آریا    رهنورد

شرایط این روزهای سپاهان اصلا قابل مقایسه با کیفیت چند فصل گذشته این تیم نیست. آنها به شدت حریص موفقیت به نظر می‌رسند و تشنه بردن جام‌های تازه هستند. سپاهان در هفت سال گذشته قهرمان لیگ برتر نشده و این بار اراده‌ای به جز قهرمانی لیگ در ذهن ندارد. در شروع فصل نقل و انتقالات، این تیم مهره‌های زیادی را از دست داد و «بازنده» این پنجره لقب گرفت اما این باشگاه خیلی زود به بازی برگشت و حالا خیلی‌ها سپاهان را یکی از برنده‌های جدی پنجره نقل و انتقالات می‌دانند.

دانیال به جای رامین، رامین به جای دانیال

سپاهان در شروع فصل نقل و انتقالات، مدافع راست ثابتش را از دست داد. دانیال اسماعیلی‌فر در همان اولین روزهای باز شدن پنجره، این تیم را به مقصد پرسپولیس ترک کرد. اصفهانی‌ها اما برای پر کردن جای خالی این بازیکن، به سراغ ستاره‌ای از پرسپولیس رفتند و رامین رضاییان را به خدمت گرفتند تا عملا جای دو مدافع راست در این دو باشگاه عوض شده باشد. قرمزها نباید از رامین خرده بگیرند. چراکه او در فهرست بازیکنان تمدیدی یحیی قرار نداشت و با پیشنهادی خارج از لیگ ایران نیز روبه‌رو نبود. در نتیجه طبیعی به نظر می‌رسید که به یکی از باشگاه‌های رقیب پرسپولیس در لیگ برتر ملحق شود. رامین هم نباید از قرمزها شاکی باشد. چراکه چند مهره تیم رابطه خوبی با این بازیکن نداشتند و مربیان نیز از عملکرد او کاملا راضی نبودند. به هر حال رامین در این فصل سرشار از انگیزه است. او می‌‌خواهد به هر قیمتی به تیم ملی برگردد و برای همین لیگ بیست و دوم برایش کلیدی به نظر می‌رسد. شاید بازی زیر نظر مورایس، رضاییان را در فرم بسیار خوبی قرار بدهد. او یکی از مهره‌هایی است که در این فصل به شدت زیر ذره‌بین قرار

خواهد گرفت.

خط دفاعی سرخابی

سپاهان در  فصل نقل و انتقالات برای پر کردن جای خالی گولسیانی به سراغ محمد دانشگر رفته است. مدافعی که سال‌های خوبی را در استقلال پشت سر گذاشته بود. رامین رضاییان در راست و زوج دانشگر و نژادمهدی در قلب دفاع، ترکیب خوبی برای سپاهان خواهند ساخت. حفظ امید نورافکن و خرید زکی‌پور نیز سمت چپ خط دفاعی این تیم را تقویت می‌کند. شاید حضور میلاد موجب شود که نورافکن یک خط جلو برود و در خط میانی برای تیم بازی کند. حتی این احتمال وجود دارد که امید به عنوان مدافع میانی برای سپاهانی‌ها به میدان برود. به هر حال در خط دفاعی فرصت برای تغییرات کافی در سپاهان وجود دارد و دست مورایس در این زمینه کاملا باز به نظر می‌رسد.

تمدید با پدیده‌ها، در انتظار ستاره‌ها

شاید سپاهان مهره‌های زیادی را از دست داده باشد اما پدیده‌های جوان این تیم همچنان حفظ شده‌اند. در خط میانی، محمد کریمی به بازی برای سپاهان ادامه می‌دهد و یاسین سلمانی هم که پیشنهادهای زیادی داشته در فصل جدید یکی از مهره‌های مهم سپاهان خواهد بود. جلال علی‌محمدی نیز قراردادش را با این باشگاه تمدید خواهد کرد. این نفرات که از سال‌های نوجوانی در سپاهان حضور داشته‌اند، همچنان بخشی از این باشگاه هستند. گفته می‌شود سپاهان به دنبال خرید هافبک هجومی از مارکت اروپا یا آمریکای جنوبی نیز هست تا خودش را در این بخش از زمین تقویت کند. این تیم یک کورس بسیار جدی با استقلال را نیز بر سر جذب محمد محبی آغاز کرده است. محبی که در عضویت سانتاکلارا قرار دارد، باید انتخاب کند که به تیم سابقش در فوتبال ایران برگردد و یا اینکه در رقابت‌های لیگ برتر بیست و دوم برای استقلال به میدان برود. برنده شدن کورس جذب محبی، سپاهان را صاحب قدرت ویژه‌ای در فصل جدید خواهد کرد.

شیر وارد می‌شود؟

در خط حمله همه در انتظار یک خرید بزرگ برای سپاهان هستند. فعلا شهریار مغانلو مهم‌ترین مهره هجومی این باشگاه به شمار می‌رود اما گفته می‌شود سپاهانی‌ها گومیس را برای خرید زیر نظر دارند. بازیکنی که سابقه همکاری با مورایس و قهرمانی لیگ عربستان با این مربی را داشته است. ستاره این روزهای گالاتاسرای البته بازیکن بسیار گرانقیمتی به شمار می‌رود و خریدش اصلا ساده نخواهد بود. سپاهانی‌ها در صورت جذب گومیس، گل طلایی نقل و انتقالات را می‌زنند و عملا بهترین ترکیب را برای فصل جدید می‌سازند. این ستاره فرانسوی در فوتبال ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.

این چهره خاص

برگ برنده اصلی سپاهان در این فصل اما اعضای کادر فنی هستند. مورایس و دستیارانش ترکیبی فوق‌العاده به نظر می‌رسند و رزومه‌ای فراتر از سطح استانداردهای فوتبال ایران دارند. آنها از همه ظرفیت‌ها برای موفقیت برخوردارند و حتی قبل از انجام اولین بازی رسمی، مورد تمجید هواداران فوتبال در ایران قرار گرفته‌اند. ظاهرا بازیکنان تیم هم این روزها از کیفیت تمرین‌ها بسیار راضی به نظر می‌رسند. با جذب مورایس، سپاهان بخشی از راه موفقیت را حتی قبل از شروع فصل طی کرده و حالا در این باشگاه همه در انتظار یک فصل بسیار موفقیت‌آمیز هستند.