اشتباه بزرگ جوردن پیکفورد مقابل تاتنهام، هواداران اورتون را شگفت‌زده نکرد. این اولین بار نیست که گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ باشگاه اورتون، در این فصل مرتکب یک اشتباه نابخشودنی می‌شود. تافی‌ها تصور می‌کردند که از شانس خوبی برای شکست دادن تیم پوچتینو برخوردار هستند اما در شرایطی که بازی با برتری یک بر صفر آنها دنبال می‌شد، خروج فاجعه‌بار پیکفورد از دروازه، یک هدیه زودهنگام کریسمس به سون هیونگ مین تقدیم کرد. 

جوردن تلاش کرد تا حرکاتی شبیه مانوئل نویر در زمین داشته باشد اما این تلاش نتیجه ناامیدکننده‌ای برای گلر آبی‌ها به همراه داشت. این سنگربان در دو مسابقه بزرگ گذشته با سیتی و اسپرز 9 گل دریافت کرده تا ثابت کند که هنوز به یک گلر تمام‌عیار تبدیل نشده است. بزرگ‌ترین اشتباه او اما به دیدار با لیورپول در آنفیلد برمی‌گردد. جایی که تافی‌ها 90 دقیقه مقابل رقیب پرستاره مقاومت کردند و دست به هر کاری زدند تا ورزشگاه خانگی لیورپول را با امتیاز ترک کنند اما پیکفورد با یک اشتباه مرگبار در آخرین‌ ثانیه‌ها، از یک توپ مرده یک گل برای حریف قرمزپوش ساخت و دیووک اوریگی خوش‌شانس بود که در لحظه درست، در موقعیت درست ایستاده بود و توانست به سادگی حساس‌ترین گل دوران فوتبالش را به ثمر برساند.

سریال اشتباه‌های فردی جوردن پیکفورد در این فصل، تنها هواداران اورتون را نگران نکرده است. طرفداران تیم ملی انگلیس نیز حالا دیگر از آینده دروازه تیم‌شان با این سنگربان اطمینان چندانی ندارند. او با سه اشتباه بزرگ منجر به گل، در کنار لنو و بگوویچ در این فصل از لیگ برتر رکورددار به شمار می‌رفت. درخشش پیکفورد در رقابت‌های فصل گذشته، او را گلر اصلی سه‌شیرها در جام جهانی کرد. 

بعد از چندین سال، جوردن با سبک خاص مهار پنالتی‌ها، تبدیل به اولین گلر انگلیسی شد که برای پیروز شدن در ضربات پنالتی به تیمش کمک می‌کند. عبور از این طلسم بزرگ و پایان دادن به کابوس همیشگی سه‌شیرها، محبوبیت زیادی برای این سنگربان رقم زد اما ظاهرا سندرم همیشه دروازه‌بانی در لیگ برتر، گریبان او را نیز گرفته است. در دو دهه گذشته، همه دروازه‌بان‌های انگلیسی به محض فیکس‌ شدن در تیم ملی، دچار یک نفرین بزرگ شده‌اند و در بحران فرو رفته‌اند. دیوید سیمن که همیشه به عنوان یک گلر بزرگ و مطمئن شناخته می‌شد، با اشتباه فراموش‌ نشدنی‌اش مقابل ضربه ایستگاهی رونالدینیو، مقدمات حذف انگلیس از جام جهانی 2002 را فراهم کرد. دیوید جیمز و پل رابینسون، کلکسیونی از اشتباه‌های بزرگ و مضحک بودند. اسکات کارسون با تزلزل روی خط دروازه، شانس صعود سه‌شیرها به یورو 2008 را نابود کرد. تجربه استفاده از راب گرین و کریس کرکلند کاملا ناامیدکننده بود و جو هارت با وجود درخشش در یک مقطع کوتاه، دوران فاجعه‌باری را در تیم ملی سپری کرد. 

بعد از همه این آزمایش‌های ناموفق، نوبت به پیکفورد رسید و او به خوبی از این فرصت بهره برد اما حالا این بازیکن نیز دچار لغزش بزرگی شده است او نوزدهمین دروازه‌بانی بود که بعد از شیلتون، درون دروازه سه‌شیرها قرار می‌گرفت. 

در بین باشگاه‌های بزرگ فوتبال انگلیس، اورتون تنها تیمی است که از دروازه‌بان انگلیسی استفاده می‌کند. با تداوم این نمایش‌های ضعیف از سوی جوردن، احتمالا این باشگاه هم مثل یونایتد، لیورپول، چلسی، تاتنهام و آرسنال به سراغ سنگربان خارجی خواهد رفت.