شکست شیمیدر  مقابل میزبان مدعی

رقابت‌های هفته ششم لیگ‌ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور با برگزاری پنج دیدار پیگیری شد که در حساس‌ترین بازی، تیم شیمیدر قم، مدعی کسب عنوان قهرمانی، با حساب ۵۸ - ۷۳ نتیجه را به میزبان‌ مدعی‌ خود یعنی شهرداری گرگان واگذار کرد. به این ترتیب شهرداری‌ گرگان‌ پنجمین پیروزی خود را کسب کرد و تیم شیمیدر نیز سومین شکست خود در فصل جاری را متحمل شد. شاگردان محمدرضا اسلامی پیش از این نیز برابر دو تیم مدعی پتروشیمی بندر امام و مهرام تهران نتیجه را واگذار کرده بودند. در سایر دیدارها نیز رعد پدافند هوایی شهرکرد با نتیجه 101 بر 77 از سد نیروی زمینی تهران گذشت. شهرداری بندرعباس 74 بر 60 ذوب آهن اصفهان را شکست داد، پتروشیمی بندرامام 86 بر 78 مقابل اکسون تهران پیروز شد و توفارقان آذرشهر نیز 87 83  برابر شورا و شهرداری قزوین تن به شکست داد. همچنین دیدار تیم‌های مس کرمان با مهرام تهران و دیدار تیم‌های نفت آبادان با آویژه صنعت مشهد نیز با تصمیم مسئولان فدراسیون لغو و به زمان دیگری موکول شد.

    

صدرنشینی پیکان در هفته خلوت

هفته هفتم مسابقات لیگ برتر والیبال با برگزاری سه دیدار پیگیری شد که در نخستین بازی این هفته تیم پیکان‌ توانست مقابل تیم شهرداری‌گنبد به پیروزی برسد. در این دیدار که‌ نخستین بازی تیم پیکان در فصل جاری لیگ به‌ میزبانی سالن ساپکو بود،‌ شاگردان محمد ترکاشوند سه بر یک مهمان خود را شکست دادند. همچنین سایپای تهران سه بر یک پیام خراسان را شکست داد و شهرداری ورامین سه بر دو بر خاتم اردکان غلبه کرد. دیدار تیم‌های کاله مازندران و فولاد سیرجان ایرانیان، فولاد سپاهان اصفهان و شهرداری ارومیه و شهروند اراک ـ راهیاب ملل مریوان نیز لغو شد. تیم شهداب یزد هم در این هفته استراحت داشت.

    

تیر کمانداران در قهرمانی آسیا

بیست و یکمین دوره رقابت‌های تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا از امروز با برگزاری مسابقات مقدماتی آغاز می‌شود. در این دوره از مسابقات که به میزبانی تایلند با حضور 29 کشور قاره کهن برگزار می‌شود، 253 کماندار به رقابت می‌پردازند که از این تعداد 136 ورزشکار مرد و 117 ورزشکار زن هستند. با پایان مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا، رقابت‌های قاره‌ای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو آغاز خواهد شد. در این مسابقات 43 ورزشکار از 17 کشور در ریکرو مردان و 45 ورزشکار از 18 کشور در بخش زنان برای کسب سهمیه به رقابت می‌پردازند. تیم ملی ایران نیز در بخش ریکرو با ترکیب امین پیرعلی، میلاد وزیری، صادق اشرفی، رضا شبانی، زهرا نعمتی، نیلوفر علیپور، پارمیدا قاسمی و شیوا شجاعی‌مهر و در بخش کامپوند با ترکیب دانیال حیدرزاده، نیما محبوبی و محمدصالح پالیزبان، ویدا حلیمیان، راحله فارسی و آرزو طاهریان در قهرمانی آسیا حضور دارد.

    

لغو اعزام به خاطر اسباب‌کشی!

تیم ملی ژیمناستیک ایران با ترکیب سعیدرضا کیخا و عبدا... جامعی در رشته خرک و مهدی احمدکهنی در رشته دارحلقه به همراه رضا خیرخواه سرمربی تیم قرار بود در مسابقات کسب سهمیه المپیک در آلمان حضور پیدا کنند، اما به دلیل صادر نشدن ویزا نتوانست به آلمان سفر کند و بدین ترتیب یک مرحله از مسابقات کسب سهمیه را از دست داد. ظاهرا سفارتخانه آلمان که سال‌هاست در چهارراه استانبول مستقر است، در یک ماه اخیر از ساختمان قدیمی خود به ساختمانی تازه تاسیس در خیابان بخارست تهران منتقل شده و همین جابه‌جایی سبب شد تا صدور ویزای ژیمناست‌کاران با تاخیر روبه‌رو شود. فدراسیون ژیمناستیک حتی بلیت ملی‌پوشان را رزرو کرده بود اما در نهایت این سفر کنسل شد. با از دست دادن این رقابت‌ها، دو مسابقه انتخابی المپیک دیگر باقی مانده که در استرالیا و قطر برگزار خواهد شد. حضور ژیمناست‌کاران در مسابقات انتخابی در قطر که فروردین برگزار خواهد شد، قطعی است و فدراسیون تیم را به این مسابقه اعزام خواهد کرد. مسابقات انتخابی استرالیا نیز قریب به دو ماه دیگر برگزار می‌شود و فدراسیون تلاش می‌کند در صورت امکان سفر استرالیا را نیز در برنامه قرار دهد تا غیبت در انتخابی آلمان جبران شود.