برد مهرام با درخشش صمد

در ادامه رقابت‌های لیگ‌ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، هفته چهارم این فصل با برگزاری هفت دیدار پیگیری شد. در سه دیداری که به میزبانی تالار بسکتبال آزادی برگزار شدند، تیم‌های اکسون تهران، پالایش نفت آبادان و مهرام تهران به ترتیب با نتایج ۶۲-۷۸، ۷۴-۵۴ و ۶۲-۸۶ مقابل تیم‌های مس کرمان، نیروی زمینی و شورا و شهرداری قزوین به برتری رسیدند. در آخرین بازی که به میزبانی تالار بسکتبال آزادی برگزار شد، تیم مهرام با ترکیب‌ دوم‌ خود مقابل شورا و شهرداری قزوین به میدان رفت که‌ شاگردان هاشمی توانستند با نتیجه ۶۲ - ۸۶ در یک بازی راحت به برد برسند. در پایان این دیدار صمد نیکخواه بهرامی با کسب ۱۷ امتیاز برای مهرام، امتیازآورترین بازیکن زمین شد. همچنین در دیگر دیدارهای این هفته شهردای‌ بندرعباس با نتیجه 58-57 مغلوب آویژه صنعت پارسا مشهد شد، شهرداری گرگان ۷۷- ۴۰ رعد پدافند هوایی شهر کرد را شکست داد، شیمیدر قم ۸۱ - ۸۸ برابر توفارقان آذرشهر به پیروزی رسید و در نهایت پتروشیمی بندر امام خمینی توانست با نتیجه ۶۷ - ۵۲ ذوب‌آهن اصفهان را از پیش رو بردارد.

    

ورامینی‌های بدون باخت

هفته پنجم لیگ‌برتر ‌والیبال باشگاه‌های ایران با پیروزی مدعیان به پایان رسید تا به این ترتیب، شهرداری ورامین تنها تیم بدون باخت تا اینجای فصل باشد. ورامینی‌ها که مدافع عنوان قهرمانی هستند، مهمان خود شهرداری گنبد را سه بر صفر شکست دادند. همچنین کاله مازندران توانست میزبانش پیام مشهد را که این روزها شرایط مالی خوبی ندارد، سه بر صفر شکست دهد. در بازی سوم هم تیم پیکان تهران میزبان تیم فولاد سیرجان ایرانیان بود که شاگردان محمد ترکاشوند توانستند با نتیجه سه بر یک مهمان سیرجانی خود را شکست دهند. در بازی‌ چهارم ‌نیز تیم سایپا که‌ مدعی کسب عنوان قهرمانی است، میزبان نه‌چندان قدرتمند خود شهروند اراک را با نتیجه قاطع سه بر صفر شکست داد. در دیدار تیم‌های تازه لیگ‌برتری شده شهداب یزد و راهیاب ملل‌ مریوان‌ نیز شاگردان آرش صادقیانی توانستند میزبان یزدی خود را سه بر صفر شکست داده و نخستین پیروزی خود را جشن بگیرند. شاگردان‌ رحمان‌ محمدی‌راد در تیم سپاهان اصفهان ‌نیز در خانه با نتیجه سه بر یک تیم خاتم اردکان را شکست دادند.

    

کشتی آزاد در آخرهای لیگ

با انصراف تیم رعد پدافند ساری در هفته پایانی لیگ برتر کشتی آزاد، تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شدند. پیش از این تربیت بدنی نیروهای مسلح اعتراض کتبی خود را به حضور این تیم در لیگ کشتی به دلیل نداشتن مجوز اعلام کرده بود. این تیم قرار بود روز گذشته در شهر ساری از تیم تا ثبت جهانی توس میزبانی کند، اما با ارسال نامه‌ای رسمی از این مسابقه انصراف داد تا مسابقه هفته پایانی رسما لغو شود و نتیجه آن به سود تیم مشهدی رقم بخورد. همچنین در دیگر دیدار هفته تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و هیات کشتی خرم آباد به مصاف هم رفتند که در پایان تیم دانشگاه آزاد توانست با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف خود عبور کند. به این ترتیب تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی نوزدهمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد مشخص شدند. از گروه الف تیم بازار بزرگ ایران به عنوان تیم اول و اترک خراسان شمالی به عنوان تیم دوم به دور نیمه‌نهایی راه یافتند. از گروه ب تیم تا ثبت جهانی توس به عنوان تیم اول و تیم دانشگاه آزاد اسلامی مازندران به عنوان تیم دوم به نیمه‌نهایی رسیدند. به این ترتیب پنجشنبه ۳۰ آبان دیدارهای نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد برگزار می‌شود که بازار بزرگ ایران به مصاف دانشگاه آزاد اسلامی مازندران می‌رود و تا ثبت جهانی توس به دیدار اترک خراسان شمالی می‌رود.