کشتی بانوان تعطیل نمی‌شود

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم معارفه‌اش در فدراسیون گفت:«فرقی که با رسول خادم دارم این است که وارد ریز کارها می‌شوم. دوستانی که با من صادقانه کار کنند در خدمت‌شان هستم. از غیبت کردن اصلا خوشم نمی‌آید و واقعا ناراحت می‌شوم. خواهش می‌کنم دوستان پشت دیگران پیش من حرف نزنند. دوره گذشته تمام شد و فقط باید کار کنیم.»  وی افزود:«خیلی از دوستان ۱۴ یا ۱۵ سال در فدراسیون هستند و حالا افراد دیگری آمدند، خب شما بروید یا اصلا بمانید. این من‌ها کار را خراب می‌کند. خیلی حرف‌ها زده شد که دبیر آمده کشتی بانوان را تعطیل کند یا این و آن را بردارد اما همه دوستان حتی در کشتی بانوان با قدرت کار کنند؛ کسی کار نکند با من به مشکل می‌خورد. بعد از انتخابم سه نفر از روسای هیات‌ها استعفا دادند، اما زنگ زدم و گفتم که استعفای شما را پاره کردم، صدای آن را می‌شنوید؟ همه چیز تمام شده است و باید با هم کار کنیم.» او ادامه داد:«از افرادی که کار کنند حمایت می‌کنم؛ برای حذف کردن نیامدم. شنیدم که گفتند دبیر باید نیروهای فدراسیون را بیرون کند یا کشتی بانوان را تعطیل کند، اما این اخبار درست نیست و نمی‌دانم منشا آن کجاست.»

    

توقف تاریخ‌سازی در مجارستان

در ادامه رقابت‌های مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در مجارستان تیم ملی سابر کشورمان پس از شکست مقابل مجارستان به دیدارهای پنجمی تا هشتمی رفت. سابریست‌های کشورمان در دیدار اول خود در این مرحله مقابل گرجستان 45 بر 42 به برتری رسیدند، اما در دیدار دوم که برای کسب مقام پنجم بود 45 بر 33 مغلوب روسیه شدند و در نهایت به رتبه ششم رسیدند. همچنین کره جنوبی و مجارستان به دیدار فینال رسیدند. کاروان شمشیربازی ایران در این رقابت‌ها برای نخستین بار در تاریخ توسط مجتبی عابدینی صاحب مدالی به رنگ برنز شد اما این تاریخ‌سازی در بخش تیمی ادامه پیدا نکرد. البته پیمان فخری و شاگردانش به دنبال کسب سهمیه تیمی در المپیک هستند تا یک اتفاق تازه دیگر را رقم بزنند. حال باید دید آنها در رسیدن به این هدف موفق خواهند بود؟

    

 

سهراب به آلمان می‌رود

در حالی که پیش از این قرار بود سهراب مرادی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران اوایل هفته جاری و در حقیقت در اسرع وقت با پیگیری‌های کمیته ملی المپیک  برای درمان کتف آسیب دیده‌اش به آلمان سفر کند اما حالا با هماهنگی‌های انجام شده زمان این سفر تغییر کرده و او یکشنبه هفته آینده به این کشور خواهد رفت. به نظر می‌رسد در این بین با وجود اینکه او خیلی زود به وقت سفارت رسید تعللی شکل گرفته است. غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی هم در این سفر سهراب مرادی را همراهی خواهد کرد. سهراب امیدوار است تا بدون جراحی بهبود پیدا کند که در این صورت زمان کم‌تری صرف گذراندن دوران نقاهت خواهد کرد. او یک بار پیش از این برای درمان کمر آسیب دیده‌اش راهی آلمان شده بود و اتفاقا جواب خوبی گرفت.