بازی بزرگ شهر خسته!

نساجی و استقلال، از آن نبردهایی است که به نظر می‌رسد ماجراهای زیادی در خودش خواهد داشت. تیم شمالی بعد از شکست ناباورانه روبه‌روی مس و استعفای حمید مطهری، برد بزرگی در جام حذفی به دست آورد و استقلال نیز این اواخر با ساپینتو، فقط برنده بوده است. انتظار می‌رود این بازی هیجان زیادی داشته باشد. مجوز حضور تماشاگرها در استادیوم نیز صادر شده و این اتفاق، نبرد شمال را به یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های هفته تبدیل می‌کند. آیا تیم ساپینتو در فشار ورزشگاه وطنی، باز هم روند پیروزی‌های سریالی‌اش را حفظ خواهد کرد؟

آریا طاری

 

این ورزشگاه پر می‌شود

از شروع رقابت‌های این فصل لیگ برتر، ورزشگاه وطنی هرگز با ظرفیت کامل در اختیار هواداران نساجی قرار نگرفته است. حمید مطهری هم بارها از این ماجرا گلایه داشته است. چراکه او تماشاگرها را یک دلیل مهم برای انتخاب نساجی می‌داند. این اتفاق سرانجام امروز رخ می‌دهد و وطنی با همه ظرفیت به نساجی‌چی‌ها سپرده می‌شود. آنها که قبلا هم ثابت کرده‌اند که یکی از بهترین تماشاگرهای لیگ هستند، حسابی برای امید شهر خسته غوغا خواهند کرد. بدون تردید این یکی از سخت‌ترین جوهایی است که استقلال در این فصل با آن روبه‌رو خواهد شد.

دو فرم متضاد

نساجی و استقلال در حالی به مصاف هم می‌روند که در چند هفته گذشته، شرایط کاملا متفاوتی داشته‌اند. استقلال در لیگ برتر، فقط برنده شده و نساجی از مدتی قبل در حسرت یک پیروزی در لیگ برتر است. آبی‌ها بعد از زدن چهار گل به ملوان در آزادی، در زمین مس کرمان با نتیجه سه- دو برنده شدند و سپس سه بار هم دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کردند. تیمی که دوباره اوج گرفته بود، دو گل هم به پیکان زد و در جام حذفی توانست ملوان را هم شکست بدهد و سومین برد این فصلش مقابل این حریف را نیز به دست بیاورد.

نساجی اما بعد از شکست دادن فجرسپاسی در جام حذفی، برای مدت‌ها در حسرت پیروزی به سر می‌برد. آنها مقابل مس رفسنجان و پیکان به تساوی رسیدند و روبه‌روی سپاهان، ملوان و مس کرمان نیز شکست خوردند تا در بحران قرار بگیرند. با این وجود بازی جام حذفی با آلومینیوم، کمی اوضاع را برای این تیم تلطیف کرد. این بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل تمام شد و در نهایت این نساجی بود که حریف را در پنالتی‌ها شکست داد. خستگی ناشی از برگزاری یک نبرد سنگین دوساعته با اراکی‌ها، احتمالا در بازی امروز در ساق‌های ستاره‌های نساجی نیز دیده خواهد شد.

نساجی و استقلال در حالی به مصاف هم می‌روند که در چند هفته گذشته، شرایط کاملا متفاوتی داشته‌اند. استقلال در لیگ برتر، فقط برنده شده و نساجی از مدتی قبل در حسرت یک پیروزی در لیگ برتر است

گذشته چه می‌گوید؟

نساجی این اواخر اصلا خاطرات خوبی از روبه‌رو شدن با استقلال نداشته است. آخرین بازی دو تیم نبرد سوپرجام بود که با تک‌گل ارسلان مطهری، به سود استقلال تمام شد تا تیم ساپینتو فرصت بردن یک جام را از نساجی بگیرد. در دیدار رفت لیگ برتر نیز استقلال موفق شد سه بار دروازه تیم شمالی را باز کند. حالا نساجی می‌تواند بعد از ملوان تبدیل به دومین تیمی شود که در این فصل سه بار برابر استقلال زمین مسابقه را با شکست ترک کرده است. شرایط دو تیم در نبردهای فصل گذشته اما کاملا متفاوت بود. وقتی ساکت الهامی روی نیمکت نساجی می‌نشست و فرهاد هدایت آبی‌ها را بر عهده داشت، هر دو بازی رفت و برگشت دو تیم در لیگ برتر با تساوی بدون گل تمام شد. دو تیم حتی در جام حذفی نیز این نتیجه را تکرار کردند تا سه مسابقه بدون گل در یک فصل داشته باشند. در پنالتی‌ها اما این نساجی بود که توانست به استقلال غلبه کند. این تنها نبرد فصل گذشته بود که استقلال در آن به عنوان تیم شکست خورده از استادیوم خارج شد.

یک دربی پنهان

این بازی به یک دلیل دیگر حساس به نظر می‌رسد و آن حضور پرشمار مهره‌های پرسپولیسی در ترکیب نساجی است. نفراتی مثل علی شجاعی و محمد شریفی در این تیم دیده می‌شوند و حمید مطهری نیز یک کادر پرسپولیسی را با خودش به قائمشهر برده است. دستیار سابق یحیی در پرسپولیس و هافبک سابق این باشگاه، اصلا دوست ندارد در یک فصل سه بار به استقلال ببازد. این اتفاق شانس حضور او در پرسپولیس در آینده را کمرنگ خواهد کرد. این بازی در حقیقت، یک دربی پنهان در درون خودش خواهد داشت.

هراس بازی بزرگ

این بازی به یک دلیل دیگر هم مهم به نظر می‌رسد. ساپینتو و تیمش در چند هفته گذشته غالبا روبه‌روی پایین جدولی‌ها قرار گرفته‌اند و حالا می‌خواهند به همه ثابت کنند که بردهای‌شان نتیجه ضعف تیم‌های رقیب نبوده است. حمید مطهری نیز در این فصل به خصوص روبه‌روی سرخابی‌ها اصلا خوب نتیجه نگرفته است. او در دو بازی با استقلال و پرسپولیس هشت گل خورده و حالا امیدوار است بازی در ورزشگاه وطنی، همه چیز را عوض کند. بدون تردید این یک بازی بسیار حساس و نزدیک برای هر دو تیم خواهد بود. یک نبرد فشرده که در آن تساوی به سود هیچ‌کس نیست.