مدتی کوتاه بعد از منتفی شدن انتقال رضا قوچان‌نژاد به پرسپولیس، این بازیکن حالا در آستانه امضای قرارداد با تراکتورسازی تبریز قرار دارد. 

گوچی با قرمزهای پایتخت به توافق مالی دست پیدا نکرد اما حالا قرمزهای تبریز پیشنهاد اولیه این بازیکن را پذیرفته‌اند و به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا پیوستن رضا به تراکتور وجود ندارد. حضور همزمان این بازیکن در کنار استوکس، خط حمله فوق‌العاده‌ای برای تراکتورسازی به وجود می‌آورد اما آن‌چه هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد، اولین تجربه باشگاهی گوچی در فوتبال ایران است. 

او پس از سال‌ها بازی در لیگ‌های مختلف دنیا، حالا در لیگ برتر ایران آفتابی خواهد شد. پیش از این مهره‌های دیگری نیز بعد از سال‌ها دوری، به فوتبال باشگاهی در ایران برگشته‌اند. درست یک دهه قبل، فریدون زندی در جایگاه امروز رضا قوچان‌نژاد، تصمیم مشابهی برای خودش گرفت. فریدون 20 سال در اروپا پا به توپ شده و بهترین روزها را در کایزرسلاترین و بدترین روزها را در لیگ قبرس پشت سر گذاشته بود. 

او که با وجود محبوبیت در بین هواداران تیم ملی هرگز در یک باشگاه ایرانی توپ نزده بود، سرانجام به استیل‌آذین پیوست. پس از سقوط استیل، زندی به استقلال رفت. او مدتی بعد از این باشگاه نیز جدا شد و به الاهلی پیوست. یک مصدومیت شدید در الاهلی، به دوران فوتبال فریدون پایان داد. فراموش نکنیم درست مثل قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه نیز چندین سال بعد از حضور در ترکیب تیم ملی، سابقه بازی در باشگاه‌های ایرانی را نداشت. 

او که بعد از درخشیدن در وولفسبورگ، هرتا و فولام، سال‌های درخشانی را سپری نمی‌کرد و در باشگاه‌هایی مثل العربی قطر یا ناتینگهام فارست ناموفق بود، هر سال به عنوان گزینه پرسپولیس و استقلال در رسانه‌ها مطرح می‌شد اما سرانجام حضور در لیگ برتر را با تراکتورسازی تجربه کرد. اشه نیمی از اولین فصل حضورش در پیراهن تراکتور را پشت سر گذاشته است. در این میان امیر شاپورزاده هم یکی دیگر از چهره‌هایی بود که از فوتبال اروپا به ایران آمد. در سال‌های بازی برای هانزاروستوک، به نظر می‌رسید امیر یک استعداد بزرگ و خارق‌العاده برای فوتبال ایران است. این هافبک اما هرگز در تیم ملی ستاره نشد و خیلی زود برای همیشه از این تیم کنار گذاشته شد. او بعد از چندین سال بازی در اروپا، سه فصل در استیل‌آذین بازی کرد و دوباره به اروپا برگشت.