داوری تایید صلاحیت شد!

با اعلام وزارت ورزش و جوانان، انتخابات فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۲۹ آبان برگزار خواهد شد و اسامی تایید صلاحیت شدگان نیز اعلام شد. بر اساس اعلام معاونت قهرمانی، بعد از بررسی‌های به عمل آمده توسط مراجع ذی‌صلاح نظارتی، تاکنون اسامی آقایان محمود افشاردوست، محمدرضا رشیدی، محمدرضا داورزنی، احمد سعادتمند، افشین داوری و امیر حسین منظمی برای حضور درانتخابات ریاست فدراسیون والیبال مورد تایید قرار گرفته‌اند. نام افشین داوری در حالی در فهرست اعلام شده از سوی وزارت ورزش وجود دارد که بعد از ثبت نام وی اعلام شد وزیر با حضور داوری در انتخابات مخالفت کرده است. او حتی خودش هم پس از مخالفت وزارت ورزش اعلام کرد تابع این نهاد است و در انتخابات شرکت نمی‌کند. به این ترتیب جای سوال دارد که او چطور در انتخابات باقی ماند و حتی تایید صلاحیت هم شد. داوری چند روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام کاندیداها از سرپرستی فدراسیون استعفا داد و علی فتاحی دبیر فدراسیون جایگزین او شد. نکته جالب این لیست نبود نام بهنام محمودی است که همه از او به عنوان رقیب جدی داورزنی نام می‌بردند. داورزنی نیز هنوز از سمتش در وزارت ورزش استعفا نداده تا شائبه‌ها پیرامون انتخابات به قوت خود باقی بمانند. کلاف والیبال هرچه به تاریخ انتخابات نزدیک می‌شویم پیچیده‌تر می‌شود. حال باید دید سرانجام در روز 29 آبان والیبال به آرامش نزدیک می‌شود یا نه!

    

پای داورزنی در پرونده ملایی!

آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو پس از مدت‌ها سکوتش را شکست و توضیحاتی درباره اعزام سعید ملایی به مسابقات قهرمانی جهان داد. او گفت:«طبق قانون ما درخواست اعزام تیم را به شورای برون‌مرزی دادیم و آنها هم موافقت کردند. اما پس از بررسی‌هایی که از رنکینگ و سیدبندی داشتیم، اعلام کردیم فدراسیون موافق این اعزام نیست. وزیر ورزش و صالحی‌امیری هم در موضع فدراسیون بودند اما پس از چند روز محمدرضا داورزنی شخصا به این موضوع ورود و اعلام کرد وزارت ورزش موافق این اعزام است و تیم باید به قهرمانی جهان برود. ما نیز حسب دستور داورزنی در مقام معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش امور مربوط به گرفتن ویزا برای اعضای تیم را دنبال کردیم. او حتی روی اعزام بریمانلو هم تاکید داشت که متاسفانه کار اعزام محمد بریمانلو  به سرانجام نرسید و به دلیل مشکلاتی که پیش آمد اعزام او انجام نشد.»  وی ادامه داد:«آقایان اجازه بدهند سکوت کنم و مجبورم نکنند ناگفته‌هایی را بر زبان بیاورم که در آن صورت خیلی به ضررشان تمام خواهد شد. تعجب می‌کنم آقایان چرا منکر واقعیت‌ها می‌شوند؟ ما به دنیال این نیستیم که یک نفر را قربانی و یا محکوم کنیم اما موظفیم واقعیات را بگوییم چراکه نظام و فدراسیون و ورزش ایران در کنار ۶۰ هزار جودوکار کشور از حق طبیعی‌شان محروم شده‌اند. نمی‌دانم چرا گفتن حقایق به مذاق‌شان خوش نیامده است؟»

    

مغضوبان فدراسیون اسکی

اردوی تیم ملی اسکی آلپاین در حالی از هفته گذشته آغاز شده که حسین ساوه‌شمشکی و محمد کیادربندسری در بین دعوت شده‌ها نیستند. با توجه به اینکه فدراسیون هر سال کد فیز ورزشکاران را تمدید می‌کند، این دو ورزشکار تصمیم گرفتند خودشان این هزینه را پرداخت کنند. فرم‌های مربوطه نیز پر شد و در اختیار روابط بین‌المللی قرار گرفت اما بعد اعلام شد فدراسیون تمایلی ندارد تا کد فیز آنها را تمدید کند. مشکل دیگر برای این دو اسکی‌باز مربوط به تمرینات است. فدراسیون اسکی در لیستی اسامی ورزشکارانی را که می‌توانند در پیست توچال به صورت رایگان تمرین کنند را اعلام کرده اما نام کیادربندسری و حسین ساوه‌شمشکی به چشم نمی‌خورد. این دو ورزشکار برای تمرین از طریق هیات اسکی تهران اقدام و در توچال تمرین کردند اما بعدازظهر همان روز در تماسی با آنها اعلام شد که حق تمرین در توچال را ندارند.