کی‌روش به هدفش رسید

بزرگ بودن کت قهرمانی برای ایران!

تیم ملی ایران با نمایشی رویایی مقابل چین به نیمه‌نهایی رسیده و یکی از شانس‌های اصلی رسیدن به قهرمانی در جام‌ ملت‌ها به حساب می‌آید، با این وجود کی‌روش مدعی است هدف و رویای شاگردانش رسیدن به نیمه‌نهایی بوده است. سرمربی تیم ملی در این خصوص گفته است:«در حال‌ حاضر تیم‌های بزرگ یا به ‌اصطلاح کوسه‌های بزرگ در حال آمدن به ‌سمت ما هستند، تیم‌هایی که مدعیان آسیا به حساب می‌آیند. باید منتظر این تیم‌ها باشیم، کره‌جنوبی، ژاپن و تیم‌هایی که مدعی قهرمانی در آسیا هستند. باید کاری را که به ‌نحو احسن صورت می‌گیرد، انجام دهیم. دیداری که مقابل چین انجام دادیم کافی نیست و باید از اشتباهات‌مان درس بگیریم. رویا و هدف‌مان این بود که به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کنیم. این عمل را انجام دادیم و به خودمان افتخار می‌کنیم. نظر خاضعانه خودم را باید بگویم که مدعیان اصلی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، ژاپن، کره‌جنوبی و همین‌طور استرالیا هستند، آن هم از بعد پیشرفت فوتبال‌ در تاریخچه کشورشان در 25 سال گذشته که شامل کیفیت زمین‌ها، امکانات و حضور بازیکنان در اروپا می‌شود. برای ما اما، کت قهرمانی بزرگ است. با توجه به کارهایی که در هشت سال گذشته انجام دادیم، باید همان روند را ادامه داده و فروتنانه و با کمال خضوع مسیر را طی کنیم، چون به بازیکنانم گفته‌ام که وظیفه اصلی‌مان این است که هر بازی بهتر بوده و جایگاه پیراهن تیم ملی را بالاتر ببریم.»


آقای کلین‌شیت قهرمانی می‌خواهد

به دنبال تمرکز بیشتر

تیم ملی ایران با پنج کلین‌شیت به نیمه‌نهایی رسیده و در این میان علیرضا بیرانوند بیشترین نقش را داشته است. این دروازه‌بان پس از پیروزی مقابل چین گفته است:«ما واقعا زحمت می‌کشیم و بعد از 15 سال دوباره جزو چهار تیم برتر جام ملت‌ها قرار گرفتیم. امیدوارم روند خوب‌مان را ادامه دهیم. از الان باید به بازی با ژاپن فکر کنیم تا بعد از 43 سال بتوانیم به فینال برسیم و دل مردم را شاد کنیم. حسی که بین مردم وجود دارد بین بچه‌ها دو برابر وجود دارد. شرایط خیلی سخت است و تیم‌ها همه خوب هستند، حریف ما در نیمه‌نهایی ژاپن است و دو تیم دیگری هم که به نیمه‌نهایی می‌رسند قدرتمند هستند. از الان باید تمرکزمان را دوبرابر کنیم. امیدوارم هیچ اشتباهی رخ ندهد و قهرمان شویم. بازی‌مان تازه تمام شده و باید استراحت کنیم، از زمانی که کادر فنی صلاح دید به ژاپن هم فکر می‌کنیم و باید ببینیم نقاط ضعف و قوت ژاپن چیست.»


گام به گام تا جام

ناراحتی آزمون از نبود طارمی

سردار از اینکه زوج رویایی‌اش را در خط حمله  از دست داده، حسابی ناراحت است. او پس از بازی با چین در این خصوص گفته است:«ما یک تیم هستیم و مطمئن باشید اگر در موقعیت دروازه خالی نیز قرار بگیرم و نتوانم توپ را گل کنم، صددرصد به مهدی طارمی یا بازیکنان دیگر پاس می‌دهم. همان‌طور که گفتم ما یک تیم هستیم و من نمی‌توانم به تیم خیانت کنم. صددرصد نبود طارمی در دیدار مقابل ژاپن ناراحت‌کننده است. مهدی یکی از بهترین بازیکنان آسیا است، اما بازیکنان جانشین خوبی داریم که فکر می‌کنم می‌توانند خیلی زهردارتر باشند و می‌توانیم بهترین بازی را مقابل ژاپن انجام دهیم. در حال حاضر تنها به دیدار با ژاپن فکر می‌کنیم و به فینال کاری نداریم. اگر مقابل ژاپن بهترین بازی را انجام دادیم و مقابل این تیم به برتری رسیدیم، در خصوص فینال فکر خواهیم کرد. ما می‌خواهیم گام به گام پیش برویم.»