بازی با آتش!

جدال‌های پرسپولیس و فولاد، هرگز خالی از اهمیت و حساسیت نبوده‌اند. این نبردها همیشه جذابیت زیادی داشته‌اند. حتی اگر دو تیم در جدول به هم نزدیک نبوده باشند. این بار هم رویارویی نکو و یحیی در نوع خودش تماشایی خواهد بود. اولین برخورد فصل آنها با تساوی بدون گل به پایان رسید و حالا همه در انتظار یک نمایش جذاب هستند. فولاد نکو بیشتر از هر زمان دیگری در خانه به برد نیاز دارد و تیم یحیی برای ادامه روند خوبش در لیگ برتر، امیدوار به تصاحب همه امتیازهای این جدال است.

آریا رهنورد

 

زد و خورد، روی نیمکت

اولین تقابل این فصل پرسپولیس و فولاد، به شدت جنجالی از کار درآمد. حرکات خاص مهدی هاشمی‌نسب مقابل یکی از دروازه‌های آزادی، طرفداران پرسپولیس را خشمگین کرد و آنها به شدت علیه دستیار نکو شعار دادند. در جریان بازی هم نیمکت‌ها دائما آماده انفجار بودند و هر لحظه احتمال بالایی از رخ دادن درگیری بین آنها وجود داشت. انتظار می‌رود این جمعه نیز نبرد دو تیم، یک نبرد ملتهب و جنجال‌برانگیز باشد. جدالی که احتمالا بیرون زمین هم حاشیه‌های زیادی خواهد داشت. این هرگز یک مسابقه معمولی در فوتبال ایران نبوده است.

پرسپولیس تا امروز هرگز در فولاد آره‌نا بازنده نشده و به دنبال این است که بار دیگر این استادیوم را به یک بهشت برای خودش تبدیل کند. در پنج تقابل اخیر دو تیم، پرسپولیس دو بار و فولاد یک بار به برتری دست پیدا کرده‌اند

کابوس خانگی فولاد

فولاد خوزستان این فصل در خانه اصلا خوب ظاهر نشده است. تیمی که زمانی در فولاد آره‌نا با نکونام شکست‌ناپذیر بود، حالا دیگر آن قدرت همیشگی را در نبردهای خانگی ندارد. آنها در شروع فصل با نفت آبادان در خانه به تساوی رسیدند و سپس تراکتور را در این استادیوم شکست دادند. فولاد در خانه با مس رفسنجان، مس کرمان و پیکان مساوی کرد و برابر گل گهر سیرجان نیز شکست خورد. روند ناامیدکننده تیم نکو در خانه با تساوی روبه‌روی ذوب و هوادار نیز کامل شد. در حقیقت تیم اهوازی لیگ برتر این فصل فقط «یک بار» در ورزشگاه خانگی‌اش برنده شده و این آمار به شدت باورنکردنی به نظر می‌رسد. آنها در لیگ برتر به جز تراکتور، حریف دیگری را در این استادیوم شکست نداده‌اند و حالا به دنبال عبور از این طلسم بزرگ هستند. این فصل اوضاع در فولاد آره‌نا برای فولاد اصلا خوب پیش نرفته است.

تماشاگر، آری یا نه؟

هنوز معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظار سکوها برای انجام این مسابقه است. روز گذشته اعلام شد که باوجود حضور تماشاگرها در برخی از شهرها در دیدارهای هفته هفدهم، این دیدار در غیاب تماشاگرها برگزار می‌شود. نکو اما از مدیران باشگاه درخواست کرد که به هر قیمتی این بازی را با تماشاگر برگزار کنند. تا این لحظه احتمال غیبت تماشاگرها در این نبرد بیشتر از احتمال حضورشان است اما شاید در دقیقه 90، چرخشی اتفاق بیفتد و این نبرد با حضور هواداران پرشور فولاد برگزار شود. بدون شک این اتفاق، مسابقه را به شدت تماشایی‌تر خواهد کرد.

به دنبال بهشت

پرسپولیس با روحیه بسیار خوبی مهیای نبرد با فولاد می‌شود. درست قبل از این بازی، بازیکنان این تیم پاداش‌شان را دریافت کرده‌اند. آنها به واسطه شروع نیم‌فصل دوم با پیروزی نیز، در فرم بسیار خوبی هستند. مهدی ترابی نیز محرومیت را پشت سر گذاشته تا پرسپولیس با ترکیب کاملی راهی اهواز شود. به نظر می‌رسد یحیی باز هم از ترکیب آشنای این هفته‌ها برای پرسپولیس استفاده می‌کند و با آزادتر گذاشتن ترابی در زمین، محمد عمری را به سمت چپ و سعید صادقی را به سمت راست متمایل خواهد کرد. پرسپولیس تا امروز هرگز در فولاد آره‌نا بازنده نشده و به دنبال این است که بار دیگر این استادیوم را به یک بهشت برای خودش تبدیل کند. در پنج تقابل اخیر دو تیم، پرسپولیس دو بار و فولاد یک بار به برتری دست پیدا کرده‌اند. جالب اینکه آن شکست در دیدار سوپرجام اتفاق افتاد و یک جام را از یحیی و تیمش گرفت. اتفاقی که انگیزه آنها را برای نبرد حساس این هفته بیشتر می‌کند. پرسپولیس در دو بازی اخیرش با فولاد، موفق به باز کردن دروازه حریف نشده است. آن‌چه نبرد امروز را برای این تیم دشوار خواهد کرد، روبه‌رو شدن با مهره‌هایی است که سابقه حضور در پرسپولیس را دارند. سعید آقایی و احسان پهلوان به همراه مهدی شیری، مستقیما از پرسپولیس راهی فولاد شدند و حالا دست به هر کاری می‌زنند تا یک نمایش رویایی مقابل تیم سابق‌شان داشته باشند.

رونمایی از روبرتو

فولاد خوزستان روزهای عجیبی را در فوتبال ایران پشت سر می‌گذارد. آنها به تازگی قرارداد کولیبالی، پاتوسی، عبدا...‌زاده و وریا غفوری را فسخ کرده‌اند تا فضا را برای نفرات جدید مهیا کنند. این میزان از خروجی آن هم در نیم‌فصل برای این باشگاه عجیب به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد نکو در این نبرد از خرید جدید اسپانیایی تیمش رونمایی می‌کند و روبرتو تورس را در ترکیب قرار می‌دهد. بازیکنی که برای دیدار قبلی به آبادان نیز رفت اما متوجه شد که نمی‌تواند برای فولاد بازی کند. بسیاری از هواداران این باشگاه در انتظار تماشای کاپیتان سابق اوساسونا در ترکیب تیم‌شان هستند.