ساپینتو، پشت فرمان!

بعد از برگزاری هفت مسابقه لیگ برتر در روز گذشته، این استقلال و پیکان هستند که پرونده این هفته از لیگ برتر را می‌بندند. دو تیمی که فصل گذشته نیز در هفته پنجم با هم روبه‌رو شده‌اند. استقلال و پیکان، اصلا شباهتی به هم ندارند. تیم جوان مجتبی حسینی یک جدال بسیار دشوار را با تیم پرستاره ساپینتو سپری خواهد کرد. گرفتن یک امتیاز از این بازی نیز برای پیکان یک موفقیت بزرگ خواهد بود اما آبی‌ها روبه‌روی هوادارهای خودی، به هیچ نتیجه‌ای به جز برد به چشم یک نتیجه خوب نگاه نخواهند کرد.

آریا   طاری

 

این سکوهای زیبا

استقلال باز هم در این هفته میزبان تماشاگران زن خواهد بود. اتفاقی که حالا دیگر در فوتبال ایران رفته رفته به عادت تبدیل می‌شود. هرچند که هنوز هم تماشای شمایل جدید سکوها، جذابیت‌های خاص خودش را دارد و همه را غافلگیر می‌کند. این بار ظرفیت بیشتری به بانوان در استادیوم آزادی اختصاص داده شده و جالب است که همه بلیت‌های این قسمت به سرعت فروش رفته‌اند. شاید اگر استفاده از کل ظرفیت ورزشگاه برای بانوان آزاد شود، آنها هر هفته سکوها را کاملا پر کنند. این یک موقعیت بسیار ویژه برای فوتبال ایران به شمار می‌رود. استادیوم‌ها با ورود خانم‌ها شور و حال تازه‌ای گرفته‌اند و میزان استقبال از بازی‎ها نیز بیشتر شده است. شاید دیگر وقتش رسیده که همه ظرفیت ورزشگاه‌ها در دسترس هواداران باشد. در این صورت لیگ بیست و دوم به لحاظ استقبال، به یکی از فصول رکوردشکن فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

تماشایی باش... و برنده!

بعد از صحبت‌های هفته قبل تیم ساپینتو، حالا انتظارها از این مربی به شدت بالا رفته است. او هفته گذشته بعد از تساوی روبه‌روی نفت مسجدسلیمان، مدعی شد که تیم فصل قبل فرهاد مجیدی تنها دفاع می‌کرده و استقلال در این فصل قصد دارد فوتبال واقعی را به نمایش بگذارد. تا امروز چیزی از این فوتبال واقعی در تیم ساپینتو دیده نشده است. تیمی که با یک قرعه نسبتا ساده، تنها تیم‌های تازه‌وارد لیگ برتر را شکست داده است. استقلال به جز نیمه دوم نبرد با ملوان، در هیچ مسابقه دیگری یک فوتبال جذاب و شناور را ارائه نکرده است. این بار در خانه و روبه‌روی حریفی مثل پیکان، همه توقع یک نمایش دیدنی را از آبی‌ها خواهند داشت. این تیم باید هم زیبا بازی کند و هم به حداکثر امتیازهای این مسابقه برسد. در غیر این صورت انتقادها از سرمربی تیم بالا خواهند گرفت. مرد پرتغالی امروز هم تیمش را با جنب و جوش زیادی در کنار زمین هدایت خواهد کرد.

حریفی که ساده نیست

شاید روی کاغذ، پیکان حریف ساده‌ای برای استقلال به نظر برسد اما آنها همیشه رقیب سرسختی برای آبی‌ها بوده‌اند. پیکان فصل گذشته در دیدار برگشت لیگ برتر، در آزادی استقلال را متوقف کرد و یک امتیاز مهم از نبرد خارج از خانه با این حریف به دست آورد. آنها در جام حذفی نیز نفس استقلال را گرفتند و بازی را به وقت‌های اضافه کشاندند. جایی که ارسلان مطهری در نهایت تیر خلاص را به پیکان زد. استقلال البته در دیدار رفت فصل گذشته، سه بار دروازه پیکان را باز کرد. پیکان در چهار نبرد اخیر با استقلال، حتی یک گل هم به ثمر نرسانده است. آنها در پنج مسابقه اخیر با این تیم هم فقط یک بار موفق به گل‌زنی شده‌اند. در نتیجه رویکرد آنها در مورد تیم ساپینتو روشن به نظر می‌رسد. پیکان توپ را به حریف واگذار می‌کند و با حداکثر نفرات چند لایه دفاعی روبه‌روی آبی‌ها قرار می‌دهد تا شاید این بازی را به سود خودش تمام کند. آنها در درجه اول برای مساوی گرفتن به این بازی قدم می‌گذارند.

نتایج چه می‌گویند؟

استقلال تا اینجا در چهار بازی لیگ برتر، تنها چهار گل به ثمر رسانده که سه گل را وارد دروازه ملوان کرده است. در حقیقت آنها فقط در دو بازی از چهار بازی گذشته موفق به گل‌زنی شده‌اند. این تیم سه گل هم دریافت کرده و در دو هفته اخیر، دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. پیکان فصل را با شکست دادن ملوان شروع کرد اما در مسابقه دوم سه گل از مس کرمان خورد و شکست تلخی را تجربه کرد. آنها سپس نفت مسجدسلیمان را شکست دادند و در بازی چهارم روبه‌روی نساجی به تساوی رسیدند. در واقع هر دو تیم تا این‌جای فصل دو برد، یک تساوی و یک شکست را تجربه کرده‌اند و صاحب هفت امتیاز شده‌اند.

دو نفر، بیرون از فهرست

آرمان رمضانی و محمدحسین زواری، دو غایب آبی‌ها در نبرد امروز هستند. آرمان در چند هفته گذشته به عنوان بازیکن تعویضی به زمین مسابقه آمده و شاید این بار این موقعیت به ارسلان مطهری برسد. به نظر می‌رسد مهدی قایدی نیز بالاخره امروز در ترکیب اصلی استقلال قرار خواهد گرفت. آبی‌ها برای باز کردن دفاع فشرده حریف، روی سرعت و تکنیک مهدی حساب ویژه‌ای باز خواهند کرد.