اولین شکست‌ آبادانی‌ها

در دهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، تیم پتروشیمی صدرنشین جدول رده‌بندی در رقابت با توفارقان آذرشهر به برتری دست یافت و جایگاه خود را تثبیت کرد. نفت آبادان نیز در دیدار خانگی برابر ذوب‌آهن اصفهان متحمل شکست شد تا اولین باخت این فصل را تجربه کند. در گرگان شاگردان مهران شاهین‌طبع در رقابت با تیم ته جدولی مس کرمان به برتری دست یافتند، ضمن اینکه شیمیدر قم هم در شهر قم موفق شد رعد پدافند هوایی را با شکست مواجه کند. مهرام تهران که در دو هفته گذشته تیم‌های مدعی پتروشیمی و شهرداری گرگان را شکست داده بود، در این هفته از رقابت‌ها و در بندر عباس شکست خورد تا بازیکنان شهرداری بندرعباس یکی از شگفتی‌سازان این فصل از رقابت‌ها باشند. این دومین شکست مهرام در این فصل از رقابت‌ها بود. همچنین در مشهد تیم آویژه صنعت مقابل اکسون تهران به پیروزی دست یافت و در تهران هم دیدار تیم‌های نیروی زمینی و شورا و شهرداری قزوین با برتری نیروی زمینی به پایان رسید.

    

وزنه‌برداران در اردوی قطرکاپ

مرحله جدید تمرینات تیم ملی‌ بزرگسالان وزنه‌برداری کشورمان برای حضور در رقابت‌های قطرکاپ از دوشنبه ( 18 آذرماه) در سالن تمرینی کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود و تا 27 آذرماه ادامه خواهد داشت. قرار است هشت وزنه‌بردار ایرانی در رقابت‌های قطرکاپ حاضر شوند. حافظ قشقایی، حسین سلطانی، کیانوش رستمی، محمد زارعی، علی میری، صالح چراغی، سیدایوب موسوی و علی هاشمی ترکیب تیم ملی در این رقابت‌ها هستند. نام کیانوش رستمی در حالی در این لیست دیده می‌شود که او بعد از ناکامی در قهرمانی جهان زیر نظر مربی تیم ملی تمریناتش را دنبال می‌کند. ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قطرکاپ (یکی از مراحل گزینشی المپیک 2020 توکیو) 28 آذرماه تا سوم دی‌ماه در دوحه برگزار خواهد شد.

    

سقوط یک پله‌ای پینگ‌پنگ

در دوازدهمین و آخرین رنکینگ منتشر شده در سال 2019 از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز، تیم‌های ملی ایران با افزایش امتیاز مواجه شدند، اما این اتفاق منجر به صعود آنها در این رده‌بندی نشد. تیم مردان ایران در آخرین رنکینگ جهانی تنیس روی میز با 248 امتیاز در رده 25 قرار دارد، این در حالی است که تیم کشورمان در رنکینگ قبلی با 242 امتیاز رتبه 24 را در اختیار داشت. تیم بانوان کشورمان نیز با 160 امتیاز و 10 امتیاز افزایش نسبت به ماه گذشته و البته بدون تغییر جایگاه، همچنان در رده 51 دنیا ایستاده است. در رنکینگ مردان تیم‌های چین، ژاپن و آلمان و در رنکینگ بانوان تیم‌های چین، ژاپن و چین تایپه رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.

    

بازگشت حکیمی

آرزو حکیمی ملی‌پوش قایقرانی ایران پس از مسابقات آب‌های آرام قهرمانی جهان مجارستان به کانادا رفت اما اکنون دوباره به ایران برگشته و تمرینات خود را از شنبه هفته آینده آغاز می‌کند. حکیمی برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کرد و گفته شده بود ممکن است دیگر نخواهد برای رفتن به المپیک ۲۰۲۰ تلاش کند اما اکنون او به ایران بازگشته تا برای مسابقات انتخابی تیم ملی بانوان و سپس کسب سهمیه المپیک آماده شود. حکیمی بازگشت خود را به فدراسیون اطلاع داده است. حکیمی فعلا تا مسابقات انتخابی المپیک در ایران می‌ماند و اگر بتواند سهمیه المپیک را بگیرد، برای دومین مرتبه حضور در بازی‌های المپیک را تجربه خواهد کرد. مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آب‌های آرام فروردین ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

    

قرارداد سه ساله

سهیلا منصوریان سانداکار وزن 52- کیلوگرم تیم ملی ووشوی بانوان کشورمان، با قراردادی سه‌ساله به باشگاه شین در لیگ ووشوی چین پیوست. سهیلا منصوریان نشان طلای مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۱۴ و مدال برنز نهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی آسیا در تایوان را در کارنامه خود دارد.