تیراندازی و دوباره المپیک

در پنجمین روز از مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ نمایندگان تیراندازی ایران در ماده تفنگ سه وضعیت بانوان در خط آتش قرار گرفتند که تنها فاطمه کرم‌زاده موفق شد با ۱۱۷۳ امتیاز به عنوان نفر چهارم راهی فینال شود و سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کند. او درنهایت در فینال پنجم شد. در این ماده الهه احمدی  با ۱۱۶۸ امتیاز دهم و مه‌لقا جام‌بزرگ با ۱۱۶۴ امتیاز بیستم شدند. نجمه خدمتی هم که از مدت‌ها پیش سهمیه المپیک 2020 را کسب کرده بود بین ذخیره‌ها تیراندازی کرد. هانیه رستمیان نیز در این رقابت‌ها در تپانچه 10 متر سهمیه المپیک گرفت. آرمینا صادقیان دیگر تیرانداز ایران است که المپیکی شده بود. به این ترتیب تیراندازی تا عصر دیروز موفق به کسب چهار سهمیه المپیک شده بود. همچنین ملی‌پوشان تپانچه ایران در ماده 25 متر قهرمانی آسیا از کسب مدال بازماندند.

    

آمل، میزبان نبرد جذاب هفته

رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر والیبال امروز یکشنبه از ساعت ۱۷ با برگزاری ۶ دیدار پیگیری خواهد شد که در یکی از بازی‌های جذاب این هفته‌ تیم‌های کاله و شهرداری ورامین به مصاف هم می‌روند. شاگردان عمده غیاثی در تیم شهرداری ورامین در حالی به خانه کاله می‌رود که تا پایان هفته سوم با سه پیروزی صدر جدول رده‌بندی را در اختیار دارد و در هفته چهارم کار سختی در آمل برابر شاگردان بهروز عطایی خواهد داشت. دو تیم سپاهان و سایپا نیز پس از دو پیروزی در هفته‌های اول و دوم، در هفته سوم مقابل حریفان‌شان تن به شکست دادند. دو تیم در شرایط کاملا برابر امروز به پیروزی نیاز دارند تا از کورس رقبای بالای جدول جا نمانند. در دیگر دیدار این هفته شهرداری گنبد رده دومی در یک بازی نسبتا آسان برابر تیم قعرنشین شهروند اراک صف آرایی خواهد کرد. تیم شهداب یزد نیز که نخستین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند در هفته سوم رقابت‌ها موفق شد با شکست تیم پرستاره سایپا در خانه، شگفتی‌ساز هفته شود. شاگردان میرحسینی در شهداب یزد قرار بود امروز به مصاف خاتم اردکانی می‌رفتند که روز پنجشنبه مقابل شهرداری ارومیه بازی را واگذار کرده است اما ظهر روز گذشته شنیده شد این دیدار به دلیل سفر رییس جمهور به استان یزد و مخالفت شورای تامین لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود. تیم پرستاره شهرداری ارومیه که شروع خوبی در مسابقات نداشت هفته سوم موفق شد پس از قبول دو شکست، مقابل تیم خاتم اردکان به پیروزی برسد تا این تیم از بحران خارج شود. شاگردان مصطفی کارخانه امروز در مریوان مهمان تیم تازه‌وارد این شهر خواهند بود. شهرداری ارومیه این فرصت را دارد تا با پیروزی مقابل این تیم وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود بخشد. فولاد سیرجان ایرانیان و پیام خراسان نیز دیگر دیدار این هفته را برگزار می‌کنند. در هفته چهارم تیم پیکان استراحت دارد و تمام بازی‌ها ساعت 17 آغاز می‌شوند.

    

میزبانی یک میلیاردی کبدی

فدراسیون کبدی ایران میزبان نخستین دوره رقابت‌های جوانان جهان است. این مسابقات از دوشنبه ۲۰ آبان در جزیره کیش آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. ۱۴ تیم خارجی در کنار ایران برگزارکننده این دوره رقابت‌ها هستند. دانمارک، پاکستان، کنیا، مالزی، عراق، بنگلادش، سریلانکا، تایلند، ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، اوگاندا، چین‌تایپه و آذربایجان کشورهایی هستند که برای سفر به ایران و حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند. در مجموع ۴۰۰ نفر شامل ورزشکار، همراه، داور، عوامل فنی و ... برگزارکننده مسابقات کبدی جوانان جهان هستند. هزینه فدراسیون کبدی برای میزبانی این رقابت‌ها و نفرات شرکت‌کننده در آن یک میلیارد تومان شده است. از مجموع این هزینه، تامین ۳۰۰ میلیون تومان توسط وزارت ورزش و در قالب کمک مالی به فدراسیون کبدی انجام شده است.