلام کرده باشد.

محمود افشاردوست و احمد سعادتمند دیگر کاندیداهای انتخابات نیز به نفع داورزنی انصراف خود را اعلام کردند. در ادامه امیرحسین منظمی هم که معتقد بود در 10 دقیقه چیزی نمی‌توان گفت کناره‌گیری‌اش را اعلام کرد تا به این ترتیب رقابت بین داورزنی، بهنام محمودی و محمدرضا رشیدی دنبال شود.

رشیدی زمان سخنرانی ترجیح داد بیشتر به انتقاد از داورزنی بپردازد. همین موضوع هم باعث شد علی فتاحی دبیر مجمع به او اخطار بدهد که تنها درباره برنامه‌های مد نظرش صحبت کند. البته بهنام محمودی که به پشتوانه جوان بودن و البته منابع مالی‌اش وارد گود رقابت شده بود، گلایه‌هایش از داورزنی را هم بیان کرد. او معتقد است داورزنی در زمان ریاستش بر والیبال به نسل او توجهی نکرده است. داورزنی اما که انگار خودش هم اطمینان داشت کار سختی برای رییس شدند ندارد، برای ارائه برنامه‌هایش به پخش یک کلیپ بسنده کرد. وی در انتهای زمانی که برای بیان برنامه‌هایش داشت گفت:«اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در والیبال رخ داده با تلاش همه بوده است. برای ساخت آینده بهتر نیازمند کمک اعضای مجمع هستیم. به عهدی که با مردم بسته‌ایم باید وفا کنیم. والیبال ایران باید در بین چهار تیم برتر جهان و المپیک باشد. این موضوع محقق خواهد شد به شرطی که همه اعضا کمک کنند.»

درنهایت همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد داورزنی با کسب بیشترین آرا به صندلی ریاستش در والیبال بازگشت. در مجمع والیبال داورزنی از 41 رای ماخوذه 26 رای گرفت، محمودی 15 رای به دست آورد و رشیدی هم بدون رای ماند. داورزنی در حالی به والیبال برمی‌گردد که این رشته هیچ شباهتی به زمانی که آن را ترک کرد ندارد. میراث روسای پس از او به خصوص احمد ضیایی سختی‌های زیادی را سر راه داورزنی برای تکرار موفقیت‌های گذشته قرار داده است. در هر حال المپیک نزدیک است و در حالی که خیلی‌ها دنبال کسب نتیجه تیم ملی در المپیک ژاپن بودند، فعلا در انتظار کسب سهمیه مانده‌اند. از سوی دیگر با انتخاب شدن داورزنی به عنوان رییس والیبال، بحث انتخاب جایگزین او در وزارت ورزش بار دیگر باز شد. اما مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که به زودی جایگزین داورزنی از سوی وزیر ورزش معرفی خواهد شد. ناظمی درباره اسامی مطرح شده برای ‌پست معاون قهرمانی وزارتخانه عنوان کرد:«تمامی موارد را تکذیب می‌کنم و گمانه‌زنی رسانه‌ها و برخی محافل ورزشی است و به هیچ عنوان درباره آنها صحبتی نشده است و قطعا نظر نهایی با خود وزیر خواهد بود و ظرف روزهای آینده اعلام می‌کنیم.»

همچنین شنیده می‌شود داورزنی و افشاردوست که رابطه نزدیکی با هم دارند توافقاتی با یکدیگر داشته‌اند که طبق آن اگر داورزنی به ریاست برسد، افشاردوست هم به سمت دبیری خود برمی‌گردد.