طیف سرخ

از زمان ورود به فوتبال ایران، پاکو خمس با خیلی از مربیان سرشناس لیگ برتر روبه‌رو شده است. او مقابل چهره‌های زیادی به میدان رفته اما هنوز با یحیی گل‌محمدی برخورد نداشته است. جدال این دو مربی بدون تردید یکی از لحظه‌های جذاب و فوق‌العاده این هفته از لیگ برتر خواهد بود. دو تیمی که این هفته‌ها عالی فوتبال بازی می‌کنند و هفته گذشته نیز موفق شده‌اند سه بار دروازه رقیب‌شان را باز کنند. تراکتور و پرسپولیس، در بهترین فرم ممکن به هم رسیده‌اند. تنها افسوس بزرگ در مورد این نبرد، نبود تماشاگران برای دیدن بازی از نزدیک خواهد بود.

آریا رهنورد

 

نبردی برای انتقام

پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ، فقط یک بازی را واگذار کرد و آن نبرد برابر تراکتورسازی اتفاق افتاد. قرمزها در آن جدال حتی صاحب یک ضربه پنالتی هم شدند اما مهدی ترابی توپ را از دست داد و رضا عباس‌زاده نیز با زدن تنها گل این جدال، سه امتیاز مهم را برای تیم قربان بردی‌اف به دست آورد. حالا دیگر بردی‌اف در تراکتور دیده نمی‌شود و عباس‌زاده نیز مثل سابق نقش پررنگی در این تیم ندارد اما این بازی برای یحیی، یک بازی انتقامی خواهد بود. تا پایان این فصل لیگ برتر، پرسپولیس با هیچ تیمی که قبلا در این فصل روبه‌روی آن شکست خورده مسابقه نخواهد داد. در حقیقت این آخرین بازی انتقامی برای یحیی به شمار می‌رود و او انگیزه‌های زیادی برای بردن این نبرد  خواهد داشت.

رضا و یحیی،  این بازی نفس‌گیر است

اگرچه حضور رضا عباس‌زاده در تراکتور کمرنگ شده اما یک رضای دیگر به شدت در این تیم پرکار است. رضا اسدی این فصل هشت گل برای قرمزهای تبریز زده و فعلا آقای گل رقابت‌های لیگ برتر ایران به شمار می‌رود. او در حالی این فصل درخشان را در تبریز سپری می‌کند که فصل گذشته در پرسپولیس اصلا موفق نبود. یحیی انگار جای درست بازی اسدی را پیدا نکرد و نتوانست به خوبی از این بازیکن بازی بگیرد. همین هافبک اما در تراکتور به یکی از ستاره‌های کلیدی این فصل لیگ برتر تبدیل شده است. بازیکنی که شاید حتی در پایان لیگ یکی از نامزدهای بردن جایزه بهترین بازیکن فصل هم باشد. اسدی برای تقابل با یحیی، انگیزه‌های بسیار زیادی دارد. او قصد دارد به همه پرسپولیسی‌ها نشان بدهد که در فصل گذشته در موردش اشتباه قضاوت کرده‌اند.

بدون شک غیبت هواداران تراکتور در این نبرد، به کیفیت بازی لطمه خواهد زد. تراکتور بدون پرشورها همیشه چیزی کم خواهد داشت. دلیل غیبت هواداران تراکتور، ماجراهای فصل گذشته در تبریز است. اتفاقی که در نهایت موجب شکست انضباطی تراکتور در این جدال هم شد

بیرو    و   گجت، دو ستاره روی خط دروازه

دو سنگربان ملی‌پوش در دو تیم، مهره‌های مهمی برای این مسابقه هستند. یک طرف ماجرا محمدرضا اخباری ایستاده که بازوبند کاپیتانی تراکتور را نیز به بازو دارد. او در دیدار رفت یک پنالتی را از قرمزها گرفت و حضور بسیار موثری در این مسابقه داشت. اخباری فصل خوبی را در تراکتور سپری کرده و این روزها در فرم بسیار ایده‌آلی دیده می‌شود. در مقابل نیز بیرو این اواخر دوباره به اوج رسیده است. او در جدال هفته گذشته پرسپولیس، یک پنالتی را مهار کرد تا قرمزها روبه‌روی نفت مسجدسلیمان به دردسر نیفتند. بیرو این اواخر در تمرین تیم هم یک ضربه استثنایی را از راه دور به درون سبد بسکتبال انداخته است. به نظر می‌رسد هر دو گلر، روحیه بسیار خوبی برای این مسابقه دارند.

جای خالی پرشورها

بدون شک غیبت هواداران تراکتور در این نبرد، به کیفیت بازی لطمه خواهد زد. تراکتور بدون پرشورها همیشه چیزی کم خواهد داشت. دلیل غیبت هواداران تراکتور، ماجراهای فصل گذشته در تبریز است. اتفاقی که در نهایت موجب شکست انضباطی تراکتور در این جدال هم شد. به دلیل غیبت تماشاگرها، سرمربی تراکتور ترجیح داده به جای یادگار، این بازی را در بنیان دیزل پشت سر بگذارد. ورزشگاهی که چمن بهتری دارد و شرایط کافی برای ارائه فوتبال روی زمین را به دو تیم می‌دهد.

چهار در مقابل یک

در پنج مسابقه گذشته دو تیم، هیچ‌وقت نتیجه تساوی به دست نیامده است. در این پنج مسابقه، پرسپولیس چهار بار برنده شده و یک برد نیز سهم تراکتور بوده است. تیم تبریزی برنده آخرین دوئل با پرسپولیس تا امروز بوده اما قبل از آن قرمزها یک دیدار با رای انضباطی برده بودند. پرسپولیس در دیدار رفت فصل گذشته نیز به تراکتور غلبه کرده بود و در لیگ بیستم نیز 6 امتیاز از این حریف گرفت. در حقیقت حتی با وجود برد آخر تراکتور، نتایج پنج بازی اخیر این تیم با پرسپولیس همچنان ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

چه کسی در حد تیم ملی است؟

این بازی در حالی برگزار می‌شود که نام خمس در فهرست گزینه‌های هدایت تیم ملی دیده می‌شود اما برای این فهرست هیچ نامی از یحیی به میان نیامده است. شاید این مساله نیز انگیزه زیادی به هر دو مربی بدهد که برای اثبات خودشان بازی کنند. هر دو نفر می‌خواهند نشان بدهند که کیفیتی در حد تیم ملی دارند. نتیجه بازی بزرگ و مهیج امروز، تاثیر زیادی روی سرنوشت آنها خواهد گذاشت و مسیر قضاوت در موردشان را عوض خواهد کرد.