داستان یکی از بهترین هافبک‌های این نسل در زمین فوتبال، انگار حالا دیگر به پایان رسیده است. پل، استعداد محشری بود که در آکادمی یونایتد اوج گرفت. با این حال زمان زیادی برای بازی در تیم اصلی به او نرسید و این بازیکن در نهایت تصمیم گرفت یونایتد را به مقصد یووه ترک کند. باز کردن دروازه ناپولی در یک دوئل حساس، اولین گلی بود که نام پل را بر سر زبان‌ها انداخت. او در یووه، به یک بازیکن بزرگ تبدیل شد. فوتبالیستی که می‌گفتند انگار هشت پا دارد و همیشه توپ را در مرکز زمین به دست می‌آورد. او بعدها تصمیم گرفت از یووه به یونایتد برگردد و کار ناتمامش را در این باشگاه تمام کند. جالب اینکه شیاطین سرخ با وجود از دست دادن پوگبا با قرارداد رایگان، صد میلیون یورو برای جذب دوباره او از یووه هزینه کردند اما با وجود معدود لحظه‌های درخشان، این پروژه چندان خوب جلو نرفت. نقطه عطف دوران فوتبال پل بدون هیچ شک و تردیدی، قهرمانی با فرانسه در جام جهانی بود. با وجود همه حواشی، مدل‌موهای عجیب و در نهایت محرومیت با دوپینگ، آن قهرمانی همیشه در ذهن این ستاره و طرفدارانش ماندگار خواهد بود.

خبر محرومیت سنگین پوگبا به خاطر دوپینگ، مدتی قبل اعلام شده بود. با این حال این ماجرا به بررسی مجدد رفت و سرانجام رای نهایی علیه این ستاره 30 ساله صادر شد تا او برای چهار سال از فوتبال محروم شود. خود این بازیکن از شنیدن چنین رایی ناامید به نظر می‌رسید و همچنان هر نوع دوپینگ را انکار می‌کرد:« من ناراحت و شوکه هستم و قلبم شکسته است. هر آنچه در ‌دوران فوتبالی‌ام ساختم از من گرفته شده است. زمانی که از نظر قانونی مجبور به ‌سکوت نبودم کل داستان و واقعیت را روشن خواهم کرد. باز هم می‌گویم من هرگز ‌عامدانه و دانسته هیچ ماده‌ای که خلاف قوانین ضد دوپینگ باشد را استفاده نکرده‌ام. به عنوان ورزشکار حرفه‌ای هرگز از ماده‌ای غیرمجاز برای ‌ارتقای عملکرد ورزشی‌ام استفاده نکرده و نخواهم کرد. این را بی‌احترامی و تقلب در حق ‌هم‌تیمی‌هایم و هواداران و تیم‌هایی که برای آنها یا مقابل آنها بازی کرده‌ام می‌دانم. حالا ‌که حکم امروز صادر شده من پرونده را به دادگاه عالی ورزش برده و تقاضای فرجام ‌خواهم کرد».

پل مدام اصرار دارد که از ماجرای دوپینگ باخبر نبوده اما حقیقت آن است که در قوانین مربوط به کنترل دوپینگ، اگر بازیکنی از این ماجرا مطلع نباشد اما در بدنش ماده غیرمجاز کشف شود، باز هم محروم خواهد شد! در نتیجه این ادعا تاثیری روی وضعیت این ستاره نخواهد داشت. او تا 34 سالگی از میادین دور است و وقتی برگردد، قطعا نمی‌تواند در سطح اول فوتبال دنیا بازی کند. شاید او بعدها به لیگ‌های ضعیف‎تر برود. شاید هم به طور کامل از فوتبال قطع امید کند. داستان این ستاره و سطح اول فوتبال اروپا، دیگر عملا تمام شده است. او شانسی برای ماندن در این سطح پس از چهار سال محرومیت نخواهد داشت.