بیشتر از ۱۰۰ روز طول کشید تا رقابت‌های اروپایی این فصل از دور گروهی به مرحله حذفی برسد. این وسط یک دوره از جام جهانی برگزار شد و اتفاق‌های زیادی در دنیای فوتبال رخ داد تا بالاخره از رقابت‌های اروپایی در مرحله حذفی رونمایی شود. درخشش دوباره کومان روبه‌روی تیم سابق، ادامه ناکامی‌های تاتنهام با کونته، کورس عجیب ادیمی با انزو فرناندز و البته کری‌هی ژاوی و تن‌هاگ برای هم در لیگ اروپا، بخشی از ماجراهای جذاب این آخر هفته بودند. داستان‌هایی که دوباره فوتبال را به اوج هیجان و هیاهو رساندند.

آریا رهنورد

 

این باشگاه را بفروشید!

حتی میلان بحران‌زده نیز توانست تاتنهام را شکست بدهد و ضربه بزرگی به این تیم بزند. جالب اینجاست که اسپرز بدون حضور کونته روی نیمکت، منچسترسیتی را برد اما با حضور این مربی، روبه‌روی لستر و میلان شکست خورد. با این ناکامی جدید، دیگر راهی به جز فروش باشگاه به ذهن هواداران تاتنهام نمی‌رسد. اخیرا یک میلیاردر ایرانی-آمریکایی نیز برای خرید این تیم پیش‌قدم شده و قرار است مالکان تاتنهام را به فروش باشگاه مجاب کند. شاید همین شکست روبه‌روی میلان، بعدها به دریچه‌ای برای ورود اسپرز به یک عصر تازه تبدیل شود.

کومان کوتاه نمی‌آید

سلاحی که در خود باشگاه پی‌اس‌جی ساخته شده، مرگبارترین سلاح ممکن علیه این باشگاه است. کینگزلی کومان که قبلا تنها گل فینال لیگ قهرمانان را با لباس بایرن به تیم فرانسوی زده بود، حالا دوباره موفق شده دروازه این تیم را باز کند و این بار یک شکست تلخ را در پارکدوپرنس برای تیم سابقش رقم بزند. اگر مدیران پاریس می‌دانستند که تا این اندازه از کومان زخم خواهند خورد، هرگز او را در آکادمی‌شان رشد نمی‌دادند. او یک‌تنه حریف هر سه بازیکن بزرگ روبه‌رو یعنی مسی، نیمار و امباپه شده است.

انزو، از قهرمان به قعر چاه!

مثل خیلی از ستاره‌های چلسی، انزو فرناندز هم روزهای عجیبی را در این تیم سپری می‌کند. او این هفته در لیگ برتر، اولین پاس گلش را برای چلسی به ژاوو فلیکس داد و روبه‌روی وستهم نیز درخشش خیره‌کننده‌ای داشت اما در جدال اروپایی با دورتموند، آماده به نظر نمی‌رسید. جا ماندن او در کورس با کریم ادیمی، تنها گل دورتموند را در این مسابقه رقم زد. اتفاقی که موجب شد سیلی از شوخی‌ها و کنایه‌ها علیه انزو در فضای مجازی به راه بیفتد. این اتفاق با واکنش تند تیاگو سیلوا نیز مواجه شد. بازیکنی که انتظار داشت هواداران چلسی، حمایت بیشتری از انزو نشان بدهند. به هر حال فرناندز دو ماه قبل، جایزه بهترین بازیکن جوان جام جهانی را تحویل گرفت و در حال قدم زدن روی ابرها بود اما کار این ستاره در چلسی، بسیار دشوار به نظر می‎رسد. باشگاه برای او دست به جیب شده و گران‌ترین خرید همه تاریخش را انجام داده است. در نتیجه انتظارها از او نیز بسیار زیاد هستند و بازی انزو بیشتر از هر بازیکن دیگری در ترکیب چلسی، زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. او راهی برای فرار از مقایسه‌ها ندارد و باید هر هفته بهترین نمایش ممکن را در چلسی داشته باشد.

ما باید می‌بردیم!‌

نبرد بارسا و یونایتد در نیوکمپ، یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این هفته فوتبال اروپا بود. دو تیمی که یک دهه قبل، دو بار در فینال لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند و حالا در لیگ اروپا با هم مسابقه دادند. نکته جالب این بازی نقش مستقیم مدافعان دو تیم در به ثمر رسیدن گل‌های دوم بارسا و یونایتد بود. نکته جالب‌تر اما اینکه هر دو مربی در کنفرانس خبری بعد از مسابقه، تیم خودشان را بدون چون و چرا مستحق پیروزی در این نبرد دانستند. تن هاگ معتقد بود که منچستر عالی بازی کرده و با بدشانسی برنده نشده و ژاوی با اشاره به موقعیت‌های از دست رفته تیمش، پیروزی را حق مسلم بارسا می‌دانست. به هر حال همان‌طور که انتظار می‌رفت، سرنوشت صعود بین این دو تیم به دیدار برگشت در اولدترافورد کشیده شد. نبردی که شانس یونایتد برای پیروزی در آن بیشتر است. چراکه با مصدومیت پدری و محرومیت گاوی، بارسا دو ستاره کلیدی‌اش را برای این بازی از دست داده است. این مسابقه به نوعی فینال زودرس این فصل لیگ اروپا به شمار می‌رود و تیم برنده در نهایت شانس بسیار زیادی برای قهرمانی در تورنمنت خواهد داشت.

گل؟ صفر، درگیری؟ یک!

این هفته سردار آزمون و تیمش یک شکست تلخ را در خانه تجربه کردند تا در یک قدمی حذف از لیگ قهرمانان قرار بگیرند. نکته عجیب بازی لورکوزن با موناکو اما حضور پررنگ سردار آزمون در درگیری‌های بعدی بازی بود. آزمون که در این مسابقه یک دقیقه هم بازی نکرد، حسابی با مهره‌های حریف درگیر شد. ظاهرا سردار دیگر از فوتبال ناامید شده و قصد دارد آینده‌اش را در رشته‌های رزمی دنبال کند. آمار درگیری‌های او حالا یکی بیشتر از آمار گل‌های زده‌اش در این فصل برای لورکوزن است!