ویتنام: دومین حریف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود. تیمی که بعد از شکست مقابل عراق، برای نجات خودش از حذف به دنبال امتیاز گرفتن از تیم کارلوس کی‌روش بود. به جز نبرد با کره، ژاپن و چین که همیشه ماجراها و پیچیدگی‌های خاص خودش را داشته است، ایران برابر سایر تیم‌های شرق و جنوب شرق آسیا آمار فوق‌العاده‌ای دارد. تیم ملی در 64 بازی با این تیم‌ها 53 بار برنده شده و تنها دو بار شکست خورده است. ایران برابر بسیاری از این تیم‌ها رکورد صددرصد پیروزی به جا گذاشته و تنها میانمار موفق به شکست تیم ملی در این منطقه شده است. این روند فوق‌العاده در مسابقه روز گذشته نیز تداوم پیدا کرد.

کره‌شمالی: در بین تیم‌های درجه دوم شرق و جنوب شرق آسیا، تیم ملی بیشتر از هر حریفی روبه‌روی کره‌شمالی قرار گرفته است. دو تیم تا امروز 18 بار با هم مسابقه داده‌اند و حریف هرگز نتوانسته تیم ملی ایران را شکست بدهد. 14 پیروزی، چهار تساوی، 28 گل زده و تنها هفت گل خورده، نشان از برتری مطلق تیم ملی برابر این رقیب دارد. بهترین پیروزی ایران برابر کره‌شمالی با نتیجه سه بر صفر رقم خورده است.

تایلند: در 14 رویارویی با تایلند در طول تاریخ، ایران هرگز نتیجه را به این حریف واگذار نکرده است. در این 14 نبرد، تیم ملی 11 بار به برتری رسیده و سه مسابقه نیز با تساوی تمام شده‌اند. ایران 32 بار دروازه این رقیب را باز کرده و تنها پنج گل از تایلند خورده است. برتری پنج بر صفر بهترین نتیجه تیم ملی برابر تایلند در طول تاریخ بوده است.

میانمار: اولین نبردهای تیم ملی با میانمار در حالی انجام شد که این حریف هنوز با نام «بروما» شناخته می‌شد و در رقابت‌های مختلف شرکت می‌کرد. حاصل پنج بازی دو تیم در طول سال‌های گذشته، سه پیروزی برای ایران و دو پیروزی برای میانمار بوده است. ایران هفت بار به میانمار گل زده و چهار گل از این تیم دریافت کرده است. پیروزی سه بر یک بهترین نتیجه تیم ملی مقابل این حریف به شمار می‌رود.

تایوان: تیم ملی مقابل چین‌تایپه یا همان تایوان، رکورد صد‌درصد پیروزی را به جا گذاشته است. دو تیم در مجموع پنج بار با هم مسابقه داده‌اند و هر پنج بار، ایران توانسته زمین مسابقه را به عنوان تیم برنده ترک کند. تیم ملی در هر پنج بازی هم دروازه‌اش را بسته نگه داشته و در مجموع 22 گل به این تیم زده است. برتری 6 بر صفر پرگل‌ترین برد تیم ملی برابر چین‌تایپه بوده است.

اندونزی: در پنج تقابل با اندونزی، تیم ملی ایران چهار پیروزی و یک تساوی را پشت سر گذاشته و برابر این حریف نیز بدون شکست مانده است. تیم ملی 11 بار توپ را از خط دروازه اندونزی عبور داده و چهار بار نیز از مهره‌های این تیم گل دریافت کرده است. برتری چهار بر یک، ایده‌آل‌ترین نتیجه ایران در همه نبردها با اندونزی بوده است.

هنگ‌کنگ: کشور هنگ‌کنگ شاید بزن‌بهادرهای خوبی داشته باشد اما در فوتبال هرگز نتوانسته دردسری برای تیم ملی ایران به وجود بیاورد. دو تیم چهار بار روبه‌روی هم صف‌آرایی کرده‌اند و حاصل هر چهار مسابقه، نتیجه‌ای به جز پیروزی تیم ملی نبوده است. ایران در این چهار بازی 9 گل به هنگ‌کنگ زده و همواره دروازه‌اش را مقابل این حریف بسته نگه داشته است. پیروزی سه بر صفر نیز بهترین برد ایران در نبرد با هنگ‌کنگ بوده است.

مالزی: شکست دادن مالزی هیچ‌وقت کار دشواری برای تیم ملی ایران نبوده است. تیم ملی در سه مسابقه با مالزی همواره زمین را در جایگاه تیم برنده ترک کرده. ایران هشت گل به مالزی زده و در هر سه جدال با این حریف دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. پیروزی سه بر صفر بهترین برد تیم ملی برابر مالزی محسوب می‌شود.

لائوس: یکی دیگر از رکوردهای صددرصدی تیم ملی در کسب پیروزی، مقابل لائوس رقم خورده است. ایران در سه نبرد با این تیم جنوب شرقی آسیا، همیشه برنده بوده و حتی یک تساوی را نیز پشت سر نگذاشته است. تیم ملی 20 گل به لائوس زده و تنها سابقه دریافت یک گل از این تیم را دارد. پیروزی هفت بر صفر، بهترین برد ایران برابر این تیم به شمار می‌رود.

سنگاپور: در سه نبرد با ایران، سنگاپور موفق شده یک تساوی به دست بیاورد. این تیم اما در دو دیدار دیگر شکست خورده است. در نبردهای این دو تیم 12 گل رد و بدل شده که 10 گل سهم ایران بوده است. تیم ملی در یک مسابقه توانسته 6 گل به سنگاپور بزند.

کامبوج: در اولین دوره‌های جام ملت‌های آسیا تیم ملی دو بار با کامبوج مسابقه داد و هر دو بار نیز برنده شد. چهار گل زده و یک گل خورده حاصل این دو مسابقه است. ایران هیچ‌وقت نتوانسته کامبوج را با نتیجه‌ای بهتر از دو بر صفر شکست بدهد.