لیگ بسکتبال در ایستگاه هفتم

لیگ برتر بسکتبال امروز دوشنبه به ایستگاه هفتم می‌رسد و هفت بازی در شهرهای کرمان، شهرکرد، تهران، اصفهان، قزوین و قم برگزار خواهد شد. پتروشیمی صدرنشین لیگ به قزوین می‌رود و مهمان شهرداری این شهر خواهد بود. قزوینی‌ها در هفته قبل برد شیرینی را مقابل رقیب خود توفارقان کسب کردند، اما در این هفته رقابت سختی را برابر شاگردان فرزاد کوهیان پیش رو دارند. نفت آبادان تیم بدون باخت لیگ نیز پس از یک هفته استراحت در کرمان مهمان مس کرمان است و مهرام در سالن آزادی میزبان توفارقان آذرشهر خواهد بود. در مهم‌ترین بازی هفته اکسون و شهرداری گرگان در تهران مقابل هم قرار می‌گیرند. گرگانی ها پس از نمایش خوبی که مقابل تیم مدعی شیمیدر داشتند، باید مقابل یکی از تازه‌واردهای لیگ قرار بگیرند. اکسون در هفته ششم در خانه با نتیجه نزدیکی مغلوب پتروشیمی بندرامام شده بود. شیمیدر هم که در 6 هفته اخیر سه باخت را در کارنامه ثبت کرده است، در قم میزبان شهرداری بندرعباس است. در سایر بازی‌ها ذوب‌آهن به مصاف نیروی زمینی می‌رود و رعد پدافند هوایی شهرکرد میزبان آویژه صنعت پارسا مشهد است.

    

جوانان سابر هشتم شدند

در ادامه رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی جوانان تهران که در سالن افراسیابی جریان دارد، تیم ملی سابر کشورمان با شکست مقابل قزاقستان به مقام هشتم دست یافت. ملی‌پوشان کشورمان که از صعود به نیمه‌نهایی بازمانده بودند، برای کسب مقام پنجم تا هشتم به رقابت پرداختند. سابریست‌های کشورمان در این مرحله ابتدا مقابل رومانی 45 بر 36 نتیجه را واگذار کردند و در بازی دوم نیز مقابل قزاقستان 45 بر 37 شکست خورده و در نهایت هشتم شدند. این رقابت‌ها در روز نخست در بخش انفرادی برگزار شد و شمشیربازان ایران نتوانستند مدالی را کسب کنند. جورجو اسکارسو نایب رییس فدراسیون جهانی شمشیربازی که با رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز دیدار داشت، درباره میزبانی تهران گفت:«جام جهانی تهران می‌تواند پیامی برای دنیا باشد که ایران آنطور که در کشورهای دیگر و رسانه‌ها معرفی می‌شود، نیست.»

    

تعطیلی لیگ برای انتخابی المپیک؟

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال در جلسه‌ای با حضور علی فتاحی، امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی، پیمان اکبری و سعید رضایی مربیان به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این جلسه تاکید شد که اولویت فدراسیون در دوره جدید مدیریتی فقط رقابت‌های انتخابی المپیک است. در همین راستا مقرر شد تا هماهنگی لازم با سازمان لیگ و باشگاه‌ها انجام شود تا از هفته آینده رقابت‌های داخلی تعطیل شده و ملی‌پوشان در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. در این صورت اردوی تیم ملی از چهارشنبه، 13 آذر ماه با حضور بازیکنان داخلی آغاز خواهد شد. همچنین داورزنی با صدور احکامی، علی فتاحی را به عنوان سرپرست دبیری و مهدی اسلامی را به عنوان سرپرست خزانه‌داری فدراسیون منصوب کرد. ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی نیز شنبه هفته آینده وارد تهران خواهد شد تا چند مسابقه لیگ برتر را زیر نظر گرفته و اردوهای تیم ملی را آغاز کند. همچنین طبق اعلام پیمان اکبری اسامی بازیکنان منتخب برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک تا 16 آذر ماه اعلام خواهد شد. خوش‌خبر نیز از احتمال برگزاری دو دیدار دوستانه با تیم ملی تونس در مسیر آماده‌سازی انتخابی المپیک خبر داد. مسابقات انتخابی المپیک والیبال در قاره آسیا، 17 تا 22 دی ماه سال جاری در شهر جیانگمن چین برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها، با تیم‌های چین، قزاقستان و چین‌تایپه همگروه است.

    

هروی استعفا می‌دهد؟!

تمرینات تیم ملی کاراته پیش از اعزام به لیگ جهانی کاراته‌وان اسپانیا در حالی از دیروز آغاز شده که ملی‌پوشان تمرینات خود را بدون حضور سیدشهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته آغاز کردند!  انتشار اخباری مبنی بر بازگشت دبیر پیشین فدراسیون کاراته باعث شده تا شایعه استعفای سیدشهرام هروی از سرمربیگری تیم ملی مطرح شود. غیبت دیروز سرمربی تیم ملی به این شایعات دامن زده است. طبق شنیده‌ها اشرف امینی مدیر تیم ملی بانوان نیز تصمیم گرفته از مسئولیت خود در تیم ملی بانوان استعفا دهد.