آریا رهنورد 

نزدیک شدن پی‌اس‌جی به جذب عثمان دمبله، سروصداهای زیادی در فوتبال اروپا به راه انداخته است. به نظر می‌رسد پاریسی‌ها قصد دارند از آخرین فرصت برای جذب 50 میلیون یورویی دمبله استفاده کنند و این ستاره را با قیمت خوبی به خدمت بگیرند. بارسا تلاش می‌کند تا به هر قیمتی این بازیکن را نگه دارد اما اگر پاریس حق فسخ قرارداد او را پرداخت کند، دیگر هیچ چیز مانع جدایی او از بلوگرانا در همین تابستان نخواهد بود. دمبله شوک بزرگی به دنیای نقل و انتقالات داده است.

جانشین امباپه کشف شد؟

از همان ابتدا هم تنها یک بازیکن بود که پروفایل مدنظر پاریس برای پر کردن جای خالی امباپه در این تیم را داشت. البته کیلیان هنوز به صورت رسمی تیمش را ترک نکرده اما به هر حال به نظر می‌رسد او در یک قدمی ترک باشگاه قرار دارد و اصلا نمی‌خواهد به بازی در پاریس ادامه بدهد. عثمان دمبله هم یک بازیکن فرانسوی است و هم سرعت و تکنیک قابل توجهی دارد. در خود فرانسه این باور همیشه وجود داشته که او می‌تواند به سطح امباپه برسد. به همین خاطر باشگاه فرانسوی برای جذب این بازیکن اقدام کرده است. ظاهرا آنها به توافق اولیه با خود او هم دست یافته‌اند اما هنوز معلوم نیست شیوه جدایی او چطور خواهد بود. بعضی منابع اسپانیایی معتقدند عثمان بدون بند فسخ و با مذاکره از بارسا می‌رود تا تصویر بدی از خودش در این باشگاه نسازد. بعضی از منابع دیگر اما باور دارند که جدایی او خیلی زود اتفاق می‌افتد و برای این بازیکن مهم نیست که طرفداران بارسا در موردش چه فکری می‌کنند.

فروش به نصف قیمت خرید! 

بند فسخ دمبله تا پایان زمان قانونی آگوست، تنها 50 میلیون یورو بوده است. رقمی که در بازار حتی یک بازیکن متوسط را نمی‌توان با آن خرید. این رقم البته از اول سپتامبر به 100 میلیون یورو می‌رسد. ظاهرا بارسا در زمان تمدید قرارداد دمبله، تا حدود زیادی با این بازیکن کنار آمده و شرایط را برای جدایی او تسهیل کرده است. او به سختی در بارسا ماند و به سختی هم قراردادش را تمدید کرد اما حالا خواهان جدایی از این باشگاه شده است. این در حالی است که گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ بارسا همیشه مقاطع زیادی از هر فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده و هیچ‌وقت به یک ستاره تمام‌عیار برای این باشگاه تبدیل نشده است. اگر بارسا او را با 50 میلیون از دست بدهد، یکی از بزرگ‌ترین ضررهای تاریخ فوتبال برای آبی‌ و اناری‌ها رقم خواهد خورد.

کار به شکایت می‌کشد؟

بارسا اعلام کرده که در صورت ارائه پیشنهاد رسمی پاریس و فسخ شدن قرارداد دمبله، رسما از پاریس شکایت خواهد کرد. مدتی قبل رییس لالیگا خاوی تباس در اعتراض به ماجراهای امباپه، پی‌اس‌جی را تهدید به شکایت کرده بود و حالا بارسا قصد دارد از پی‌اس‌جی به یوفا شکایت کند. با این حال بارسلونایی‌ها یک نکته مهم را نادیده گرفته‌اند. اینکه اگر تیم فرانسوی امباپه را به فروش برساند، سود سنگینی از این انتقال به دست می‌آورد و آن‌وقت دیگر با مشکل فیرپلی مالی روبه‌رو نیست. در این صورت طبیعتا شکایت بارسا از این تیم نیز هیچ تاثیری روی وضعیت این باشگاه نخواهد گذاشت. به طور کلی هواداران بارسا اصلا نباید به این موقعیت دل ببندند. چراکه بعید است چنین شکایتی، سرانجام خوبی برای این تیم داشته باشد.

سرقت انریکه از ژاوی

ژاوی همیشه علاقه زیادی به دمبله داشته و بارها این علاقه را نشان داده است. شاید اگر مربی دیگری به جز ژاوی سرمربی بارسا بود، دمبوز همان موقع قراردادش را با این تیم تمدید نمی‌کرد. ژاوی بارها اعلام کرده که دمبله، چهره بسیار مهمی در برنامه‌های او در باشگاه به شمار می‌رود و همیشه یک بازیکن فیکس برای این تیم است. با این حال دمبله به دنبال افزایش حقوق در تیم است و همه می‌دانند که وضعیت فعلی بارسا، اجازه چنین کاری را به هیج قیمتی نمی‌دهد. همین شرایط احتمال پیوستن او به پاریس را بیشتر خواهد کرد. جالب اینکه پشت این پیشنهاد هم یک سرمربی بارسلونایی قرار دارد. لوئیس انریکه که خودش سال‌هایی رویایی در بارسا داشته، حالا در حال رقم زدن یک سرقت بزرگ از ژاوی است. هزینه به جا مانده از این جابه‌جایی هم موجب نمی‌شود بارسا شانس زیادی برای خرید ستاره‌های دیگر برای جانشینی دمبله داشته باشد.

دمبوز منفور می‌شود؟ 

همین چند روز قبل بود که دمبله با زدن یک گل دیدنی به رئال مادرید، سند پیروزی تیمش در ال‌کلاسیکوی پیش‌فصل را امضا کرد. این بازیکن با این گل، دوباره به اوج محبوبیت رسید اما حالا تصمیم ترک بارسا، دوباره او را به یک چهره منفور تبدیل خواهد کرد. رابطه هواداران بارسا با او، هرگز یک رابطه فو‌ق‌العاده نبوده و حالا همه چیز دوباره به اوج تنش باز می‌گردد. این ضربه‌ای نیست که به سادگی قابل جبران باشد.