اولین شکست گرگانی‌ها به دست مهرام

هفته نهم لیگ برتر بسکتبال در حالی به پایان رسید که تالار بسکتبال آزادی شاهد حساس‌ترین دیدار هفته بود. رویارویی دو تیم مدعی مهرام تهران و شهرداری گرگان با بازیکنان نامدار و مهم‌تر از آن مربیان همیشه رقیبی که در اختیار دارند، دلیل حساسیت این دیدار بود. در پایان این دیدار طلسم شکست‌ناپذیری شهرداری گرگان که سرمربی تیم ملی را بالای سر خود دارد، شکست آن هم تنها با یک اختلاف امتیاز کمتر نسبت به حریف. نتیجه این شکست سقوط یک پله‌ای برای شاگردان مهران شاهین‌طبع بود در حالی که شاگردان مصطفی هاشمی با وجود برد در رده پنجم باقی ماندند. هرچند گرگانی‌ها بارها به داوری این دیدار اعتراض کردند. در دیگر دیدارهای این هفته از رقابت‌ها نفت آبادان به مصاف توفارقان آذرشهر رفت و با برد 81 بر 61 برابر این تیم و با توجه به شکست گرگانی‌ها برابر مهرام هم به رده دوم جدول صعود کرد و هم تنها تیم بدون باخت جدول رده‌بندی شد. شیمیدر قم در رقابت با مشهدی‌ها 78 بر 70 پیروز شد تا همچنان در رده چهارم باشد. ذوب آهن اصفهان نیز در دیدار خانگی برابر رعد پدافند صاحب سومین برد فصل خود شد. این دیدار 83 بر 59 به سود ذوبی‌ها تمام شد. همچنین اکسون تهران با غلبه بر نیروی زمینی با نتیجه 82 بر 70 جایگاه ششمی خود را تثبیت کرد و شورا و شهرداری قزوین هم 76 بر 69 نتیجه دیدار خانگی برابر شهرداری بندرعباس را واگذار کرد. درنهایت پتروشیمی بندر امام 83 بر 76 مس کرمان را شکست داد. در پایان دیدارهای هفته نهم، جایگاه تیم‌های صدرنشین و سه تیم ته جدولی تغییر نکرد اما جایگاه هفت تیم دستخوش تغییراتی شد.

    

18 والیبالیست در اردو

تیم ملی والیبال ایران طبق برنامه از امروز باید برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک وارد اردو شود.  چندی پیش امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی اعلام کرده بود که تیم ملی در دیداری دوستانه به مصاف تونس خواهد رفت. گفته می‌شد فدراسیون والیبال تونس حاضر است تمام هزینه‌های سفر و اقامت در ایران و برگزاری این مسابقات تدارکاتی را نیز بپردازد، اما علی فتاحی، سرپرست دبیری فدراسیون والیبال از لغو این بازی و مذاکره با قطر و مصر صحبت کرده بود.  فتاحی گفت:«حضور این تیم‌ها هم در ایران قطعی نیست، اما تلاش می‌کنیم تا حتما با یکی از این دو تیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم.» مسابقات والیبال انتخابی المپیک از 17 تا 22 دی به میزبانی شهر جیانگمن چین برگزار می‌شود. تیم ملی ایران در مرحله گروهی این پیکارها با تیم‌های چین، چین‌تایپه و قزاقستان رقابت خواهد کرد. در همین راستا ایگور کولاکوویچ 18 والیبالیست را به مرحله نخست اردو دعوت کرده است. مجتبی میرزاجانپور، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، جواد کریمی، محمدرضا موذن، پوریا یلی، رضا عابدینی، سلیم چپرلی، محمدطاهر وادی، سعید جواهری، امین رضوی، محمود رسولی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، امین اسماعیل‌نژاد، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور این 18 بازیکن هستند.

    

یزدانی به ایرانمال رفت

حسن یزدانی، قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۱۹ که در نوزدهمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد در ترکیب تیم تا ثبت جهانی توس روی تشک رفت، برای جام باشگاه‌های جهان با تیم بازار بزرگ ایران به توافق رسید. قرارداد یزدانی با تیم بازار بزرگ ایران با همراهی کیومرث محرابی سرپرست و پژمان درستکار سرمربی این تیم در محل سازمان لیگ امضا شد. این نابغه جویباری در سال المپیک تصمیم گرفته در تمامی مسابقات باشگاهی شرکت کند و آمادگی خودش را بالاتر ببرد. همچنین امیرحسین زارع، مهران نصیری، نادر حاج‌آقانیا و محمدمهدی یگانه‌جعفری دیگر کشتی‌گیرانی بودند که قرارداد خود را با تیم بازار بزرگ ایران امضا کردند تا این تیم را در ششمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های جهان همراهی کنند.