یحیی علیه نبرد قبلی، گل‌گهر علیه آمار بد روبه‌روی پرسپولیس؛ بازی تلافی

بعد از شکست هفته گذشته در اراک، پرسپولیسی‌ها این هفته روبه‌روی یکی از تیم‌های بدون شکست رقابت‌های لیگ برتر قرار می‌گیرند. گل‌گهر، حریف سرسخت و پرستاره‌ای برای سرخ‌ها به شمار می‌رود. تیمی که البته از زمان صعودش به رقابت‌های لیگ برتر، هرگز نتوانسته دردسر بزرگی برای این حریف ایجاد کند. برخورد دوباره امیر قلعه‌نویی با پرسپولیس، یکی از جذابیت‌های این نبرد خواهد بود. هرچند که امیر همچنان دوران محرومیت را پشت سر می‌گذارد و نمی‌تواند تیمش را در این مسابقه از کنار زمین هدایت کند. یحیی و تیمش در این جدال به دنبال جبران نمایش ناامیدکننده هفته گذشته‌شان در لیگ برتر هستند.

آریا رهنورد

حریف امروز پرسپولیس در آزادی، یکی از تیم‌های بدون شکست این فصل لیگ برتر است. تیمی که لیگ برتر بیست و یکم را با دو برد متوالی روبه‌روی تراکتور و فجرسپاسی آغاز کرد. آنها در شروع فصل چهار گل به تراکتور زدند، سپس فجر را با یک گل شکست دادند اما در سومین مسابقه موفق به بردن نساجی نشدند و با این تیم به تساوی یک - یک رسیدند. تصاحب هفت امتیاز در سه مسابقه، نشان می‌دهد که گل‌گهر شروع درخشانی در رقابت‌های این فصل داشته است. پرسپولیسی‌ها هم درست مثل این رقیب، فصل را با دو پیروزی پیاپی روبه‌روی فولاد و نساجی شروع کردند. پرسپولیس در این دو مسابقه پنج گل به ثمر رساند تا آمادگی‌اش را در معرض نمایش رقبا قرار بدهد اما این تیم با یک نمایش ناامیدکننده برابر آلومینیوم، شکست خورد تا در پایان هفته سوم، 6 امتیاز داشته باشد. نکته نگران‌کننده برای هواداران پرسپولیس، شرایط خط دفاعی این تیم است. آنها در هیچ‌کدام از سه مسابقه قبلی، کلین‌شیت نکرده‌اند و این اتفاق برای تیمی که در این چند سال همواره خط دفاعی بسیار قدرتمندی داشته، دور از انتظار به نظر می‌رسد. بیشتر موفقیت‌های این سال‌های پرسپولیس به دلیل کیفیت بالای خط دفاعی این تیم به دست آمده‌اند و حالا این لغزش‌های متوالی در شروع فصل، نشانه‌های خوبی برای یحیی و تیمش نیستند. گل‌محمدی از ستاره‌های تیمش خواسته تا بیشتر از هر چیزی به «تمرکز» برای بردن این مسابقه تکیه کنند. به نظر می‌رسد از دست رفتن تمرکز در دقایقی از مسابقه این تیم با آلومینیوم، موجب شده این مربی از بازیکنانش بخواهد که هیچ لحظه‌ای در مسابقه را به سادگی از دست ندهند و هیچ فرصتی را به راحتی خراب نکنند.

حریف امروز پرسپولیس در آزادی، یکی از تیم‌های بدون شکست این فصل لیگ برتر است. تیمی که لیگ برتر بیست و یکم را با دو برد متوالی روبه‌روی تراکتور و فجرسپاسی آغاز کرد

از زمان صعود به رقابت‌های لیگ برتر، گل‌گهر هیچ‌وقت موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است. آنها در مسابقه رفت لیگ نوزدهم تا دقایق پایانی روبه‌روی این حریف مقاومت کردند و امیدوار به کسب تساوی بودند اما شلیک استثنایی مهدی ترابی و تیر خلاص علی علیپور، شرایط را به سود قرمزها تغییر داد و در نهایت این پرسپولیس بود که مسابقه را با برد به پایان رساند. جدال برگشت همان فصل، یک مسابقه عجیب و فراموش‌نشدنی بود. جدالی که البته بعد از قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر برگزار شد. آن نبرد که کمال کامیابی‌نیا را به عنوان بازیکن اخراجی داشت، در نهایت با تساوی پرگل سه - سه به پایان رسید. باز هم این مهدی ترابی بود  که در لحظات پایانی اجازه نداد سیرجانی‌ها به هدف بزرگ‌شان دست پیدا کنند. در فصل گذشته هم دیدار با گل‌گهر، خاطرات بسیار خوبی برای تیم گل‌محمدی ساخت. در جدال رفت در سیرجان، این پرسپولیسی‌ها بودند که حریف را با نتیجه سنگین پنج بر صفر شکست دادند. این بدترین باخت امیر قلعه‌نویی روبه‌روی پرسپولیس در همه دوران فوتبال این مربی به حساب می‌آمد. در جدال برگشت هم پرسپولیس با نتیجه سه بر یک برنده شد تا در مجموع در یک فصل هشت گل به تیم امیر قلعه‌نویی بزند و این تیم را دبل کند. همه نبردهای قبلی این دو باشگاه در لیگ برتر، حداقل سه گل داشته‌اند و این نکته امیدوارکننده‌ای به نظر می‌رسد. شاید این مسابقه هم در مسیر همان نبردهای قبلی، پر از گل، لحظات جذاب و موقعیت‌های پرشمار گل‌زنی باشد.

پرسپولیس برای این مسابقه، امید عالیشاه و سیامک نعمتی را در اختیار ندارد. امید در مسابقه قبلی این تیم در اراک هم غایب بود و سیامک از ابتدا در آن مسابقه حضور داشت. جناح راست پرسپولیس با غیبت این دو نفر، دستخوش تغییر می‌شود و احتمالا مهدی شیری و احسان پهلوان در ترکیب ثابت قرمزها برای این مسابقه به میدان می‌روند. پرسپولیس برابر آلومینیوم در فاز هجومی هم آماده نبود اما هنوز معلوم نیست که آیا یحیی به زوج خط حمله دست می‎زند و یا اینکه عیسی و عبدی را در نوک پیکان هجومی تیمش حفظ می‌کند. تیم او برای بردن این مسابقه، باید با روحیه‌ای کاملا متفاوت نسبت به دیدار قبلی با آلومینیوم وارد زمین شود. به نظر می‌رسید در دقایقی از آن نبرد، ستاره‌های پرسپولیس مسابقه را چندان جدی نگرفته‌اند. برخورد دوباره پرسپولیس و گل‌گهر در لیگ برتر، یک مسابقه تماشایی خواهد بود. از یک طرف پرسپولیسی‌ها تلاش می‌کنند با بردن این بازی دوباره به کورس برگردند و از سوی دیگر، گل‌گهری‌ها می‌خواهند سیمای یک تیم کاملا مدعی را در آزادی به نمایش بگذارند.