میزبانی ایران منتفی شد

تعویق جام جهانی کشتی فرنگی!

جام جهانی کشتی فرنگی 2019 که قرار بود از پایان این هفته به میزبانی ایران برگزار شود، به دلیل برخی مسائل به تاخیر افتاد. کمیته اجرایی «UWW» در استانبول جلسه‌ای را برگزار کرد. در این نشست گروه‌های مختلف به توصیه وزارت خارجه‌های خودشان اعلام کردند که به ایران سفر نمی‌کنند. در این کمیته دو تیم اعلام کردند که به توصیه دولت‌های‌شان از حضور در این مسابقات به میزبانی ایران انصراف دادند. در این بیانیه اتحادیه جهانی کشتی آمده است:«با توجه به مسئولیتی که در قبال ورزشکاران و تیم‌ها داریم، وضعیت موجود برای برگزاری این رویداد بین‌المللی رضایت‌بخش نیست. به همین دلیل این مسابقات را به زمانی دیگر موکول می‌کنیم.»

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی نیز در این باره گفت:«هر آن چیزی که مرتبط با مسئولیت و رسالت فدراسیون ایران بوده، محقق شده است. وقتی فدراسیون جهانی یک‌طرفه رقابت‌ها را لغو می‌کند، از این به بعد خارج از اراده و اختیار ماست. هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی و لجستیکی برای برگزاری این مسابقات نداریم. ما این امکان را داریم یکی از باشکوه‌ترین رقابت‌های جام جهانی را میزبانی کنیم.»

    

برد پیکان در نبرد خودروسازان

رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور با برگزاری 6 بازی پیگیری شد که در پایان، تیم‌های شهرداری ارومیه، سپاهان اصفهان، پیام مشهد، شهرداری ورامین، شهرداری گنبد و پیکان تهران مقابل رقبای خود به برتری رسیدند. در نخستین بازی این هفته، تیم شهرداری ارومیه با هدایت مصطفی کارخانه توانست میزبان قعر جدولی خود شهروند اراک را با نتیجه سه بر یک شکست دهد. در این دیدار شهروند اراک، ست نخست را ۲۵-۲۳ پیروز شد اما در سه ست بعد شکست خورد تا روند خوب ارومیه‌ای‌ها در این هفته‌ها ادامه پیدا کند. در بازی دوم‌ این هفته هم شاگردان رحمان محمدی‌راد در تیم سپاهان اصفهان، با نتیجه قاطع سه بر صفر میزبان خود شهداب یزد را شکست دادند. شهدابی‌ها به واسطه رفتار ناشایست تماشاگران‌شان در دیدار با سپاهان، با حکم کمیته انضباطی در  هفته نهم از حضور تماشاگر در دیدار با شهروند اراک محروم شدند. همچنین پیام مشهد در بازی سوم این هفته ‌مقابل میزبانش خاتم اردکان در سه ست پیاپی پیروز شد تا درمجموع سه بر صفر برنده این دیدار شود. شهرداری ورامین، مدافع عنوان قهرمانی نیز با ادامه دادن به روند پیروزی‌های خود، در یک بازی خانگی مهمانش رهیاب ملل مریوان را با نتیجه قاطع سه بر صفر شکست داد. در بازی پنجم این هفته هم تیم شهرداری گنبد توانست با نتیجه سه بر یک مهمان خود فولاد سیرجان ایرانیان را شکست دهد. حساس‌ترین بازی این هفته نیز به میزبانی سایپا در سالن هیات والیبال تهران برگزار شد که شاگردان محمد ترکاشوند در تیم پیکان، با نتیجه سه بر دو میزبان خود را شکست دادند تا پیروز جدال خودروسازان لیگ شوند. تیم کاله مازندران این هفته استراحت کرد.

    

14 دی اعزام والیبال به چین

مسابقات انتخابی المپیک والیبال در قاره آسیا، 17 تا 22 دی در شهر جیانگمن چین برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها، با تیم‌های چین، قزاقستان و چین‌تایپه همگروه است. تیم‌های استرالیا، کره‌جنوبی، هند و قطر هم در گروه دوم به میدان می‌روند. طبق برنامه اعلام شده تیم‌ها باید 15 دی وارد چین، محل برگزاری مسابقات شوند. به این ترتیب کاروان والیبال ایران 14 دی تهران را ترک خواهد کرد. 

نخستین بازی ایران در این رقابت‌ها سه‌شنبه 17 دی برابر چین‌تایپه برگزار خواهد شد. شاگردان کولاکوویچ در دیدار بعدی 18 دی به مصاف قزاقستان می‌روند و در دیدار پایانی 19 به مقابل چین میزبان به میدان می‌روند.  پس از پایان مرحله مقدماتی، دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند. رقابت‌های مراحل نیمه‌نهایی و فینال در روزهای 21 و 22 دی برگزار می‌شود و تیم قهرمان مسابقات سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب می‌کند. همچنین با اعلام امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال، مرحله اول اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان برای مسابقات انتخابی المپیک، از روز چهارشنبه، 13 آذر آغاز خواهد شد. لیگ والیبال نیز از هفته دهم تعطیل می‌شود.