گروه حوادث: سارق سابقه‌دار با همدستی 4 تن از دوستانش یک باند حرفه‌ای تشکیل داد و دست به سرقت‌های سریالی در پایتخت زد.

چندی قبل ماموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های سریالی لوازم داخل خودرو قرار گرفتند و با توجه به گسترده بودن این دزدی‌ها تیمی از ماموران اداره 20 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه 34 برای دستگیری دزدان حرفه‌ای وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند که اعضای یک باند 5 نفره اقدام به سرقت زاپاس، جک، ضبط، باند، باطری و کامپیوتر خودرها می‌کنند.

تجسس‌های پلیسی کلید زده شد تا اینکه ماموران در تحقیقات میدانی متوجه شدند که امیر 27 ساله یکی از سارقان سابقه‌دار با تشکیل دادن یک باند حرفه‌ای دست به سرقت‌های سریالی در سطح شهر تهران می‌زنند.

همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه امیر را در جنوب تهران شناسایی کنند و در عملیاتی غافلگیرانه این سارق سابقه‌دار دستگیر شد.

امیر پس از دستگیری وقتی در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد و گفت: از اوایل سال 97 با همدستی 4 تن از دوستانم یک باند حرفه‌ای تشکیل دادیم و در این مدت بیش از هزار سرقت در سطح شهر انجام دادیم.

وی افزود: برای اجرای نقشه‌مان اقدام به شکستن شیشه خودروها یا کلاف کردن در خودروها در نیمه‌های شب اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می‌کردیم و سرقت‌هایمان بیشتر در خیابان‌های خلوت و تاریک بود که در کوتاهترین زمان صورت می‌گرفت.

بدین ترتیب ماموران اداره 20 پلیس آگاهی تهران با شناسایی دیگر اعضای این باند پی بردند که متهمان در یک خانه مجردی در نزدیکی میدان شوش برای اجرای نقشه‌هایشان دور هم جمع می‌شوند که در ادامه مخفیگاه دزدان تحت نظر ماموران قرار گرفت.

کارآگاهان در گام بعدی با اطمینان از حضور همه اعضای این باند در مخفیگاه‌شان در عملیاتی غافلگیرانه 4 سارق دیگر دستگیر شدند و ماموران در بازرسی از خانه دزدان لاستیک‌های سرقتی خودروهای پژو و پراید و لوازم سرقتی داخل خودروی زیادی به دست آوردند.

متهمان که راهی جز اعتراف نداشتند به سرقت‌هایشان با سرکردگی امیر 27 ساله اعتراف کردند و در این مرحله مشخص شد 4 مرد دیگر در این باند نقش خریدار وسایل سرقتی را دارند.

تیم پلیسی در ادامه با شناسایی 4 مالخر این باند حرفه‌ای خیلی زود موفق به دستگیری آنها شدند که وسایل سرقتی زیادی نیز از آنها به دست آمد.

بنا به این گزارش، بازپرس پرونده با توجه به گستردگی این سرقت‌ها دستور داد تا متهمان در اختیار ماموران اداره 20 پلیس آگاهی تهران قرار دارند و چنانچه کسانی از اوایل سال تا به الان، خودروهایشان هدف سرقت قرار گرفته‌اند به اداره 20 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.