انتخابات والیبال قطعی است

موضوعات مطرح شده در مورد تایید صلاحیت محمدرضا داورزنی و به خصوص ورود مجلس به انتخابات فدراسیون والیبال و تاکیدی که بر نام‌نویسی دوباره از کاندیداهای ریاست - به دلیل استعفای دیرهنگام داورزنی و نابرابر بودن شرایط کاندیداها - شده است، ابهاماتی را در مورد برگزاری این انتخابات و انجام آن در موعد تعیین شده ایجاد کرده است. این درحالی است که مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی تاکید دارد که انتخابات فدراسیون والیبال در موعد مقرر برگزار خواهد شد. سیدمحمدشروین اسبقیان در این باره گفت:«تمام اقدامات برای برگزاری سر وقت این انتخابات انجام شده است. وزارت ورزش هیچ برنامه‌ای برای تعویق آن ندارد. انتخابات هم طبق برنامه روز چهارشنبه ۲۹ آبان از ساعت ۱۰ آغاز می‌شود.»

    

استعفای داورزنی پذیرفته شد

با وجود اینکه چند روزی از استعفای محمدرضا داورزنی از معاونت وزارت ورزش می‌گذرد، وزارت ورزش تا ظهر دیروز خبری درباره اینکه وزیر ورزش و جوانان با این استعفا موافقت کرده یا نه، اعلام و منتشر نکرده بود. پس از هر استعفا، پذیرش یا عدم پذیرش آن مطرح است اما عدم واکنش مسعود سلطانی‌فر به این موضوع شائبه‌های زیادی را به وجود آورده بود. انتخابات فدراسیون والیبال روز چهارشنبه 29 آبان برگزار می‌شود و اعلام نشدن نظر و موضع وزیر در مورد رد یا قبول استعفای معاونش شائبه‌هایی را ایجاد کرده بود. شائبه‌هایی از این دست که وزیر ورزش با سکوت خود راه بازگشت را برای داورزنی باز گذاشته است. به خصوص که انتخاب جایگزین داورزنی هم هنوز انجام نشده است. در این صورت داورزنی می‌توانست در صورت انتخاب نشدن در مجمع والیبال یا برگزار نشدن انتخابات به سمت خود بازگردد. اما در نهایت روز گذشته از قبول شدن استعفای داورزنی از سوی مسعود سلطانی‌فر خبر داد. وی گفت:«استعفای معاون سابق قهرمانی 20 آبان تقدیم وزیر شد و 21 آبان مورد تایید قرار گرفت.» ناظمی ادامه داد:«داورزنی از آن تاریخ در محل کار خود حضور ندارد و به‌زودی معاون جدید قهرمانی وزارتخانه معرفی خواهد شد.»

    

همگروهی با روسیه در جام جهانی

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی قزاقستان مجوز حضور در جام جهانی کشتی فرنگی را دارند. بر اساس تصمیم هیات اجرایی اتحادیه جهانی کشتی گرو‌ه‌بندی مسابقات جام جهانی با سیستمی جدید انجام می‌شود؛ به نحوی که تیم اول رقابت‌های جهانی با تیم‌های چهارم، پنجم و هشتم و تیم دوم نیز با تیم‌های سوم، ششم و هفتم همگروه خواهند شد. با انصراف مجارستان به عنوان تیم هفتم رقابت‌های جهانی، چین جایگزین این تیم در رقابت‌های جام جهانی شد. به این ترتیب در گروه یک رقابت‌ها تیم‌های روسیه، ایران، قزاقستان و کوبا حضور دارند و در گروه دو نیز تیم‌های ازبکستان، گرجستان، ژاپن و چین قرار گرفته‌اند. بر این اساس تیم‌ها در گروه‌های خود به صورت دوره‌ای به مصاف هم خواهند رفت و تیم‌های اول دیدار فینال، تیم‌های دوم دیدار رده‌بندی، تیم‌های سوم دیدار برای کسب عنوان پنجم و تیم‌های چهارم دیدار برای کسب عنوان هفتم را برگزار خواهند کرد. رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ ۷ و ۸ آذر با حضور هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

    

حذف زودهنگام سابریست‌ها

مسابقات جام جهانی شمشیربازی در قاهره مصر در حالی جریان دارد که کار سابریست‌های کشورمان در بخش انفرادی رقابت‌ها به پایان رسید. علی پاکدامن، ملی‌پوش کشورمان در جدول 64 نفره مقابل یان یینگوی از چین 15 بر 8 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. محمد رهبری دیگر شمشیرباز ایران نیز مقابل فابین بالورکا 15 بر 13 مغلوب شد و حذف شد. پیش از این نیز مجتبی عابدینی هم مقابل حریفی از ایتالیا باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. بدین ترتیب بخش انفرادی برای شمشیربازان کشورمان به پایان رسید. شاگردان پیمان فخری امروز باید در بخش تیمی رقابت کنند.