داورزنی معارفه شد

مراسم معارفه محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال روز گذشته با حضور احمدی، اسبقیان، مستجاب‌الدعوه، افشاردوست، فتاحی، پیمان اکبری، خوش‌خبر، پورحسن، علی‌نژاد، سهرابیان، تعدادی از مربیان و پیشکسوتان والیبال در محل این فدراسیون برگزار شد تا همه چیز درباره رییس جدید والیبال با سرعت پیش برود. عبدالحمید احمدی در این مراسم گفت:«در این مدت نتوانستیم داورزنی را از والیبال جدا کنیم. برخلاف میل وزارتخانه که به حضور داورزنی نیاز داشت، داورزنی در انتخابات حضور پیدا کرد تا بتواند انتظارات مردم را نسبت به این رشته برآورده کند.» داورزنی هم در این مراسم عنوان کرد:«برای من سخت است که بعد از سه سال مجبور شدم به والیبال برگردم. ای کاش شرایط اینگونه نمی‌شد و مجبور نبودم بازگردم. می‌توانستیم شاهد وضعیت بهتری در والیبال باشیم. زحمات زیادی کشیده شد، اما آن چیزی که باید اتفاق می‌افتاد در والیبال رخ نداد.»

رییس فدراسیون والیبال گفت:«شرایط به گونه‌ای شد که احساس تکلیف کردم تا برگردم. نگرانی‌هایی وجود داشت و من بین معاونت وزارت و فدراسیون والیبال تصمیم گرفتم در انتخابات حاضر شوم.» وی افزود:«منطق می‌گوید کسی معاونت وزارت ورزش را رها نکرده و به والیبال نمی‌آید. دو سال واقعا اذیت شدم؛ باید کنار می‌ماندم و خون دل می‌خوردم. سال گذشته مقام معظم رهبری تذکر دادند، البته این به این معنا نیست که فقط من می‌توانم به این رشته سروسامان دهم. برخی جاها کار از دست همه در رفته بود. آمدم تا برخی از امور را بازسازی کنم تا شرایط بهتر شود.»

    

ایران‌مال فاتح لیگ کشتی آزاد

مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و با معرفی تیم‌های راه یافته به دیدارهای فینال و رده‌بندی در نوبت عصر پیگیری شد. در جریان دیدار فینال تیم‌های اترک خراسان شمالی و بازار بزرگ ایران برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم بازار بزرگ ایران با برتری ۹ بر یک به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید و اترک خراسان شمالی بر سکوی دوم ایستاد. در یکی از حساس‌ترین مبارزات فینال و در سنگین‌وزن گنو پتریاشویلی دارنده سه طلای جهان و یک برنز المپیک برابر امیرحسین زارع کشتی‌گیر جوان و با آتیه ایران و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان روی تشک رفت. زارع در حالی که ۱۱ بر دو عقب بود، با استفاده از نیروی جوانی و خستگی مفرط حریف عنوان‌دار خود در نهایت به برتری ۱۵ بر ۱۱ رسید تا عجیب‌ترین نتیجه لیگ امسال رقم بخورد. در دیدار رده‌بندی نیز تیم‌های تا ثبت جهانی توس و دانشگاه آزاد مازندران به مصاف هم رفتند که در پایان تیم دانشگاه آزاد با نتیجه 6 بر 4 از سد حریفش گذشت و در رده سوم قرار گرفت تا به این ترتیب درخشش حسن یزدانی در تیم خراسانی برای فینالیستی تیمش کافی نباشد.

    

نبرد خودروسازها در پایتخت

دیدارهای هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری ۶ دیدار پیگیری می‌شود. طبق اعلام سازمان لیگ تمامی بازی‌ها راس ساعت ۱۷ و بازی‌هایی که پخش زنده دارند، ساعت 16 آغاز خواهد شد. در حساس‌ترین بازی هفته تیم‌های سایپا و پیکان که هرکدام چهار پیروزی کسب کرده‌اند در خانه والیبال تهران به میزبانی سایپا رودرروی هم قرار خواهند گرفت. تیم شهرداری ورامین نیز که روز چهارشنبه موفق شد خاتم اردکان را شکست دهد، همچنان تنها تیم بدون شکست مسابقات در پایان هفته هفتم است و صدر جدول رده‌بندی را در اختیار دارد. این تیم امروز در مریوان مهمان تیم تازه‌وارد راهیاب ملل است. دو تیم شهداب یزد و فولاد سپاهان نیز در یزد برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. در دیگر دیدارهای این هفته شهرداری گنبد به مصاف فولاد سیرجان ایرانیان می‌رود، شهروند اراک مقابل شهرداری ارومیه قرار می‌گیرد، خاتم اردکان با پیام خراسان رقابت می‌کند و کاله مازندران نیز استراحت دارد.