نورافکن خاموش

امید نورافکن در فهرست تیم ملی امید برای بازی‌های آسیایی جاکارتا قرار نگرفت تا با باشگاه جدیدش در اروپا هماهنگ شود اما در عین حال، نتوانست در شارلوا جایگاه ثابتی برای خودش دست و پا کند. نورافکن در این فصل از لیگ فوتبال بلژیک، فقط دو بار برای باشگاهش به میدان رفته و بسیاری از هفته‌ها را با نشستن روی سکو و نیمکت سپری کرده است. با این اتفاق او شانس کمی برای رسیدن به جام‌ ملت‌ها دارد.

 

مشکل زبان

در اولین روزهای حضور در ترکیب شارلوا درخشان ظاهر شد اما پس از شرکت در اردوی تیم ملی، در بازگشت به بلژیک چند بار نشستن روی نیمکت را تجربه کرد. قلی‌زاده تا امروز حضور موثری در شارلوا داشته و 14 بازی برای این تیم انجام داده است. هافبک محبوب کارلوس کی‌روش توانسته در این 14 بازی، دو پاس گل برای هم‌تیمی‌ها صادر کند. سرمربی شارلوا مشکل زبان را سد راه پیشرفت این بازیکن دانسته است.

 

بدشانس مصدوم

قبل از جام جهانی، مرتضی تصمیم به ترک السد گرفته بود اما انتظار می‌رفت او پس از نمایش‌های خوبش در روسیه برای باشگاه‌های بزرگ‌تری به میدان برود. پورعلی‌گنجی مدتی بعد از جام جهانی در حالی که چند هفته از شروع لیگ بلژیک سپری شده بود، به یوپن ملحق شد. سه بازی و یک گل زده، آمار این بازیکن قبل از مصدومیت در اردوی تیم ملی بوده است. کی‌روش برای جام‌ملت‌ها روی او حساب کرده است.

 

تعویضی ثابت

فرشاد راهی فوتبال اروپا شد تا شانس دعوت به تیم ملی را به دست بیاورد اما کارلوس کی‌روش هنوز هم اعتقاد چندانی به این بازیکن ندارد. احمدزاده در لیگ و جام حذفی 14 بازی برای شلانسک انجام داده و یک گل و یک پاس گل در کارنامه دارد. این بازیکن در بیشتر بازی‌ها به عنوان مهره تعویضی وارد زمین مسابقه شده است. مشخص نیست احمدزاده با چه دلیلی پرسپولیس را به مقصد اروپا ترک کرد.

 

سورپرایز

علی قربانی در یک انتقال کاملا غیرمنتظره، در تابستان راهی لیگ اسلواکی شد. او با گل‌زنی در یورو لیگ، اعتماد سرمربی تیمش را به دست آورده است. قربانی در مجموع هشت بار برای اسپارتاک توپ زده و در این مدت آمار خوب سه گل و دو پاس گل را به جا گذاشته است. این در حالی است که امسال استقلال یک‌ مهاجم تمام کننده نداشته و با گرو ناامیدکننده ظاهر شده است! قربانی سال گذشته پیراهن گرو را بر تن داشت!