کولاکوویچ بدون دستیارها در تهران

پس از پایان کار تیم ملی والیبال با عنوان هشتمی در جام جهانی 2019، ایگور کولاکوویچ و دستیارانش چند ساعت در تهران ماندند و سپس به کشورشان رفتند. حالا با از سر گرفته شدن اردوهای تیم ملی برای حضور در انتخابی المپیک، سرمربی تیم ملی بامداد امروز وارد تهران می‌شود تا برای آغاز اردوهای تیم ملی والیبال برنامه‌ریزی کند. اما با توجه به اینکه قرارداد دراگان کوبیلسکی و دنیل میسیچ، دستیاران کولاکوویچ با فدراسیون ایران خاتمه پیدا کرده، این دو مربی وی را در سفر به ایران همراهی نخواهند کرد. نکته مهم اما این است که کولاکوویچ، در شرایطی اسامی نفرات مدنظرش را برای حضور در اردوهای تیم اعلام خواهد کرد که هیچ‌کدام از بازی‌های لیگ ایران را از نزدیک ندیده است. از سوی دیگر در حالی که قرار بود تیم تونس برای یک بازی تدارکاتی با شاگردان کولاکوویچ به ایران بیاید اما این بازی لغو شد. علی فتاحی، سرپرست دبیری فدراسیون والیبال در این خصوص گفت:«متاسفانه علی‌رغم هماهنگی‌هایی که در این خصوص انجام شده بود تیم تونس اعلام کرد که نمی‌تواند در تاریخ تعیین شده به ایران بیاید.»

    

جام جهانی کشتی  برگزار می‌شود؟!

در حالی که شنیده شد اتحادیه جهانی کشتی جام جهانی کشتی فرنگی را از تقویم 2019 حذف کرده است، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی معتقد است این اقدام به معنی لغو رقابت‌ها نیست. رنگرز گفت:«این موضوع الزاما نمی‌تواند به معنای لغو رسمی این مسابقات باشد و می‌تواند تفاسیر متعددی داشته باشد. معمولا وقتی رقابتی تعلیق می‌شود اتحادیه جهانی آن را از تقویم خود تا زمان قطعی شدن تاریخ برگزاری به حالت تعلیق درمی‌آورد.»  وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برگزاری یا برگزار نشدن این مسابقات در چه مرحله‌ای است، عنوان کرد:«آخرین ایمیلی که از اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون آمده مبنی بر این است که در حال رایزنی با کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات برای تعیین تاریخ برگزاری مسابقات هستند.»  سخنگوی فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد:‌»آنچه در اراده ما برای برگزاری مسابقات در تاریخ‌های اعلام شده است، انجام شده و این آمادگی را داریم که مسابقات را به بهترین شکل با توجه به آمادگی تمامی زیرساخت‌ها برگزار کنیم، اما برگزاری یا برگزار نشدن جام جهانی کشتی فرنگی در اختیار ما نیست، چون نمی‌توانیم برای اتحادیه جهانی تعیین تکلیف کنیم.»

    

تقابل مربی‌های رقیب

لیگ برتر بسکتبال امروز دوشنبه با برگزاری هفت دیدار وارد هفته نهم می‌شود. دیدار دو تیم مدعی مهرام تهران و شهرداری گرگان از مهم‌ترین دیدارهای این هفته است که به میزبانی تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود. از میان ۱۴ تیم حاضر در لیگ، شهرداری گرگان یکی از دو تیم بدون باخت است که البته با یک بازی کمتر نسبت به پتروشیمی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد. گرگانی‌های مدعی برای ادامه روند دیدارهای بدون باخت باید مهرام را از پیش رو بردارند. جدای از ترکیب دو تیم که می‌تواند دیداری جذاب را رقم بزند اهمیت دیدار امروز بیشتر به خاطر نیمکت مربیان‌شان است و اینکه مهران شاهین‌طبع و مصطفی هاشمی آن را در اختیار دارند؛ دو مربی که همیشه و در هر شرایطی جدال شاگردان‌شان حساس و تعیین‌کننده بوده است. نتیجه رقابت مهرام و شهرداری گرگان برای دیگر تیم‌های مدعی لیگ هم تعیین‌کننده خواهد بود به خصوص پتروشیمی که به واسطه یک بازی بیشتر فعلا صدرنشین است اما سایه گرگانی‌ها را بالای سر خود می‌بیند. شیمیدر دیگر مدعی این فصل که سه شکست را در کارنامه دارد نیز در خانه میزبان آویژه صنعت پارسا است. در دیگر دیدارهای این هفته، توفارقان آذرشهر به مصاف نفت آبادان می‌رود، ذوب آهن اصفهان با رعد پدافند هوایی شهرکرد دیدار می‌کند، اکسون تهران مقابل نیروی زمینی به میدان می‌رود و شورا و شهرداری قزوین حریف شهرداری بندرعباس خواهد بود.