گروه حوادث: پنج مرد خارجی با سفر به تهران، یک باند حرفه‌ای تشکیل داده و در سطح تهران دست به گوشی قاپی می‌زدند.

این دزدان که به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند گوشی‌های سرقتی را برای فروش از کشور خارج می‌کردند.

چندی قبل ماموران پلیس پایتخت در جریان سرقت‌های سریالی گوشی قاپی در سطح شهر قرار گرفتند و با توجه به گسترده بودن این دزدی‌های تیمی از ماموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عاملان این دزدی‌ها وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به سراغ طعمه‌های دزدان رفته و به کمک آنها تصویر چهره‌نگاری متهمان به دست آمد که با توجه به تصاویر فرضیه خارجی بودن دزدان پیش روی ماموران قرار گرفت.

کارآگاهان در گام بعدی پی بردند که سن دزدان بین 20 تا 25 ساله است و هربار با موتورهای مختلفی با حضور در محل‌های شلوغ بازار، شوش و مولوی دست به گوشی قاپی می‌زنند.  در ادامه تجسس‌ها مشخص شد که دزدان با لهجه و گویش زبانی خاصی با همدیگر صحبت می‌کردند و همین کافی بود تا کارآگاهان از خارجی بودن دزدان اطمینان پیدا کنند. ردیابی‌ها ادامه داشت تا اینکه ماموران اطلاع پیدا کردند اعضای یک باند 5 نفره که از کشورهای همسایه در شرق ایران به صورت قاچاقی وارد ایران شدند عامل این دزدی‌ها هستند.

ماموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران در تحقیقات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه دزدان در نزدیکی منطقه دروازه غار تهران شدند و به صورت نامحسوس مخفیگاه دزدان تحت نظر ماموران قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران با اطمینان از حضور همه اعضای باند در داخل خانه، عملیات دستگیری دزدان را به اجرا گذاشتند و در عملیاتی غافلگیرانه 5 سارق خارجی دستگیر شدند.

 کارآگاهان در تحقیقات از متهمان پی بردند که دزدان از اوایل سال جاری به صورت غیرقانونی وارد ایران شدند و از همان روز نخست با تشکیل این باند حرفه‌ای اقدام به گوشی قاپی در سطح شهر تهران کرده‌اند.

ماموران در ادامه متوجه شدند این دزدان در این مدت بیش از 150 سرقت گوشی موبایل را به اجرا گذاشته‌اند و  سارقان پس از سرقت، گوشی موبایل را با قیمت ارزانی به فروش رسانده‌اند و در اقدامی دیگر نیز گوشی‌های سرقتی را به خارج کشور منتقل کرده  و در آنجا با قیمت گرانی به فروش رسانده‌اند. ماموران در ادامه با بررسی مخفیگاه دزدان، گوشی‌های سرقتی زیادی به دست آوردند و با توجه به اینکه متهمان از سوی 25 شاکی پرونده‌شان هدف شناسایی قرار گرفتند. بنا به این گزارش، متهمان به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی‌شان در اختیار ماموران  اداره 18 پلیس آگاهی تهران قرار دارند.