کمربندها را ببندید!

پرسپولیس و فولاد؛ مسابقه‌ای که همیشه به دلایل متفاوت، بازی جذابی بوده است. گاهی دو تیم در کورس قهرمانی حضور داشته‌اند و گاهی هم فقط یکی از آنها در کورس بوده اما این بازی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این بار نیز به دلایل متفاوت، می‌توان از این مسابقه به عنوان بهترین بازی این هفته لیگ برتر یاد کرد. جایی که پرسپولیس برای رسیدن به صدر و قهرمانی مبارزه می‌کند و فولاد با سرمربی جدیدش امیدوار است کمی از بحران فاصله بگیرد و روزهای بهتری را پشت سر بگذارد. هر دو تیم با انگیزه‌های بسیار زیادی این مسابقه سخت را کلید خواهند زد.

آریا رهنورد

اوسمار روبه‌روی احمد

اوسمار ویرا و احمد آل‌نعمه، از یک نظر کاملا شبیه هم هستند. هر دو نفر مدتی قبل به عنوان دستیار روی نیمکت تیم‌شان حضور داشتند و پس از جدایی مربی اصلی، هر دو به عنوان سرمربی معرفی شدند. جالب اینکه قرار بود هر دو نفر سرمربی موقت تیم باشند اما نقش مهم‌تری پیدا کردند. اوسمار ویرا بعد از چند برد متوالی، حالا دیگر میخش را در پرسپولیس کوبیده و از سوی هواداران هم پذیرفته شده است. فولادی‌ها نیز با چند مربی مذاکره کرده‌اند اما فعلا به نتیجه نرسیده‌اند و اگر احمد نتایج خوبی به دست بیاورد در این تیم ماندگار خواهد شد. در نتیجه بازی امروز برای او اهمیت بسیار زیادی دارد. این همان نبردی است که می‌تواند بخش مهمی از مسیر آینده آل‌نعمه در قامت یک سرمربی را تعیین کند.

برخوردهای فولاد و پرسپولیس در چند فصل گذشته همیشه سراسر جنجال و اتفاق بوده‌اند. حالا اما نه جواد سرمربی فولاد است و نه یحیی روی نیمکت قرمزها دیده می‌شود. به نظر می‌رسد بازی امروز جنجال بسیار کم‌تری خواهد داشت. هرچند که برای هر دو تیم، این بازی سرشار از حساسیت است

جنجال کم‌تر، زندگی بهتر

برخوردهای فولاد و پرسپولیس در چند فصل گذشته همیشه سراسر جنجال و اتفاق بوده‌اند. وقتی نکونام روی نیمکت تیم اهوازی حضور داشت، بازی‌های این دو تیم همیشه پرسروصدا از کار درمی‌آمد. فصل گذشته در بازی رفت، مهدی هاشمی‌نسب حسابی طرفداران پرسپولیس را عصبانی کرد و در بازی بزرگ هم اتفاقاتی رخ داد که برای مدت‌ها، نقل محافل بود و درگیری لفظی نکو با یحیی را به همراه داشت. حالا نه جواد سرمربی فولاد است و نه یحیی روی نیمکت قرمزها دیده می‌شود. به نظر می‌رسد بازی امروز جنجال بسیار کم‌تری خواهد داشت. هرچند که برای هر دو تیم، این بازی سرشار از حساسیت است.

غیرقابل پیش‌بینی

چند برخورد اخیر دو تیم در فوتبال ایران، همیشه بسیار نزدیک و غیرقابل پیش‌بینی بوده‌اند. آخرین مسابقه دو تیم با برتری دو بر صفر پرسپولیس در اهواز به پایان رسید. جالب اینکه هر دو گلزن قرمزها در آن بازی، حالا به دلیل مصدومیت از تیم‌شان دور هستند. آن روز مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی برای تیم‌شان گل زدند. دو بازیکنی که عملا این فصل را از دست داده‌اند. پیش از آن در نبرد قبلی، فولاد با تک گل روبرتو تورس در اولین بازی‌اش برای این تیم، پرسپولیس را شکست داد. تورس حالا در فوتبال ایران برای گل‌گهر سیرجان به میدان می‌رود. بازی قبل از آن نیز با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی به اتمام رسیده بود. به طور کلی در پنج برخورد اخیر پرسپولیس و فولاد، هر تیم صاحب دو پیروزی شده و یک بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. حدس زدن نتیجه بازی امروز نیز کار بسیار سختی به نظر می‌رسد.

مدافعی که برنگشت

گفته می‌شد گئورگی گولسیانی پس از مصدومیت روبه‌روی ذوب‌آهن، فقط یک بازی را از دست می‌دهد اما حالا بعید است که او به دیدار این هفته تیمش با فولاد برسد. حتی رسیدن این مدافع به دربی نیز با ریسک‌هایی همراه شده و وضعیت پرسپولیس از این نظر نگران‌کننده به نظر می‌رسد. به هر حال گئورگی که پنالتی‌زن اول تیم هم به شمار می‌رود، دیدار امروز را از دست خواهد داد. در غیاب او احتمالا فرشاد فرجی و حسین کنعانی، قلب دفاع پرسپولیس را شکل می‌دهند.

ورزشگاه منفجر می‌شود؟

به محض شروع بلیت‌فروشی بازی پرسپولیس و فولاد، بخش زیادی از بلیت‌های بانوان به پایان رسیده است. به نظر می‌رسد هواداران دیگر نیز استقبال بسیار خوبی از این بازی به عمل بیاورند. پرسپولیس در بازی جام حذفی تماشاگر زیادی نداشت اما شرایط خاص این تیم در جدول، حساسیت بازی با فولاد خوزستان و نزدیک شدن به دربی، احتمالا موجب می‌شود که آنها سکوها را به تسخیر دربیاورند و جو سختی برای تیم حریف بسازند. این یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل برای قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی به حساب می‌آید.

سه اخطاره‌ها

بازی با فولاد، مسابقه قبل از دربی است و در این بازی‌ها همیشه احتمال محرومیت ستاره‌ها نیز وجود دارد. چند بازیکن در ترکیب پرسپولیس اگر در این بازی اخطار بگیرند، شهرآورد را از دست می‌دهند. محمد خدابنده‌لو که تازه به جمع نفرات تیم اضافه شده، یکی از همین بازیکنان است. حسین کنعانی، سروش رفیعی و مسعود ریگی، بازیکنان دیگری هستند که اگر در این بازی کارت زرد دریافت کنند، این مسابقه را از دست خواهند داد. آنها باید در این بازی به شدت مراقب رفتارشان باشند تا از حضور در دربی محروم نشوند.