اولین محک آقای خاص

محمد بنا که چند ماهی است هدایت تیم ملی کشتی فرنگی را بر عهده گرفته، این روزها برخی از شاگردان خود را که برای حضور در جام وهبی امره انتخاب شده‌اند، در خانه کشتی آماده می‌کند. این مسابقات اولین محک جدی فرنگی‌کاران با هدایت آقای خاص به حساب می‌آید که به میزبانی شهر استانبول ترکیه طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ بهمن برگزار می‌شود. سایر فرنگی‌کاران که در جام تختی شرکت کردند، فعلا در اردو حضور ندارند و ۱۰ فرنگی‌کار اعزامی به جام وهبی امره آخرین تمرینات خود را در تهران با جدیت دنبال می‌کنند. در ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور، در ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد، در ۶۳ کیلوگرم محمدجواد رضایی، در ۶۷ کیلوگرم حامد تاب، در ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد، در ۷۷ کیلوگرم پژمان پشتام، در ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی، در ۸۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی، در ۹۷ کیلوگرم علی‌اکبر حیدری و در ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی‌منجزی نفراتی هستند که در جام وهبی امره شرکت خواهند کرد.

    


کشتی با کمیته بی‌حساب است

کمیته ملی المپیک در تلاش است بخش باقی‌مانده بودجه سال جاری فدراسیون‌ها را در اختیارشان قرار دهد. به همین منظور شخص رضا صالحی‌امیری از طریق رایزنی با سازمان برنامه‌ریزی و بودجه و محمدباقر نوبخت رئیس این سازمان، پیگیر دریافت بخش باقی‌مانده بودجه سال جاری کمیته است. کمیته ملی المپیک از مجموع ۶۴ میلیارد بودجه مصوب خود برای سال ۹۷، تاکنون ۸۲ درصد آن را دریافت کرده و اینگونه ۸۵ درصد بودجه توافقی برای فدراسیون‌ها را تا پیش از بازی‌های آسیایی در اختیارشان گذاشت. مدیران کمیته اما قصد دارند میزان پرداختی فدراسیون ها را صددرصد کنند البته درصورتی که ۱۸ درصد باقی‌مانده بودجه را به طور کامل دریافت کنند. از میان فدراسیون‌هایی که در فهرست کمیته ملی المپیک برای تخصیص بودجه قرار دارند، کشتی تنها فدراسیونی است که سهم صددرصدی خود را دریافت کرده و به همین دلیل در مرحله جدید واریز بودجه از طرف کمیته به حساب فدراسیون‌ها، اعتباری دریافت نمی‌کند. سقف مصوب کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌ها و پرداخت بودجه به آنها دو میلیارد تومان بوده که فدراسیون کشتی آن را به طور کامل دریافت کرده است. زمان تخصیص مرحله نهایی بودجه ۹۷ فدراسیون‌ها توسط کمیته ملی المپیک هنوز مشخص نیست. مسئولان کمیته ملی المپیک قصد داشتند تا پیش از مجمع ۲۵ دی‌ماه این مهم را انجام دهند اما با وجود قول ‌ای مساعد داده شده از طرف دولت، تا به امروز هنوز بودجه لازم در اختیار کمیته گذاشته نشده است.

    


فرصت آخر به علی‌حسینی

پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان کشور که فدراسیون از آن به عنوان انتخابی تیم ملی با وجود غیبت ملی‌پوشان نام برده، پنج وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی بزرگسالان اضافه می‌شوند. بعد از این رقابت‌ها که در چند روز اخیر به میزبانی شهرستان امیدیه برگزار شد، محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی پنج وزنه‌بردار را به اردوی تیم ملی فراخواند. حافظ قشقایی از استان کرمانشاه، ابراهیم بهرامی از خوزستان، مسعود چترایی از اصفهان، علی میری از آذربایجان غربی و میلاد اورنگی از فارس، پنج وزنه‌بردار برگزیده از مسابقات قهرمانی کشور هستند که باید از 12 بهمن خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند. از میان این ۵ ونفر علی میری و مسعود چترایی در سال‌های اخیر در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و حالا با عملکرد مثبت خود بار دیگر به تیم ملی اضافه می‌شوند. نکته جالب اینجاست که از کادرفنی تیم ملی بزرگسالان هیچ فردی در سالن مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان حضور نداشته و به نظر می‌رسد برای دعوت از این نفرات، برخواه از مربیان تیم جوانان و کاظمی‌نژاد مدیر تیم‌های پایه کمک گرفته است. همچنین هنوز وضعیت سعید علی‌حسینی با توجه به غیبت در اردوی تیم ملی مشخص نشده و گفته می‌شود فقط دو روز دیگر شورای فنی به او مهلت داده تا خودش را به کادرفنی معرفی کند و این فرصت امروز به پایان می‌رسد. پس از غیبت اولیه علی‌حسینی در اردوی تیم، پدر و مربی‌اش اعلام کرد که سعید به دعوت رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آذربایجان به باکو رفته و از برگزاری اردو خبر نداشته است.