تقابل مربیان ملی بسکتبال در لیگ

لیگ برتر بسکتبال امروز پنجشنبه به ایستگاه دوازدهم می‌رسد و سالن امام خمینی شهر گرگان مرکز توجه بسکتبال ایران خواهد بود. جایی که شهرداری مدعی، میزبان پتروشیمی بندرامام صدرنشین است. پتروشیمی و شهرداری هرکدام با یک باخت در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند و بازی امروز دو تیم حساس دنبال خواهد شد. مهران شاهین‌طبع و فرزاد کوهیان هدایت تیم ملی را برعهده دارند و باید دید تفکرات کدام مربی در این مسابقه برتر خواهد بود. در این بین گرگانی‌ها روزبه ارغوان سنتر ملی‌پوش خود را به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند، اما در خانه امیدوار به حمایت تماشاگران پرشور خود هستند تا بتوانند به یک پیروزی دیگر در خانه دست پیدا کنند. جدال تیم‌های سوم و چهارم جدول هم در آبادان از حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود. نفتی‌ها در هفته گذشته مقابل پتروشیمی در وقت‌های اضافه باختند تا دومین شکست فصل‌شان را تجربه کنند و یک پله سقوط داشته باشند. آنها در این هفته میزبان شیمیدر خواهند بود. شیمیدری‌ها که هفته قبل به سختی از سد ذوب‌آهن گذشتند و با اضافه کردن یک یار خارجی و بازگشت مایک رستم‌پور قدرت خود را افزایش داده‌اند. مهرام دیگر مدعی این فصل هم این هفته کار سختی را در مشهد مقابل آویژه صعنت خواهد داشت. مشهدی‌ها چند برد پیاپی در هفته‌های گذشته کسب کرده‌اند و امروز نیز نمی‌خواهند مقابل مهرام در خانه بازنده باشند. همچنین در دیگر دیدارهای این هفته ذوب‌ آهن اصفهان به مصاف اکسون تهران می‌رود، شهرداری بندرعباس با توفارقان آذرشهر دیدار می‌کند، رعد پدافند هوایی مقابل شورا و شهرداری قزوین قرار می‌گیرد و نیروی زمینی نیز با صنعت مس کرمان روبه‌رو می‌شود.

    

اردوی ویژه شاگردان بنا

تورنمنت بین‌المللی کشتی ایتالیا به عنوان یکی از میادین رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی اواخر دی‌ماه برگزار خواهد شد. در همین راستا کادر فنی با توجه به برنامه‌های خود برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی و تدارکاتی در نظر دارد چهار فرنگی‌کار منتخب را به این تورنمنت اعزام کند. بدین ترتیب علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی، سعید عبدولی و امیر قاسمی‌منجزی به عنوان فرنگی‌کاران اعزامی به این تورنمنت انتخاب شده‌اند که باید روز ۲۴ دی‌ماه در ایتالیا به میدان بروند. اردوی تیم ملی کشتی فرنگی پس از لغو جام جهانی ۲۰۱۹ تهران تعطیل شد و کادر فنی اعلام کرد فعلا تا بعد از جام تختی اردوی دیگری نخواهد داشت. البته محمد بنا و همکارانش در نظر دارند ۱۰ روز قبل از اعزام فرنگی‌کاران به تورنمنت ایتالیا، یک اردوی ویژه را برای برخی نفرات منتخب برگزار کنند.

    

خبری از بازی دوستانه نیست

چندی پیش از سوی امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران اعلام شد که احتمالا تیم ملی چند بازی دوستانه با یکی از تیم‌های مصر، تونس و قطر برگزار می‌کند. حالا خبر رسیده که فدراسیون فرانسه هم پیشنهاداتی برای برگزاری دوستانه با تیم ایران داشته است. پیمان اکبری، مربی تیم ملی والیبال ایران از منتفی شدن آن خبر داد:«فرانسوی‌ها پیشنهاداتی برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ایران را داشتند، اما برنامه آنها از نظر زمانی چندان برای ما مناسب نبود و این موضوع منتفی شد.» تیم ملی والیبال ایران خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک آماده می‌کند. شاگردان ایگور کولاکوویچ این روزها در دو نوبت صبح و عصر تمرین می‌کنند و با اضافه شدن لژیونرها تمرینات تیم ملی رنگ و بوی جدی‌تری به خود خواهد گرفت. مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا، 17 تا 22 دی در شهر جیانگمن چین برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله گروهی این رقابت‌ها، با تیم‌های چین، قزاقستان و چین‌تایپه همگروه است. محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال طی تصمیمی لیگ برتر را به مدت 50 روز تعطیل کرد تا تیم ملی مهیای حضور در انتخابی المپیک شود.