غفور اولین ایرانی با طلای جهان

بازی فینال رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۹ برزیل، برگزار شد که در پایان، تیم لوبه ایتالیا توانست با برتری سه بر یک مقابل تیم ساداکروزیرو برزیل، برای نخستین بار عنوان قهرمانی این‌ مسابقات را از آن خود کند. غفور و یارانش توانستند در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با نتایج ۲۵-۲۳، ۳۱-۲۹ و ۲۵-۲۱ میزبان خود را شکست دهند و تنها در ست دوم با نتیجه ۱۹-۲۵ شکست خوردند. به این ترتیب امیر غفور پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران که با تیم لوبه این قهرمانی را به دست آورد، اولین ایرانی است که مقام نخست را در رقابت‌های والیبال باشگاه‌های جهان کسب می‌کند. لژیونر والیبال ایران برای لحظات کوتاهی در این دیدار وارد زمین شد و یک امتیاز را برای تیم خود کسب کرد.

    

دعوت میزبان المپیک از بسکتبال

تیم ملی بسکتبال کشورمان در جام جهانی 2019 توانست به عنوان نخستین تیم آسیایی جواز حضور در المپیک 2020 را کسب کند. به این ترتیب با توجه به حضور ایران در این رقابت‌ها، ژاپنی‌های میزبان از تیم کشورمان دعوت کرده‌اند تا پیش از برگزاری مسابقات المپیک، در یک تورنمنت که با حضور چند کشور دیگر برگزار خواهد شد، شرکت کند. علاوه بر ژاپنی‌‌ها سه دعوتنامه نیز از چین رسیده و همانند هر سال تیم کشورمان در تورنمنت‌هایی مانند اطلس اسپورت و پیک در این کشور حضور خواهد یافت. این تورنمنت‌ها در تیر سال آینده برگزار خواهد شد.

    

هرکول بالای سر ایرانمال

بهداد سلیمی سرمربی تیم وزنه‌برداری ایران مال پس از بازگشت از دوره مربیگری مجارستان، هدایت تیم خود را بر عهده گرفت. سلیمی در هفته اول لیگ وزنه‌برداری به این دلیل که برای گذراندن دوره مربیگری سه ماهه به مجارستان رفته بود، حضور نداشت اما در هفته دوم هدایت وزنه‌برداران تیمش را بر عهده گرفت. سلیمی که پس از خداحافظی‌اش از دنیای ورزش قهرمانی شنیده شد با دو پیشنهاد مربیگری و مدیریتی از سوی فدراسیون مواجه شده، درنهایت کار مربیگری در وزنه‌برداری را از لیگ شروع کرده و می‌گوید در تلاش است تجربیاتی که از دوره مربیگری خود به دست آورده را در اختیار وزنه‌برداران تیمش بگذارد. کیانوش رستمی شاخص‌ترین وزنه‌بردار تیم بهداد سلیمی است و هدایت رستمی توسط او از نکات جالب هفته دوم لیگ بود. شاگرد به‌نام سلیمی توانست در دسته 102 کیلوگرم با رکورد مجموع 380 کیلوگرم عنوان نخست را به دست بیاورد. در نهایت باید دید مربی جوان ایران‌مال در نخستین تجربه مربیگری‌اش این تیم را به قهرمانی می‌رسد؟

    

کار سخت سهمیه رکاب‌زنان کوهستان

فدراسیون دوچرخه‌سواری برای المپیک ۲۰۲۰ یک سهمیه در بخش جاده دارد. البته رییس فدراسیون اعلام کرده به کسب سهمیه در بخش کوهستان هم امید فراوان دارد. اما این امیدواری در حالی مطرح شده که تیم ملی ایران کار بسیار سختی برای رسیدن به سهمیه کوهستان پیش رو دارد. به جز قهرمانی آسیا که چین موفق به کسب سهمیه مستقیم شد، راه دیگر المپیکی شدن رنکینگ اتحادیه جهانی است و اگر ایران بتواند بین رنکینگ هشتم تا بیست و یکم المپیک قرار بگیرد، یک سهمیه به دست خواهد آورد. این در شرایطی است که ایران فعلا در رنکینگ المپیک، دربخش مردان سی‌و‌نهم و در بانوان چهل‌و‌یکم است و این یعنی پر کردن فاصله 18 پله‌ای در مردان و 20 پله‌ای در بانوان با کسب سهمیه که کار بسیار سختی است.  البته رنکینگ نهایی هشتم خرداد ۱۳۹۹ اعلام می‌شود. فدراسیون قرار است اعزامی به مسابقات هندوستان و سپس قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ داشته باشد. اگر رکابزنان توانستند امتیاز قابل توجهی کسب کنند، اعزام‌های را هم در نظر خواهد گرفت در غیر این صورت پرونده کسب سهمیه المپیک در کوهستان به پایان خواهد رسید. در همین راستا اردوی انتخابی تیم ملی کوهستان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از ۲۶ آذر به مدت دو روز برگزار می‌شود.