سه‌گانه  اوسمار!

سومین برد متوالی سرخ‌ها با اوسمار ویرا، یکی از ساده‌ترین بازی‌های فصل این تیم بود. البته که نفت و گاز گچساران نیز تا قبل از خوردن گل اول، نمایش خوبی داشت و به خوبی دفاع کرد اما پس از آن، کار برای پرسپولیس به شکل متفاوتی پیش رفت. اتفاق مثبت این بازی برای سرخ‌ها، استفاده از نفرات جدید و درخشش قابل توجه آنها در زمین مسابقه بود. اوسمار در این بازی به چند مهره جوان هم بازی داد و از نمایش آنها در زمین کاملا راضی به نظر می‌رسید.

آریا رهنورد 

سوخت پرسپولیس رسید

خریدهای جدید قرمزها، این تیم را به تیم کاملا متفاوتی تبدیل کرده‌اند. این دیگر آن پرسپولیس نیم‌فصل اول لیگ برتر نیست و کاملا تقویت‌شده به نظر می‌رسد. یکی از این خریدها عبدالکریم حسن است که برای اولین بار در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفت و عملکرد بسیار خوبی در این بازی داشت. او دائما در حملات تیم نیز شرکت دارد و به عنوان یک مدافع چپ تخصصی، کمک بزرگی به تیم اوسمار می‌کند. در همین سمت چپ، اوستون اورونوف نیز خیلی زود به ستاره محبوب تماشاگران تیم تبدیل شده است. او هم در اولین حضور در ترکیب ثابت تیم، دائما در حال دریبل‌زدن بازیکنان رقیب بود. اورونوف از تکنیک فوق‌العاده‌ای برخوردار است. شاید به ندرت یک بازیکن خارجی با چنین تکنیکی وارد فضای فوتبال ایران شده باشد. به نظر می‌رسد خرید او اتفاق بسیار مهمی برای پرسپولیس بوده است. نفر بعدی این فهرست نیز عیسی آل‌کثیر است. بازیکنی که در این نبرد هم موفق به گلزنی دوباره برای تیمش شد. با این نفرات، شرایط پرسپولیس نسبت به نیم‌فصل اول لیگ کاملا متفاوت شده و حالا آنها تیمی مدعی برای بردن چند جام هستند. شاید اگر این خریدها زودتر اتفاق می‌افتادند، پرسپولیس هرگز از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا کنار نمی‌رفت. محمد خدابنده‌لو هم در این بازی برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم به میدان رفت و خاطره احمد نوراللهی را برای هواداران این تیم زنده کرد. او در مرکز زمین نقش بسیار مهمی در توپگیری برای پرسپولیسی‌ها داشت.

رقیب مورد احترام

هواداران پرسپولیس در شروع این بازی به تشویق پیروز قربانی پرداختند. این مربی هم در پایان بازی، حضور روبه‌روی پرسپولیس را یک افتخار در مسیر مربیگری‌اش دانست. پیروز برای سال‌ها رقیب پرسپولیسی‌ها بوده و حتی در ثانیه‌های آخر شهرآورد به این تیم گل زده اما همیشه مورد احترام تماشاگران این تیم قرار دارد. چراکه در اظهارنظرهایش، همیشه منطق و انصاف را رعایت می‌کند و اساسا عدالت زیادی در صحبت کردن از خودش نشان می‌دهد. وقتی به همین سادگی می‌شود به سراغ گزینه‌هایی مثل احترام متقابل رفت، چرا باید کری و دشمنی را انتخاب کرد؟ وقتی به همین سادگی می‌شود در یک فضای مثبت و امیدبخش قرار گرفت، چرا باید به سراغ دشمنی رفت؟ این نسخه پیروز باید در همه فوتبال ایران مورد توجه قرار بگیرد. این میزان احترام گذاشتن به حریف و در مقابل مورد احترام قرار گرفتن، در نوع خودش مثال‌زدنی به نظر می‌رسد.

سرمربی در جست‌وجوی تماشاگر

به نظر می‌رسید میزان استقبال از این مسابقه، برای اوسمار ویرا راضی‌کننده نیست. او بعد از دو پیروزی خوب روبه‌روی ذوب‌آهن و تراکتور، به دنبال تماشاگر بیشتری بود اما برگزاری بازی در یک روز وسط هفته در هوای سرد تهران مقابل حریفی از لیگ‌های پایین‌تر، انگیزه تماشاگرها را برای استقبال زیاد از این بازی به حداقل رسانده بود. با این وجود شکی نیست که در هفته‌های بعدی، تماشاگرها استقبال خوبی از پرسپولیس خواهند کرد. برای بازی حساس با فولاد، احتمالا درصد زیادی از سکوهای ورزشگاه پر می‌شود. پرسپولیس بعد از مدت‌ها تماشاگرانش را به وجد آورده و آنها را امیدوار کرده و حالا باید به بهترین شکل ممکن از این امیدواری برای جمع کردن تماشاگر بیشتر روی سکوها استفاده کند.

استراحتی که لازم بود

اوسمار در این بازی توانست به چند بازیکن اصلی تیمش هم استراحت بدهد. تجربه‌ای که مثلا برای استقلال روبه‌روی مس رفسنجان رقم نخورد. چراکه حریف تیم نکو بسیار سخت‌تر به نظر می‌رسید. سروش رفیعی یکی از نفراتی بود که بعد از چند حضور متوالی در ترکیب، نیاز به استراحت داشت و در این بازی به زمین مسابقه نرفت. در کنار او، مسعود ریگی هم در ترکیب اولیه قرار نداشت و در ادامه بازی به زمین آمد. گئورگی گولسیانی و علی نعمتی هم که کمی در بازی قبل آسیب دیده بودند، در این بازی برای تیم‌شان بازی نکردند. تنها اتفاق نگران‌کننده در این مسابقه برای پرسپولیس، مصدومیت حسین کنعانی در دقایق پایانی بود. البته به نظر می‌رسید این مصدومیت چندان جدی نیست و کنعانی مشکلی برای همراهی تیم در دیدارهای بعدی ندارد. پرسپولیس با چند کلین‌شیت متوالی، دوباره ثبات لازم را به دست آورده و این روزها در فرم بسیار خوبی قرار دارد. به نظر می‌رسد آنها از این قدرت برخوردار هستند که یک دربی درخشان را در آخرین روزهای سال سپری کنند.