انتخابات والیبال با 7 کاندیدا

بر اساس اعلام معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، در تاریخ 19 آبان بعد از بررسی‌های به‌ عمل آمده توسط مراجع ذی‌صلاح نظارتی، محمود افشاردوست، محمدرضا رشیدی، محمدرضا داورزنی، احمد سعادتمند، افشین داوری و امیرحسین منظمی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون والیبال مورد تایید قرار گرفتند. روز گذشته و در فاصله دو روز مانده به برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال صلاحیت بهنام محمودی، آخرین نامزد انتخابات فدراسیون والیبال هم مورد تایید قرار گرفت تا تعداد کاندیدا به عدد هفت برسد. به این ترتیب رقابت برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون والیبال داغ‌تر از گذشته دنبال می‌شود. علی فتاحی، سرپرست فدراسیون والیبال و دبیر مجمع انتخاباتی با تایید این خبر عنوان داشت:«هیچ مشکلی وجود ندارد و انتخابات فدراسیون والیبال ساعت 10 روز چهارشنبه، 29 آبان برگزار خواهد شد.»

    

صعود سابر بدون سهمیه

در رقابت‌های تیمی جام‌ جهانی شمشیربازی در قاهره مصر، سابریست‌های کشورمان که با شکست ژاپن به یک‌چهارم نهایی رسیده بودند، در این مرحله مقابل تیم قدرتمند مجارستان قرار گرفتند که با شکست 45 بر 39 از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماندند. محمد رهبری بهترین بازیکن ایران مقابل مجارستان بود و 21 امتیاز کسب کرد، اما مجتبی عابدینی نمایش ضعیفی داشت و نتوانست از توانایی خود به خوبی بهره ببرد و تنها سه امتیاز به دست آورد.

در ادامه تیم ایران در جدال برای کسب رتبه پنجم ابتدا 45 بر 44 از سد فرانسه گذشت و در بازی دوم مقابل آلمان 45 بر 38 نتیجه را واگذار کرد و در نهایت ششم شد. نکته قابل توجه اینکه عابدینی در دیدار با مجارستان شرایط خوبی نداشت، در دو بازی بعدی مقابل فرانسه و آلمان جای خود را به محمد فتوحی داد. این رقابت‌ها با قهرمانی تیم ملی کره جنوبی به پایان رسید.

پس از پایان جام جهانی، رنکینگ جهانی اسلحه سابر اعلام شد که مجتبی عابدینی در همان رده دهم بخش انفرادی باقی ماند. همچنین علی پاکدامن رده 27، محمد رهبری رتبه 35 و محمد فتوحی جایگاه 41 این رنکینگ را از آن خود کردند. در بخش تیمی هم، سابریست‌های کشورمان با توجه به قرار گرفتن در رده ششم جام جهانی مصر، یک پله در رده‌بندی جهانی صعود داشتند و با  254 امتیاز، در رده پنجم جهان ایستادند. در نهایت با توجه به اینکه چین هم بین هشت تیم برتر مسابقات قرار گرفت قطعی شدن سهمیه تیمی ایران به جام جهانی بعدی کشیده شد. جام جهانی ورشو لهستان رقابت بعدی است که ایران باید برای قطعی شدن سهمیه خود تلاش کند.

    

برگزاری لیگ والیبال به تشخیص استان‌ها

دیدارهای هفته ششم لیگ برتر والیبال که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، با اعلام فدراسیون والیبال لغو شد. براساس برنامه‌ریزی‌ قبلی، مسابقات هفته هفتم باید روز چهارشنبه در استان‌های مختلف برگزار شود. منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ فدراسیون والیبال درمورد برگزاری بازی‌ها هفته هفتم عنوان داشت:«ما تشخیص برگزاری یا برگزار نشدن مسابقات هفته هفتم را به استان‌ها داده‌ایم. تاکنون غیر از اصفهان سایر شهرها مشکلی برای برگزاری بازی‌های هفته هفتم ندارند.»  وی افزود:«استان‌ها تا امروز می‌توانند شرایط را بررسی کرده و نظرشان را در مورد برگزاری یا برگزار نشدن بازی‌ها اعلام کنند تا ما هم براساس آن بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.»  

در هفته هفتم فولاد سیرجان ایرانیان باید به آمل برود تا با کاله روبه‌رو شود. سپاهان میزبان شهرداری ارومیه خواهد بود. پیکان در تهران از شهرداری گنبد پذیرایی خواهد کرد. شهروند اراک و راهیاب ملل مریوان به میزبانی اراک مقابل هم قرار می‌گیرند. پیام خراسان با سایپا در مشهد مصاف می‌دهد و در ورامین هم شهرداری ورامین با خاتم اردکان روبه‌رو خواهد شد. به دنبال اعلام اصفهانی‌ها مبنی بر برگزار نکردن مسابقه‌شان، سازمان لیگ فدراسیون والیبال پیشنهاد داد تا میزبان دیدار تیم‌های سپاهان و شهرداری ارومیه تغییر کند.