نگرانی شیرین برانکو

سرمربی پرسپولیس از اینکه تیمش برای نیم‌فصل دوم حسابی تقویت شده، احساس رضایت دارد. برانکو ایوانکوویچ در خصوص ترافیک بازیکنان پرسپولیس در نیم‌فصل دوم گفته است:«در واقع می‌توانم اسم این اتفاق را نگرانی شیرین بگذارم. ما اکنون کادر خوبی از بازیکنان را داریم و ترکیب شاگردانم گسترده‌تر از نیم‌فصل اول است. به زمان نیاز است تا همه آنها محک بخورند. هم بودیمیر، هم ترابی و هم شیری بازیکنان جدید ما بودند و سروش رفیعی و مهدی شریفی هم که به زمین آمدند، بازیکنان جدید ما بودند و زمان نیاز است تا آنها جا بیفتند. سروش و شریفی در نیم‌فصل اول مشکل داشتند و بازی نکردند. بودیمیر هم به زمان نیاز دارد تا با تیم هماهنگ شود، اما مهم‌ترین مساله این است که وقتی بیشترین نیاز را به آنها داریم، بهترین باشند.»


تکذیب، تکذیب، تکذیب

در روزهای اخیر شایعات زیادی در خصوص احتمال بازگشت برانکو به تیم ملی ایران رسانه‌ای شده است. برخی از منابع خبری مدعی هستند حضور برانکو در تیم ملی قطعی شده اما فدراسیون به دلیل قرارداد این مربی با پرسپولیس، تصمیم گرفته سکوت کند. همین داستان باعث شد تا خبرنگاران پس از بازی با پرسپولیس مقابل استقلال‌خوزستان هم سراغ برانکو بروند و با او در خصوص احتمال حضورش روی نیمکت تیم ملی صحبت کنند. برانکو بار دیگر این موضوع را تکذیب کرده و گفته است:«من حداکثر تمرکزم را برای کار در پرسپولیس گذاشته‌ام. قبلا هم گفته‌ام که هر چند وقت یک بار پیشنهادات خیلی خوب برای من می‌آید، اما در مورد تیم ملی ایران نه کسی با من صحبت کرده و از من سوالی پرسیده است و نه من با کسی در این خصوص صحبت کرده‌ام.»


دفاع از هموطن

بودیمیر مقابل استقلال‌خوزستان اولین بازی فیکسش را برای پرسپولیس انجام داد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. عملکرد مهاجمی که جانشین گادوین منشا شده و به همین خاطر حسابی تحت فشار هواداران و رسانه‌ها قرار گرفته، یکی از سوژه‌های کنفرانس مطبوعاتی برانکو پس از بازی با استقلال‌خوزستان بود. برانکو که نام منشا را در فهرست مازاد قرار داد تا هموطنش به جمع قرمز‌ها اضافه شود، در خصوص عملکرد این بازیکن گفته است:«بودیمیر بازیکن جدید تیم ماست. او در طول آماده‌سازی و تمریناتی هم که داشتیم، مصدومیت مختصری داشت. بودیمیر کمبود بازی و تمرین دارد. چیزی که من از او می‌خواهم، این است که عمق را همیشه داشته باشد. در کنار او علیپور و دیگر بازیکنان فضای بیشتری خواهند داشت تا گل‌زنی کنند. معمولا هم این‌طور است که دو مدافع سمت این بازیکن می‌آیند و فضا برای دیگران باز می‌شود.»


حق یا ناحق؟

صحبت‌های برانکو در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با استقلال‌خوزستان در مورد پنالتی گرفته نشده پیکان مقابل استقلال و گل مشکوک سپاهان به سپیدرود، با بیانیه‌های تندی از سوی آبی‌های تهران و زردپوشان اصفهانی همراه شد و سروصدای فراوانی به راه انداخت. او حالا پس از برد مقابل استقلال‌خوزستان بار دیگر به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است:«یعنی ناراحت و متاسف بودند از اینکه من در نشست خبری بودم؟ این وظیفه ما در آستانه هر مسابقه است! یا اینکه حق ندارم بگویم ما برای قهرمانی می‌جنگیم؟! مگر من در نشست خبری چه چیزی گفتم؟ صد بار گفته‌ام که توجهی به باشگاه‌های دیگر نداریم و فقط به بازی و رشد خودمان فکر می‌کنیم. پیش از همه هم به اشتباهات خودمان فکر می‌کنیم. منظور خیلی از دوستان را متوجه نمی‌شوم و نمی‌دانم از چه چیزی ناراحت شده‌اند.»