وزیر؛ رئیس مجمع والیبال

انتخابات فدراسیون والیبال سرانجام پس از حدود ۱۰ ماه بلاتکلیفی و برکناری احمد ضیایی، رییس وقت فدراسیون امروز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. مجمعی که تا همین اواخر صحبت‌های زیادی مبنی بر تعویق آن به گوش می‌رسید و البته در چند وقت اخیر هم حاشیه‌های بسیاری پیرامون انتخابات این فدراسیون به گوش رسید. در هر حال امروز هفت کاندیدا برای کسب کرسی ریاست والیبال با هم به رقابت می‌پردازند. امیرحسین منظمی، محمود افشاردوست، احمد سعادتمند، محمدرضا رشیدی، محمدرضا داورزنی، بهنام محمودی و افشین داوری کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات هستند. ریاست مجمع نیز برعهده مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان است. علی فتاحی، سرپرست فدراسیون هم به عنوان دبیر مجمع در انتخابات حضور خواهد داشت.

    

لیگ والیبال با دو دیدار لغو شده

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر والیبال طبق برنامه امروز چهارشنبه برگزار خواهد شد. پس از لغو تمام دیدارهای هفته ششم، با اعلام سازمان لیگ، تکلیف برگزاری دیدارهای هفته هفتم بر عهده استان‌هاست و تا ظهر دیروز استان‌های اصفهان و اراک خبر از لغو دو دیدار را دادند تا بازی تیم‌های سپاهان - شهرداری ارومیه و شهروند اراک و راهیاب ملل مریوان به تعویق بیفتد. این احتمال وجود دارد که تا روز مسابقات دیدارهای دیگری نیز لغو شود. منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ درباره تغییر ساعت بازی‌ها گفت:«مسابقاتی که پخش تلویزیونی ندارند ساعت ۱۵ برگزار خواهند شد که به تاریکی هوا نخورند. دیدار شهرداری ورامین و خاتم اردکان به دلیل پخش تلویزیونی ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.»

    

پتروشیمی صدرنشین ماند

در ادامه رقابت‌های لیگ‌ برتر بسکتبال باشگاه‌های‌ کشور، هفته پنجم‌ این‌ مسابقات پس از تعطیلی دو دیدار و برگزاری پنج بازی پیگیری شد که‌ در پایان، تیم‌های اکسون تهران، پتروشیمی بندر امام (ره)، رعد پدافند، آویژه صنعت مشهد و پالایش نفت آبادان مقابل رقبای‌ خود به برتری رسیدند. در حساس‌ترین بازی این هفته، تیم ‌پتروشیمی بندر امام (ره) مدعی کسب عنوان قهرمانی، توانست در خانه‌ شیمیدر قم، دیگر مدعی قهرمانی با نتیجه ۶۳-۸۲ به پیروزی برسد تا به این‌ ترتیب، برنده بازی بزرگ هفته شود. در دیگر بازی‌ مهم‌ هفته پنجم این مسابقات که در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد، شاگردان مصطفی هاشمی در تیم مهرام تهران در خانه با نتیجه ۵۵-۵۸ نتیجه را به مهمان‌ خود نفت آبادان مدافع عنوان قهرمانی واگذار کردند تا به این ترتیب، آبادانی‌ها از الان خود را مدافعی‌ جدی برای حفظ عنوان قهرمانی فصل گذشته ‌خود معرفی کنند. در دیگر دیدارهای این هفته تیم اکسون تهران با نتیجه 86 بر 82 توفارقان آذرشهر را از پیش رو برداشت، رعد پدافند هوایی برابر شهرداری بندرعباس برد با یک امتیاز اختلاف و با نتیجه 70 بر 69 پیروز میدان شد و درنهایت آویژه صنعت مشهد با نتیجه 85 بر 73 از نیروی زمینی تهران عبور کرد. مسابقه شهرداری قزوین با مس کرمان و ذوب‌آهن اصفهان با شهرداری گرگان در این هفته برگزار نشد.

    

رقابت کمانداران در آسیا

بیست و یکمین دوره مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا از جمعه اول آذربه میزبانی بانکوک تایلند آغاز خواهد شد و تا هشتم آذر ادامه دارد. امین پیرعلی، میلاد وزیری، صادق اشرفی و رضا شبانی ملی‌پوشان ریکرو اعزامی کشورمان به این مسابقات هستند. در ریکرو مردان 87 ورزشکار به رقابت می‌پردازند. در ریکرو زنان، زهرا نعمتی، نیلوفر علیپور، پارمیدا قاسمی و شیوا شجاعی‌مهر برای کسب سهمیه المپیک 2020 تلاش خواهند کرد. در این بخش 73 کماندار حضور دارند. ملی‌پوشان کامپوند ایران هم در این مسابقات حضور دارند. دانیال حیدرزاده، نیما محبوبی و محمدصالح پالیزبان در بخش مردان، ویدا حلیمیان، راحله فارسی و آرزو طاهریان در بخش زنان به رقابت می‌پردازند. بعد از پایان مسابقات قهرمانی آسیا، از هفتم آذر رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شروع می‌شود. در این رقابت‌ها سهمیه انفرادی توزیع خواهد شد.