شروع پر گل هندبال در آسیا

تیم ملی هندبال مردان ایران در اولین بازی خود از رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی روز گذشته مقابل نیوزیلند به میدان رفت و در پایان با حساب ۵۳ بر ۲۱ به پیروزی رسید. ملی‌پوشان ایران از ابتدا برتری خود را به حریف نشان دادند و نیمه اول را با حساب ۲۲ بر ۱۱ راهی رختکن شدند. ایران در نیمه دوم هم تیم برتر میدان بود و ۳۱ امتیاز کسب کرد تا در نهایت ۵۳ بر ۲۱ به پیروزی رسید. تیم‌ ایران در شرایطی مقابل نیوزیلند به پیروزی رسید که دو بازیکن خود را به دلیل تعلل در صدور ویزا از سوی کویت در اختیار نداشت. ویزای سعید حیدری‌راد (دروازه‌بان) و یونس آثاری (بازیکن) پنجشنبه‌شب صادر شد و این دو نفر در این بازی در ترکیب تیم قرار نگرفتند. تیم‌ ایران امروز (شنبه) در دومین بازی خود ساعت 12:30 مقابل بحرین به میدان می‌رود. میلاد مسائلی، یونس آثاری، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا اورعی، علی مهدی‌زاده، علی رحیمی‌کازرونی، ا...کرم استکی، سجاد استکی، افشین صادقی، مهران حسینی، مجتبی حیدرپور، محمدامین فرهادی، سیدعلیرضا موسوی، مجتبی کرمیان، سلامان بربط، محسن باباصفری، سعید حیدری‌راد و شاهو نصرتی ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها هستند. هدایت تیم‌ ایران را علیرضا حبیبی بر عهده دارد. مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی از ۲۷ دی تا ۷ بهمن در کویت برگزار می‌شود.

    

شیمیدر در خانه به صدرنشین باخت

مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای هفته نوزدهم پیگیری شد. در چارچوب این هفته از رقابت‌ها و در اولین و حساس‌ترین دیدار، تیم شیمیدر در دیدار خانگی مقابل شهرداری گرگان همچون دیدار رفت متحمل شکست شد تا اینگونه جایگاه شاگردان مهران شاهین‌طبع در صدر جدول تثبیت شود. در این بازی که کاملا نزدیک دنبال شد، گرگانی‌ها موفق شدند میزبان خود را 86 بر 80 از پیش رو بردارند و در صدر جدول یکه‌تازی کنند. شیمیدری‌ها در این بازی هم واورلی آستین یار خارجی خود را در اختیار نداشتند. همچنین شاگردان مهران حاتمی در پتروشیمی بندر امام که برای برگزاری دیدار با اکسون به تهران سفر کرده بودند، موفق شدند با کسب دو امتیاز کامل تالار آزادی را ترک کنند. اکسون با نتیجه ۵۳-۸۲ نتیجه را به مهمان خود واگذار کرد. «زوران ورکیچ» اهل صربستان و «کیت امراه» بازیکن کانادایی - نیجریه‌ای دو یار خارجی اکسون هستند که در این مسابقه به دلایل نامعلوم حضور نداشتند. در دیگر بازی حساس این هفته هم نفت آبادان قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها مهمان آویژه صنعت مشهد بود که در یک بازی نزدیک، با نتیجه ۸۱-۸۳ به پیروزی دست یافت تا از کورس قهرمانی عقب نیفتد. شاگردان سامری با این برد، نوار پیروزی‌های مشهدی‌ها را نیز قطع کردند. اما در تهران تیم مهرام طی یک بازی راحت با حساب ۸۰-۵۸ مس کرمان را شکست داد، در اصفهان ذوب‌آهن در مسابقه‌ای که جدال تیم‌های هم سطح لیگ بود،  ۶۶-۶۸ مغلوب شهرداری بندرعباس شد، شورا و شهرداری قزوین در خانه ۶۳-۵۶ توفارقان آذرشهر را شکست داد و رعد پدافند هوایی شهر کرد ۷۲-۶۰ نیروی زمینی را از پیش رو برداشت.

    

المپیکی‌های ابر انسان!

محمدجعفر مرادی قهرمان دوی ماراتن جام هرمز با گلایه از یک برنامه صداوسیما که در گذشته از او انتقاد کرده بود، گفت:«در برنامه شبکه سه که مجری آن آقای جاودانی بود، با همکاری رییس وقت فدراسیون برنامه‌ریزی کرده بودند که به من وطن فروش بگویند، اما یک کمپین ایجاد شد که یک هفته بعد مجری برنامه عذرخواهی کرد. من درخصوص رییس فدراسیون مصاحبه کرده بودم و این اتفاق رخ داد.» او درباره کسب سهمیه المپیک افزود:«رکورد ورودی المپیک در دوی ماراتن بسیار سخت شده، اما امیدوارم با حمایت فدراسیون بازهم المپیکی شوم. این رکورد نزدیک مدال برنز دوره قبل المپیک است. حتی چندی قبل سایت کمیته بین‌المللی المپیک نوشته بود کسانی که به این رکورد برسند، ابرانسان هستند.»