داورزنی استعفا کرد

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان محمدرضا داورزنی به علت نامزدی در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال از سمت خود به عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان استعفا کرد. این در حالی است که خیلی‌ها این زمان استعفا را قابل قبول نمی‌دانند چراکه داورزنی به عنوان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در تایید صلاحیت شدن کاندیداها نقش داشته است. حتی روز گذشته شنیده شد کمیسیون اصل 90 مجلس قصد دارد طی نامه‌ای به وزیر ورزش خواستار تکرار ثبت‌نام از نامزدها شود. با این حال بلافاصله پس از استعفای داورزنی، از گزینه‌های جایگزینی او نیز صحبت‌هایی مطرح شد. شنیده می‌شد مهدی قدمی معاون پشتیبانی نهاد ریاست‌جمهوری گزینه جایگزینی اوست، اما گویا قدمی تمایلی به آمدن جای داورزنی ندارد. به جز قدمی اما از مهدی علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشو و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان هم به عنوان گزینه‌های جایگزینی نام برده می‌شود. سلطانی‌فرتا عصر دیروز تصمیم قطعی خود را برای معرفی جایگزین داورزنی نگرفته است. این احتمال هم وجود دارد که وزیر ورزش تا زمان انتخابات فدراسیون والیبال صبر کند تا تکلیف فدراسیون والیبال و داورزنی مشخص شود. در هر حال باید صبر کرد و دید که تکلیف مهم‌ترین معاونت وزارت ورزش چه خواهد شد. 

    

همگروهی والیبال با میزبان

کنفدراسیون والیبال آسیا، گروه‌بندی و برنامه مرحله گروهی مسابقات انتخابی المپیک 2020 را اعلام کرد. بر همین اساس تیم ملی والیبال ایران در گروه اول این رقابت‌ها با تیم‌های چین (میزبان)، چین‌تایپه و قزاقستان همگروه شد. در دیگر گروه این مسابقات هم تیم‌های استرالیا، کره‌جنوبی، هند و قطر حضور خواهند داشت. مسابقات انتخابی المپیک توکیو از 17 تا 22 دی در شهر جیانگمن چین برگزار می‌شود و تیم قهرمان این پیکارهای به المپیک 2020 صعود خواهد کرد. هشت تیم برتر در رقابت‌های قهرمانی آسیا به این مسابقات راه پیدا کرده بودند. ژاپن (تیم سوم مسابقات قهرمانی آسیا) به دلیل میزبانی المپیک در این مسابقات حضور پیدا نمی‌کند، بنابراین قطر (تیم نهم مسابقات قهرمانی آسیا) جایگزین ژاپن شد. همچنین پیش این تیم پاکستان به دلیل مشکلات مالی انصراف داده بود که قزاقستان (تیم دهم مسابقات قهرمانی آسیا) جایگزین آن شد. همچنین طبق برنامه اعلام شده، تیم ملی ایران روز سه‌شنبه 17 دی به مصاف چین‌تایپه می‌رود، چهارشنبه 18 دی با قزاقستان روبه‌رو می‌شود و پنجشنبه 19 دی نیز مقابل چین میزبان قرار می‌گیرد.

    

کیانوش در گزینشی قطر

با آغاز دوره سوم مسابقات گزینشی المپیک، کیانوش رستمی وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران که همچنان برای گرفتن مجوز المپیک تلاش می‌کند، به همراه دو،سه ملی‌پوش دیگر در مسابقات گزینشی قطر شرکت خواهد کرد. رستمی پیش از این قرار بود در مسابقات پرو شرکت کند و حتی فدراسیون جهانی تمام  هزینه‌ها برای حضور او در مسابقات پرو را تقبل کرد و بلیت سفر رستمی هم آماده بود اما او از حضور در مسابقات پرو انصراف داد. شنیده می‌شود این انصراف ناراحتی فدراسیون جهانی را به دنبال داشته است. طبق توافق انجام شده رستمی در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کند برخلاف دفعات پیش که برادرش همراهش بود، علی جباری مربی تیم ملی به عنوان مربی همراهش خواهد بود و حتی انتخاب وزنه‌ها هم با جباری است. مسابقات قطر کاپ آخرین مسابقه گزینشی المپیک در سال ۲۰۱۹ است و از ۲۸ آذر تا سه دی برگزار می‌شود. کیانوش در حالی خود را آماده گزینشی قطر می‌کند که سعید علی‌حسینی با امضا کردن نامه بازنشستگی‌اش رسما از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. خیلی‌ها بر این باور هستند که کیانوش چون شانس بسیار کمی برای المپیکی شدن دارد، هیچ بعید نیست که او هم قید ورزش را بزند اما تا الان که کیانوش هر بار از انگیزه مضاعفش برای المپیک صحبت کرده تا فعلا بیرون از دایره خداحافظی با ورزش قهرمانی باشد.