پیروزی بزرگ صنعت نفت روبه‌روی نساجی، امیدواری این تیم را برای ماندن در لیگ برتر به اوج رسانده است. حالا دیگر بقا در لیگ، یک ماموریت غیرممکن برای نفت به شمار نمی‌رود. انتخاب عبدا... ویسی برای هدایت این تیم، تصمیم درستی از سوی باشگاه بود. چراکه او به خوبی می‌دانست چطور باید با بازیکنان آبادانی کار کند.

باشگاه زمان زیادی را با انتخاب مربیان اشتباه مثل تاوارس هدر داد و یک فصل نگران‌کننده را سپری کرد. نفت اولین بار از هفته پنجم لیگ به منطقه سقوط رفت و تا امروز هرگز این منطقه را ترک نکرده است. با این حال زمانی به نظر می‌رسید که ماندن در این رقابت‌ها برای این باشگاه غیرممکن خواهد بود. حالا اما آنها فقط یک امتیاز با مس کرمان فاصله دارند. چراکه مس نیز در دربی شهر کرمان شکست خورده و به روند ناامیدکننده نیم‌فصل دوم ادامه داده است.

این هفته نفت مسجدسلیمان نیز بازنده شد تا شانس کمی برای ماندن در لیگ داشته باشد. به نظر می‌رسد نفت مسجدسلیمان در پایان فصل راهی رقابت‌های لیگ یک می‌شود و رقابت جدی و فوق‌العاده‌ای برای بقا بین دو تیم نفت آبادان و مس کرمان شکل می‌گیرد. البته مسجدسلیمانی‌ها در چند سال گذشته همواره در آخرین لحظات به لیگ برگشتند و توانستند بقا را قطعی کنند اما چنین شرایطی الان برای تیم بسیار دشوار خواهد بود.

هم نفت و هم مس در هفته بیست و هشتم لیگ برتر کار بسیار سختی خواهند داشت. نفت باید به تهران برود و روبه‌روی تیم ریکاردو ساپینتو قرار بگیرد. تیمی که زخم خورده مسابقه دربی به حساب می‌آید و می‌خواهد آن شکست را با یک برد خوب در خانه کمرنگ کند.

مس هم باید در خانه میزبان تراکتور باشد. تیمی که با پاکو خمز عالی نتیجه گرفته و مهارنشدنی به نظر می‌رسد.  احتمال بسیار کمی وجود دارد که هر دو تیم بتوانند این بازی‌ها را با برد پشت سر بگذارند. به نظر می‌رسد که رقابت آنها همچنان موبه‌مو ادامه پیدا می‌کند و این هفته نیز تغییر خاصی در جایگاه این دو تیم در جدول به وجود نمی‌آید.

یک هفته بعد اما در نبردهایی که به صورت همزمان برگزار می‌شوند، نفت آبادان میزبان ذوب‌آهن خواهد بود و مس باید برابر ملوان به زمین برود. بدون تردید، هواداران نفت در این بازی برای تیم سنگ‌تمام می‌گذارند. شاید این همان هفته‌ای باشد که جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر را عوض می‌کند.

با این وجود برنامه دو دیدار بعدی آنها تقریبا برنامه متعادلی است و این لحظه‌ها هستند که سرنوشت را تعیین خواهند کرد.

مس این شانس را دارد که در هفته سی‌ام، فصل را در خانه به پایان برساند اما آخرین حریف آنها در این فصل تیم فوق‌العاده قدرتمند سپاهان خواهد بود. تیمی که احتمالا تا آخرین هفته برای قهرمانی لیگ مبارزه خواهد کرد. نفت در هفته پایانی روبه‌روی گل گهری قرار می‌گیرد که شاید این بازی تاثیر خاصی در شرایطش در جدول لیگ نداشته باشد.

در مجموع برنامه شاگردان ویسی برنامه مطلوب‌تری نسبت به شاگردان فرزاد حسین‌خانی خواهد بود. با این حال این رقابت جذاب تا آخرین ثانیه‌ها ادامه خواهد داشت.